Handla på nätet från Kanada och USA?

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Ja självklart! Låter som ett bra pris där, min frakt kommer nog bli dyrare då jag ska mer grejjer :( men sjukt mycket billigare än hemma! Som sagt vi kan väll skrva här hur det går med grejjerna, är din beställning skickad eller?

Jajemän beställningen är skickad men dock inte inte hanterad än. Pengarna skickar jag på måndag. Tänkte faktiskt gå ner till banken personligen istället för att sköta det över internetbank. Jag är inte ens säker på att det går att sköta genom min internetbank :) Tänker mest på att det är skönt att ha någon som förklarar allt för en :)
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Jajemän beställningen är skickad men dock inte inte hanterad än. Pengarna skickar jag på måndag. Tänkte faktiskt gå ner till banken personligen istället för att sköta det över internetbank. Jag är inte ens säker på att det går att sköta genom min internetbank :) Tänker mest på att det är skönt att ha någon som förklarar allt för en :)

Ja det kan ju vara bra. Tror inte det ska vara nåra konstigheter men funderar på att göra detsamma! Väntar på svar från hardracing på ett total belopp så jag vet vad allt landar på.. Lär ju bli på måndag :huvet

Här en:pipemaster, Australien.

Vad har dom för adress?
 
Last edited:

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Låter ju bra att dom kan skriva ner värdet, precis vad jag behöver! Verkar ha bra grejjer också.. tack för hjälpen!:tummenupp

Om någon annan har några tips på ställen som kan skriva ner värdet är jag tacksam!

En liten detalj att tänka på bara... skulle varan skadas eller komma bort kan du bara kräva ersättning för värdet som en gång skrivits på paketet.

Lite överdrivet förklarat kan det vara dumdristigt att exempelvis skriva ner värdet från 5000:- till 1:-

Men ofta hittar man ett gyllene medelvärde att skriva. :)
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
hur står sig priserna i jämförelse med fc-moto? Om man ska beställa en full utrustning, var ska man beställa?
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
hur står sig priserna i jämförelse med fc-moto? Om man ska beställa en full utrustning, var ska man beställa?

På de grejerna jag skall köpa dvs Slipon och delar så är det betydligt billigare att köpa från USA. Skall du däremot köpa utrustning dvs kläder, hjälm, handskar mm så blir det nog billigare i Tyskland.
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Om jag beställer prylar från England så lägger dom ju på 17,5 % VAT på allt som går till exempelvis sverige är det klart då eller ska det betalas någon moms eller tull eller något i sverige också eller hur funkar det egentligen?
Någon som vet?
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Om jag beställer prylar från England så lägger dom ju på 17,5 % VAT på allt som går till exempelvis sverige är det klart då eller ska det betalas någon moms eller tull eller något i sverige också eller hur funkar det egentligen?
Någon som vet?


I och med att det är EU betalar man moms i det land man köper varan och inget hemma.. med andra ord kommer du inte betala något ytterligare i form av moms eller tull då vi har handelsavtal inom EU.
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
I och med att det är EU betalar man moms i det land man köper varan och inget hemma.. med andra ord kommer du inte betala något ytterligare i form av moms eller tull då vi har handelsavtal inom EU.

Tackar för det svaret, så man vet att det inte tillkommer mera och att man kan åka på nåt efteråt eller så:tummenupp
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Jag har en bekant i USA som eventuellt kan skicka hem prylarna (full personlig utrustning) via posten. Vad kostar det att skicka hem prylar till sverige från USA? Är det billigare att låta personen i USA beställa prylar från internetbutik och sen skicka grejjerna till Sverige än att beställa direkt från tyskland?
 

Nicotin

Guest
En liten fråga..

Om man köper ngt privat via en privatperson på Ebay, kan man i alla fall åka dit på tull och moms på beg grejer ??

Jag har köpt en hel del prylar via Ebay både från företag och privat från alla möjliga länder men när man kollat på kartongen så har det aldrig stått ngt värde på lådan..:va
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
En liten fråga..

Om man köper ngt privat via en privatperson på Ebay, kan man i alla fall åka dit på tull och moms på beg grejer ??

Jag har köpt en hel del prylar via Ebay både från företag och privat från alla möjliga länder men när man kollat på kartongen så har det aldrig stått ngt värde på lådan..:va

Som jag har förstått det så måste du alltid betala moms o tull på fraktavgiften, den kommer man inte ifrån. Rätta mig om jag har fel. Varans värde kan du fippla med med andra ord.. men aldrig frakten!

Överstiger värdet på försändelsen 500 SEK, så åker du på tull och moms på även på detta om de gör en stick-kontroll. Rätta mig om jag har fel.

//KaliZ
 

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Husabusaberg
Jag har handlat ett par gånger av http://www.btosports.com/ o är skitnöjd, har betalat med visa.
Nån som vet något liknade ställe med samma stora utbud fast inriktat på sporthojar?
Är ute efter intergralhjälm (Arai) o lite annat i klädväg.
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Jag har handlat ett par gånger av http://www.btosports.com/ o är skitnöjd, har betalat med visa.
Nån som vet något liknade ställe med samma stora utbud fast inriktat på sporthojar?
Är ute efter intergralhjälm (Arai) o lite annat i klädväg.

www.kneedraggers.com vet jag har en del. Måste bara berätta att Hard Racing har ta mig fan den bästa kundkontakten jag någonsin varit med om :) Dom svarar direkt och på alla frågor. Kan ni skriva ner värdet? Inga problem bara säg vad du vill att det skall stå! Nu har jag inte fått några grejer än eftersom jag skickade flisen idag men om allt går som det ska så vet jag vart jag skall handla ALLA mina tillbehör från och med nu :yoparty
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
www.kneedraggers.com vet jag har en del. Måste bara berätta att Hard Racing har ta mig fan den bästa kundkontakten jag någonsin varit med om :) Dom svarar direkt och på alla frågor. Kan ni skriva ner värdet? Inga problem bara säg vad du vill att det skall stå! Nu har jag inte fått några grejer än eftersom jag skickade flisen idag men om allt går som det ska så vet jag vart jag skall handla ALLA mina tillbehör från och med nu :yoparty

Tjena! Tänkte kolla hur det gick med betalning, gick du till banken eller förde du över pengar genom internet? Lite nyfiken på hur jag ska göra, valuta konto?
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Någon som vet en bra sida för att se aktuella valutor...dom visar ju lite olika...listorna visar engelska pund 12.6-13.1...men idag när jag hade betalat så var det 13.53....tar dom ut några tiondelar för att dom hanterar det också eller vad beror det på?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Någon som vet en bra sida för att se aktuella valutor...dom visar ju lite olika...listorna visar engelska pund 12.6-13.1...men idag när jag hade betalat så var det 13.53....tar dom ut några tiondelar för att dom hanterar det också eller vad beror det på?

klockren här!

http://finansportalen.se/valutakurser.htm

Dom tar ut växlingsavgift men det borde vara en engångssumma!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top