Mitra skrev:
2326570 Det var ju tusan vad ni är envisa
*SUCK*
Det är en råbiff eftersom köttet är blandat på samma vis oavsätt om man SEN kallar rätten halstrad råbiff, biff tartar eller tartarstek.
Att man kallar den halstarad råbiff är ju för att man har halstrat den
Det samma gäller för smeten till köttbullar. Det är samma smet oavsätt om man kallar det pannbiff, köttbullar, frikadeller eller järpar.
Det är bara ett sätt att skilja på vilken form och tillagningsatt man har använt sig av.
Så jag och duckie har rätt
In your dreams bäbis!
Vi benar upp dina påståenden:

Du = D
Jag = J
D: Det är en råbiff eftersom köttet är blandat på samma vis oavsätt om man SEN kallar rätten halstrad råbiff, biff tartar eller tartarstek.
J: Jo det är sant det du säger... det
ÄR en råbiff...
Men bara ett tag! Sen när enzymerna i köttet nått över 42 grader så är den inte längre en råbiff! Den är alltså inte RÅ.
Nu har vi något med SAMMA ingredienser som en råbiff... men både enligt upphovsrättslagen, och rent gourmandiskt nu en våldtagen "produkt" som:
a. troligen är jättegod
b. säkerligen kan kallas "vadsomhelst" men inte råbiff!
Men minns följande: Att ROPA haleluja är EN sak. Att GÖRA det är en annan!
Så att KALLA en kremerad råbiff för råbiff är bara en lek med ord.
Ord utan mening och en spetsfundig, studentikos och överlag akademiskt polemiserande ordlek där logiken och semantiken inte längre går hand i hand!
D: Att man kallar den halstarad råbiff är ju för att man har halstrat den

J: Vem motsäger det? MEn ff är den inte en råbiff. Dock helt rätt av dig: Halstrad.
D: Det samma gäller för smeten till köttbullar. Det är samma smet oavsätt om man kallar det pannbiff, köttbullar, frikadeller eller järpar.
J: Återigen ett korrekt påstående, men som absolut och på intet sätt visar att en råbiff kan anta olika stadier!
Att rada upp massa olika sanningar och halvsanningar med likartade produkter hjälper inte här! Och för alla uppräknade köttfärsprodukter så INGÅR det i DERAS koncept att de SKALL upphettas! Det ska INTE en råbiff, så jämförelsen ogillas!
Snömos hade min lärare sagt, och det hade blivit poängavdrag i avhandlingen!!