Handla på ebay...

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Paypal kostar inget för köparen, det är säljaren som betalar transaktionsavgiften.

mountain

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -07
Hur är det med Paypal, kostar det nått? Isåfall hur mycket?

Att signa sig på paypal kostar inget. Du "betalar" genom att kursen som du får vid transaktionstillfället är lite högre än dagsaktuell kurs. Är dagskursen på dollar satt till (som idag) 5,96 så är din paypalkurs 6,12, alltså cirka 3% mer än aktuell kurs (5,96 = Dagens Industri's hemsida). Som jämförelse kan sägas att du idag betalar 6,13 på Forex.

Många som säljer på ebay vill också att internationella köpare har ett paypal konto då denna betalning är mycket säker för dem också (stulna kontokort osv..).

Samtidigt är du försäkrad när du betalar via paypal på många av de auktioner som är på ebay, så jag anser att det är ett perfekt sätt att hantera betalningar.

T

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
7 minuter kvar o vinner jag inte dööööööööööööör jag!!!!!!!!!!!!!!!

min puls är på 160 o jag sitter bara o väntar..............
faaaaaaaaaan, måste vinna detta pisset!!!!!!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JAG VANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahahahahhahaha, sista sekunderna hade jag en puls på 210 :)

NU e jag lycklig!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En kolfibertank som man inte kan få tag på :)

Höll på att kolla upp var man kunde gjuta upp en - men orka hålla på.
Sen hittade jag denna och jag fick den för 191EUR.
Satte 320EUR som maxgräns på eBay och 520EUR som maxgräns på auktionsniper som jag inte ens behövde.

Nu kommer jag lätta min 1000ccare med typ 6 kilo :D

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Såld , Beslutsångest
Finns de någon som har beställt hjälm från ebay ? ... Funderar lite på att köpa en hjälm därifrån , men är lite osäker på om den klarar sig hela vägen hem, "dom är ju så försiktiga, dom som fraktar sakerna"

mountain

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -07
En kolfibertank som man inte kan få tag på :)

Höll på att kolla upp var man kunde gjuta upp en - men orka hålla på.
Sen hittade jag denna och jag fick den för 191EUR.
Satte 320EUR som maxgräns på eBay och 520EUR som maxgräns på auktionsniper som jag inte ens behövde.

Nu kommer jag lätta min 1000ccare med typ 6 kilo :D

320 euro på ebay o 520 euro på auktionsniper:va :va :va

Det räcker med att sätta på snipern och blir antagligen billigare i längden då de (everntuella) andra som är intresserade inte ser att du har lagt något bud överhuvudtaget.

Men grattis till köpet:tummenupp 6 kilo e inte fy skam, slipper man å banta:rolleyes:

Oliwen

Vintern e kort, det mesta snöar bort....
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
Yamaha XJR 1300
Blir fan tokig!

Såg i början av tråden att nån hade probs med att skriva telenr rätt...
Har testat det mesta nu, inget funkar!!

Help me!! :pannkyss

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Jag registrerade 0123-12345 som 12312345, att det är ett svensk nummer har du redan talat om iom. landet.

Dvs. stryk nollan i riktnumret och skriv ihop allt utan landskod.

Oliwen

Gick med
14 Jun 2006
Hoj
Yamaha XJR 1300
Hmm funkar ändå inte...
Har ju mobilnr, men det ska ju inte spela nån roll...

Varför ska den hänga upp sig på telenr för, så larvigt hehe

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Hmm funkar ändå inte...
Har ju mobilnr, men det ska ju inte spela nån roll...

Varför ska den hänga upp sig på telenr för, så larvigt hehe

Hade det problemet själv när jag skapade mitt konto nått år sedan eller så, skickade ett mail och fick nått svar minns inte hur, vad, varför men det funkar nu så det måste ha löst sig på nått sett.. Givande svar? :näsblod

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
1. Som vanligt så sätter du ett maxpris för vad du vill betala!!! (tror inte du lägger 150.000 för ett par fotpinnar, för i så fall så ordnar jag ett par åt dig till det priset, har alltid velat tjäna ca. 146.000 på en affär:rolleyes: )

2. Auctionstealer budar sedan för dig när det är 10, 7, 5, 3 sekunder kvar av auktionstiden (som betalande bestämmer du tid till när bud skall läggas).

3. Om ditt bud då är det högsta så vinner du........priset blir som vanligt, en viss summa över vad den tidigare högsta budgivaren lagt.

-Det som är positivt är just att;
1. Du mörkar ditt bud tills det är 3 sekunder kvar. Om auktionen slutar om tre timmar och du lägger ditt bud på ebay som vanligt, så har någon annan som är intresserad av att köpa samma produkt som du möjlighet att "smyga" upp sitt bud för att kolla vad du lagt som högsta (hur många gånger har man inte i början titta på en auktion och tänkt............fan lägsta budet ligger på 10usd......grejen är ju värd 800....du kan tänka dig o betala 400......för att sedan börja buda o märka att beloppet klättrar upp o vips är det uppe i 200......då slutar du buda för du är högsta bud...........ingen annan lägger ett bud o du känner dig trygg.........tre sekunder kvar o vips kommer ett autobud på 300 men du ser bara 205 som högsta bud o även om du skulle hinna lägga bud (vilket du inte gör) så skulle du antagligen bara lägga ett försök på 210....auktionen slut till det facila priset av 205 o du sitter o tänker, FAN VA BILLIGT, jag var ju beredd att betala 400 :huvet :huvet :huvet .

2. Om du sitter och följer auktionen i realtid tills dess att den slutar (och oftast slutar de på sen kväll/natt USA tid, vilket gör det mindre troligt att du då gör......alltså följer i realtid) så blir det ofta att man också höjer sitt egna bud om någon annan budar över ditt första "tänkta" högsta bud. (Man tycker ju att det ändå är mer än xxxx antal kronor billigare än i Sverige). Detta gör att varan blir dyrare än du tänkt dig från början.

3. Du kan dessutom buda på två likvärdiga produkter (där auktionerna slutar inom en viss närliggande tidsgräns) och sätta auctionstealer, att om ditt bud är det vinnande på den första auktionen, så att det i den andra auktionen inte läggs något bud. (Dock så skall man veta att om det är två auktioner som slutar inom en tidsgräns på låt oss säga 10-30 sekunder, är det ofta så att slutpriset på auktion nummer två är lägre än nummer ett, ibland trots att varans skick i auktion nummer två är i betydligt bättre skick).

Signa upp o prova Auctionstealer........det är 3 gratis "snipers" per vecka.........du kommer att gilla det......ja lovar.

En liten fundering. Vad händer om alla i en budgivning använder samma "Auctionstealer" ?

Oliwen

Gick med
14 Jun 2006
Hoj
Yamaha XJR 1300
Hade det problemet själv när jag skapade mitt konto nått år sedan eller så, skickade ett mail och fick nått svar minns inte hur, vad, varför men det funkar nu så det måste ha löst sig på nått sett.. Givande svar? :näsblod

HAHA sjukt givande svar :yoparty

Men då vet man iaf att andra har samma problem....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En liten fundering. Vad händer om alla i en budgivning använder samma "Auctionstealer" ?

Prova själv - tror du han är profet eller?

Regga flera nick ovh sälj en grej till dig själv som du sätter upp på auktionstealer från alla dina nick. Så ser du ;)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati