Han 23 hon 32

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Chii skrev:
2590061 Jag har träffat en tjej sedan en månad tillbaka, Allt med henne känns underbart, vi har samma intessen och har jättekul tillsammans, Lite roligt är den stora ålders skillnaden som på sistone lett till lite nojja från min sida om framtid och livet i allmänhet.

Vad tycker ni? Är det rent av så att det är ganska vanligt med så stor ålders skillnad:confused:


Inget att bry sig om, ös på så länge ni är lyckliga :tummenupp
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
ozeo skrev:
2590192 som sagts.. är ju bara de där med barn..vill hon nu o du om 10 år så kan de ju bli lite jobbigt..
de kanske man ska prata om,, om ni nu inte träffades för nån vecka sen, då låter de bara skumt :D

samtalsämnet redan avhandlat med framgång:tummenupp
 

speedhammy

pryo... riktig i vår... :-)
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ska leka med GSX750R... köra upp i vår!
Ålder har ingen större betydelse, men tänk på att om det blir en stor skillnad så kan generationsskillnaden spela in lite med tanke på hur man vill uppfosta barn, vad man upplev som yngre och så påverkar ju hela människan efter det. Det är 10 år mellan mig och gubben (han äldst) och det funkar bra för vi möttes på "halva vägen". Min faster är tillsammans med en kille som är 20 år yngre och det funkar också bra. De har varit tillsammans i 10 år och gifte sig för 5 år sen. Farsan hade en flickvän som var 25 år yngre, det funkade inte så bra, men hon var ute efter en "pappa" eller nåt som kunde ta hand om henne.

Som med allt som avviker från normen så kommer ni att bli ifrågasatta och funderade över i början, men om förhållandet är starkt kommer ni igenom det för ni har varandra. Om tio år verkar inte åldersskillnaden lika stor. Var försiktiga i början och känn er för, funkar det så kör hårt :)

Det enda kruxet som jag kan se är att när partnern eller man själv börjar närma sig 60 och arbetslivet börjar ta slut och livskamraten kanske har 10-20 år kvar att arbeta så kan det börja knaka ifogarna. Men än är det lååååångt dit ;)
 

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
polaren e 20 hans brud 36.. för dom verkar det funka (hon ser inte ut att vara 36) vilket är skit samma iforsig
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Hehe, intressant topic då jag är själv i samma sits. Med precis samma siffror på åldern också :D

Det som är lite kruxigt för mig är att vi båda jobbar på samma ställe samt att hon har två barn redan och vill inte skaffa fler. Jag vill ju ha barn helst innan jag fyllt 30 iaf.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Chii skrev:
2590061 Jag har träffat en tjej sedan en månad tillbaka, Allt med henne känns underbart, vi har samma intessen och har jättekul tillsammans, Lite roligt är den stora ålders skillnaden som på sistone lett till lite nojja från min sida om framtid och livet i allmänhet.

Vad tycker ni? Är det rent av så att det är ganska vanligt med så stor ålders skillnad:confused:

I ett sånt här fall är det väldigt viktigt att ställa sig frågan: Har hon mycket pengar?
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Chii skrev:
2590061 Jag har träffat en tjej sedan en månad tillbaka, Allt med henne känns underbart, vi har samma intessen och har jättekul tillsammans, Lite roligt är den stora ålders skillnaden som på sistone lett till lite nojja från min sida om framtid och livet i allmänhet.

Vad tycker ni? Är det rent av så att det är ganska vanligt med så stor ålders skillnad:confused:

Jag är 22 och min sambo är 32. Vi har bott tillsammans i över ett år och långt många fler år ska det bli :)
Go for it!!
Så länge du trivs med henne och ni kommer överrens så spelar ju inte åldern någon roll. Eller ja, om du nu är 23 och du hittat en 13 åring hade ju saken varit en annan femma. Skit samma, det hör inte hit.

Lycka till! :tummenupp
 

granted79

Guest
Chii skrev:
2590061 Jag har träffat en tjej sedan en månad tillbaka, Allt med henne känns underbart, vi har samma intessen och har jättekul tillsammans, Lite roligt är den stora ålders skillnaden som på sistone lett till lite nojja från min sida om framtid och livet i allmänhet.

Vad tycker ni? Är det rent av så att det är ganska vanligt med så stor ålders skillnad:confused:



åldersskillnaden spelar ingen som helst roll om båda trivs med varandra.
min flickvän är 35 ocj jag 27 och den som e lite nojig är väl hon isf för att jag skulle träffa någon yngre ,men det lär knappast hända då jag trivs med lte ädre som vet vad dom vill och hur dom vill ha det med saker o ting (läs sex) ;)
jag tycker du ska köra på så länge det känns helt rätt... go go go!!!!!!!!!!!!!!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
OLJEKYLD GSXR skrev:
2590159 Det jag spontant komemr att tänka på är ju just det här med barn, en tjej som är 32 brukar i de flesta fall vilja ha barn snart och de flesta killar som är 23 brukar inte vilja det, och det kan jag tänka mig är det största bekymmret. Annars har jag inga invändningar, jag har haft både yngre och äldre tjejer och alla har varit lika konstiga :D

:mad: Fan så elak du är nurå

Åldern kvittar. Sålänge man är på lika nivå. Sen kan man skita i vad omvärlden säger, det är inte de som lever ens liv.
Min sambo är 32 och jag är 21 och det fungerar grymt bra!

Kör hårt och lycka till med allt!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Lite orolig för kompisen som skaffat sig en lite äldre brud, han 22 hon 29.
Allt har gått sjukt fort för de också, efter tre månader så bor de tillsammans och har tom skaffat katt:jisses
Men visst... Funkar det så.. Men jag tror att han kommer att börja fundera om max några år. när han är 25 och hon 33...

Kommer det inte att bli så för dig? Din brud har ju inte många år kvar tills klimakterie med allt vad det innebär. Kan du fixa att ha en sån brud när du är 30?;)

Är det love love love, så visst.. Men det märker ni ju om inte annat inom något år.
Man ska inte stå ivägen för kärlek för ålderns skull, men realistiskt så tror jag att chansen att ett sådant förhållande funkar är mindre.

Men lycka till:tummenupp
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Finns inget bättre än en taight liten 18-åring, först in på -90-talet vinner :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top