Handla från GP moto

Graner

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
2005, Yamaha R6
Bah, skicka mail o fråga, fick svaret att det skickades i Tisdags, idag är det Fredag och det BORDE ju vara framme!

Min hjälm kom från USA en Fredag 2 dagar senare fanns den i Sverige.
5 Dagar senare på utlämnings ställe, Svenska posten är inte speciellt snabba!

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
-03, Bandit
Fortfarande inte dykt upp något...3,5 vecka nu...Och inga svar på mailen...jaja Tycker mest synd om kompisen som ligger ute med 5000

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Fortfarande inte dykt upp något...3,5 vecka nu...Och inga svar på mailen...jaja Tycker mest synd om kompisen som ligger ute med 5000

Du/han kanske borde kolla upp till vilken adress mailet skickats till. Som jag har skrivit tidigare i tråden så har jag fått svar på ALLA mail jag skickat inom 24 timmar (oftast snabbare). Nu pratar vi om 10-11 mail...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Du/han kanske borde kolla upp till vilken adress mailet skickats till. Som jag har skrivit tidigare i tråden så har jag fått svar på ALLA mail jag skickat inom 24 timmar (oftast snabbare). Nu pratar vi om 10-11 mail...

Den där killen får bara svar från ett företag på sin mail.

Gorden svarade snabbt på mina mail jag skickade(när han inte var bortrest). Han slängde dessutom ner lite extra godis i lådan han skickade.

Lysande firma att handla hos :tummenupp

Graner

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
2005, Yamaha R6
Nu vill jag inte vänta längre...

Vilket bolag körde era prylar ? Fick ni det hemkört, eller hämta ut på posten ?

I min bekräftelse står det "DHL courier" . Men pratade med DHL och dom kunde inte hitta något paket på dom order nummer jag angav.

Gorden som har gp-moto sa att paketet gått iväg med Deutsche Post tisdag 2/4. Känns som det inte ska ta så här lång tid ?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Nu vill jag inte vänta längre...

Vilket bolag körde era prylar ? Fick ni det hemkört, eller hämta ut på posten ?

I min bekräftelse står det "DHL courier" . Men pratade med DHL och dom kunde inte hitta något paket på dom order nummer jag angav.

Gorden som har gp-moto sa att paketet gått iväg med Deutsche Post tisdag 2/4. Känns som det inte ska ta så här lång tid ?

Dessa är det som kör ut:

http://www.gls-germany.com

edit: Jag fick hämta ut ett postpaket. Fick en svensk avi i brevlådan.

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Dessa är det som kör ut:

http://www.gls-germany.com

edit: Jag fick hämta ut ett postpaket. Fick en svensk avi i brevlådan.

Så det kommer som postpaket, och inte med bud som när man beställer från FC-moto. Då kan man med andra ord skriva hemadressen som leveransadress och inte till jobbet där man är på dagarna?

Och man betalar via paypal först när man fått en beställningsbekräftelse via mail. Har jag fattat allt rätt? :)

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Den där killen får bara svar från ett företag på sin mail.

Gorden svarade snabbt på mina mail jag skickade(när han inte var bortrest). Han slängde dessutom ner lite extra godis i lådan han skickade.

Lysande firma att handla hos :tummenupp

Jupp, för min del så gick det hur smidigt som helst, svarar på mail med en gång och fick paketet (om än oändligt stort paket, fick knappt in det i bilen och jag hade beställt ett ryggskydd :D ) efter ca 5 dagar. :tummenupp

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Så det kommer som postpaket, och inte med bud som när man beställer från FC-moto. Då kan man med andra ord skriva hemadressen som leveransadress och inte till jobbet där man är på dagarna?

Och man betalar via paypal först när man fått en beställningsbekräftelse via mail. Har jag fattat allt rätt? :)

Jag vet inte om ngt bud hade försökt att få tag på mig och sedan lämnat över paketet till den lokala paketutlämnaren (vilket de gör om man inte svarar) eller om det gick direkt till posten som skickade ut en avi.

Japp, betalning sker efter bekräftelse på ordern.

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Beställde från gp-Moto för ca två veckor sedan, en hjälm, visir och ett par stövlar, och förra torsdagen betalade jag via förskottsbetalning. Fick hem grejorna idag, hämtade ut dem på ett lokalt uthämtningställe, och är mycket nöjd :tummenupp
Supporten är det inget fel på heller!, mailar man honom (Gorden) på dagen svarar han inom 30 minuter varje gång. :tummenupp :tummenupp
Kan bara rekommendera dem.:yoparty

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Beställde ett par Sidi Vertigo Corsa för 4!!!! veckor sedan. Ännu inte fått några dojor och ännu inte ens fått bekräftelse på om det är skickat eller inte.

Servicen och priserna från dem är helt kanon. De svarar på mail oftast inom 30min-1h, men 4 veckor att få varor från tyskland är ett skämt. Får mer och mer undvikande svar också och jag gissar att det är deras nuvarande fraktfirma som är ett @#"¤"!! skämt. 3 dagar att få hem ett helt Yoshimura paket från staterna, 4 veckor och inga grejer från tyskland. Urk...

Fortfarande inget ont att säga om själva affären, börjar bara bli jävligt trött på att inte få mina nya stövlar.

Så, avgnälld och klar :rolleyes:

Graner

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
2005, Yamaha R6
Fick vänta 3 veckor, men det är ju inte moto-gp´s fel...
Fick alla mina saker, skinnstället hade jag beställt fel, men handskarna hade dom packat fel.
Så nu blir det till att skicka tillbaka prylarna, någon som vet hur och med vilka man ska skicka för att komma fram snabbast möjligt ?
Servicen Gorden har via mail är perfekt, svarar på allt !

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Så nu blir det till att skicka tillbaka prylarna, någon som vet hur och med vilka man ska skicka för att komma fram snabbast möjligt ?

Jag skulle skicka prylarna med DHL. Dem tycker jag håller högst kvalitet i leveranserna (UPS och FedEx funkar väl oxo). Däremot skulle jag hålla mig borta från det Tyska fraktbolaget Moto-GP använder sig av då jag hört att de kan strula med leveranserna. Sen skulle jag fråga Gorden om han kan skicka med DHL istället :tummenupp

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Är det möjligt att hämta ut paketet innan avin kommer hem? Man missar ju en hel dag på att vänta på avin :)

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Ringde snubben idag och frågade om ett kollinummer på min beställning, svaret jag fick vara att Deutche post inte gav några kollinummer:va

Han hade skickat paketet i måndags förra veckan och sa att den borde ha kommit i fredags men har fortfarande inte fått någon avi från posten. Hur länge fick ni vänta?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Ringde snubben idag och frågade om ett kollinummer på min beställning, svaret jag fick vara att Deutche post inte gav några kollinummer:va

Han hade skickat paketet i måndags förra veckan och sa att den borde ha kommit i fredags men har fortfarande inte fått någon avi från posten. Hur länge fick ni vänta?

Han kanske fattade fel. DP används väl för inrikes post i Tyskland? Jag får alltid min grejer med www.gls-germany.com

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag beställde mina grejer förra tisdagen, de skickades samma dag och kom hem till dörren i måndags! Bra priser, snabba svar på mailen och rätt bra frakttider. Jag kommer nog att handla från gpmoto igen. :tummenupp

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Sådärja! Ett par brallor beställda från gp-moto.

07tekerproq23026.jpg

Ska betala med paypal, men fattar inte riktigt hur det funkar? Har fått en orderbekräftelse ("Invoice"), men där står inget om hur man ska betala. Antar att det kommer mer info om hur betalningen ska gå till, eller vad säger ni som handlat där förut? :confused:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept