Slappa
Rage closed inside!
Vad beställde du för kåpsett? Vilken "shop" beställde du ifrån?Så, då har man beställt lite fälgklistermärken och ett nytt kåpsett. Spännande väntan!
Vad beställde du för kåpsett? Vilken "shop" beställde du ifrån?Så, då har man beställt lite fälgklistermärken och ett nytt kåpsett. Spännande väntan!
Det är ju bara ett förhållningssätt. Du vill sitta och vänta till sista sekunden och ditt maxbud är 100. Jag sätter 100 som maxbud 3 dagar tidigare med resultatet att det liggande budet med 5 min kvar är högre. Slutbudet är dock detsamma så resultatet blir detsamma.
Noteras bör också att de flesta auktionshjälpmedel (sniper, stealer osv..) inte använder sig av din dator och mjukvara installerad där utan agerar utifrån egna servrar, vilket gör att du inte är beroende av att din dator är påsatt och uppkopplad mot nätet o ebay.
Mjae, inte riktigt.
Vi sager att du hittat en sak du vill ha, du tillsammans med 10 andra spanar pa samma sak, alla lagger sitt maxbud pa $100 6 dagar innan aktionen slutar sa ar priset helt plotsligt uppe i ett javla hogt pris...?
Bra for saljaren men du som kopare vill ju komma undan sa billigt som mojligt, trots just DU inte ar en snaljap?
Kolla denna grej jag salde for ett tag sedan http://offer.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=320260040817
Vet inte om du kan se bid history(?) denna vara hade ett grymt hogt pris redan 4 dagar innan aktionen var over, inte samre var det typ 8 timmar innan den var over.
Bra for mig som ar saljer, samre for koparen.
Fan svart att forklara men du kanske far nan hum om hur jag menar?
En nackdel med det är att du tvingas överlämna ditt
Ebay-lösenord till de som står bakom tjänsten så att de kan bjuda åt dig, i princip en slags överlämnande av finansiell befogenhet/fullmakt till personer du inte vet något om.
Om budgivningen sköts från din egen dator är ditt lösenord fortfarande något som bara du (och Ebay) känner till.
Tackar ödmjukast En försöker så gott en kan!
Vill du ha hjälp med köp eller speca vad du är intresserad av, så fixar jag åt dig pris eller vara.
Va ? Dooley bjöd över sitt eget auto bid 10/6, smart ?
Jodå allt som oftast funkar faktiskt det mesta bra. När jag höll på med MC-renovering drog jag nog hem 150 st paket från USA och en del andra länder via Ebay under några års tid, alla kom fram och några riktiga lurendrejare stötte jag inte på.
Så här kunde det se ut:
http://gt750.medial.com/renov-gt750L/nydelar.html
http://suzuki.medial.com/parts-pictures/index.html
http://suzuki.medial.com/parts.html
Är inte auctionstealing ungefär som skenförsäkring eller på-av-på-av-påställning, lagligt men lite omoraliskt? Hur lyder SH-konventionen i detta ämne? "Vill du ha en vara ska du betala (moraliskt) rätt summa också!"? "Har du inte råd med den varan så köp nåt billigare!"?
En liten solskenshistoria från eBay.1. Jag betalar naturligtvis det slutliga priset som blir!
2. Mitt bud sätter jag utefter vad jag;
A, anser att varan är värd.
B, anser mig ha råd med.
Svenska Tullen är en samling knäppharar..Kan nån förklara hur den svenska tullen funkar.
Köper en pryl eller jag menar en kompis skickar en gåva från USA till mig.
Står Gift och $40 värde. Frakten är $40. Tullen vill att jag ska pröjsa ca 300kr. Inga exakta siffror men så har det sett ut flera gånger. Vad grundas detta på?
Vad ska det stå på paketen och vilket värde?
Skickar med USPS.
--------------------------------------------------------------------
Någon med erfarenhet av en vara som aldrig dykt upp?
Jag har klarat mig länge men jag stötte på den första nu.
Ca 2000kr. Gått en månad och personen är avreggad från Ebay. Mailade flera gånger och fick till slut svar att han hade problem bla bla. Nu ska jag göra en klagan hos Ebay. Nått att tänka på? Betalat med Paypal.
Svenska Tullen är en samling knäppharar..
Man vet aldrig var man har dem eller vad de tänker göra - eller inte ..
Paketets värde får inte överstiga ...öka se till att hålla ner värdet ännu mer då.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|