Handla på nätet från Kanada och USA?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fan det verkar gå sjukt fort, det gillar vi! Snabbare än här hemma hahaha ironiskt nog

USPS är bra och billigast från USA tycker jag. 5 dagar tog det de sista två gångerna från Chicago tills dess att jag fått avin och kunde hämta ut grejerna i Sverige.

Last edited:

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
USPS är bra och billigast från USA tycker jag. 5 dagar tog det de sista två gångerna från Chicago tills dess att jag fått avin och kunde hämta ut grejerna i Sverige.

Tjena killen! Läget?
Det låter ju riktigt bra, mina grejjer ska skeppas med usps :tummenupp .. Hur går det med hojjen, gjort nått nytt?

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard

Grejerna kom idag så det du säger stämmer nog väldigt bra. Det var brevbäraren som kom med det till dörren :) Ingen tull eller moms åkte jag på heller :D Hoppas att det går lika bra med Generali's grejer nu!

Bifogat

• P1290046.JPG
    P1290046.JPG
    110.2 KB · Visningar: 108

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tjena killen! Läget?
Det låter ju riktigt bra, mina grejjer ska skeppas med usps :tummenupp .. Hur går det med hojjen, gjort nått nytt?

Tja!
Jo det rullar på med vinterns projekt: förbättrat avgassystem, varvräknare, tillbakaflyttade fotpinnar ny koppling. Har även monterat insprutning på hojen. Så den gamla tändningen och förgasaren är bortmonterade

Vad är det du har beställt, slipon I presume? Du pratade ju om det i somras minns jag.

Grejerna kom idag så det du säger stämmer nog väldigt bra. Det var brevbäraren som kom med det till dörren :) Ingen tull eller moms åkte jag på heller :D Hoppas att det går lika bra med Generali's grejer nu!

Grattis! :D

Last edited:

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7

Gratulerar! Måste vara riktigt skönt, som ett barn på julafton :D .. Ser riktigt snyggt ut föresten! Nu är det bara att montera på skiten och vänta på säsongen! Får hoppas jag kommer undan lika bra som dig, bara vänta och se...

Tja!
Jo det rullar på med vinterns projekt: förbättrat avgassystem, varvräknare, tillbakaflyttade fotpinnar ny koppling. Har även monterat insprutning på hojen. Så den gamla tändningen och förgasaren är bortmonterade

Vad är det du har beställt, slipon I presume? Du pratade ju om det i somras minns jag.

Grattis! :D

Låter riktigt bra! Du förbättrar för jämnan :yoparty ... Ska bli kul o se! Insprut lär ju göra en del på hojen!?
Jag har faktiskt slagit på stort och kört ett helt Akrapovic Evo 2 system och en massa andra gött så som ny DB ruta, kortare broms & kopplingshandtag, stålomspunna bromsslangar fram och bak, en powercommander och infällda blinkers fram.
Kommer bli en helt ny hoj i sommar :yoparty

Last edited:

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing

Kul att allt funkade bra:tummenupp . Alltid lite nervöst och föreslå en firma och så går det åt h...ete, men Hardracing är helt klart värt och beställa delar från. Tull och moms handlar nog mera om tur och otur. Jag klarade mig oxå men har vänner som beställt från Usa och råkat på tullen. Även om man har otur så blir det dock billigare än i Sverige att ta delarna från andra sidan.

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Kul att allt funkade bra:tummenupp . Alltid lite nervöst och föreslå en firma och så går det åt h...ete, men Hardracing är helt klart värt och beställa delar från. Tull och moms handlar nog mera om tur och otur. Jag klarade mig oxå men har vänner som beställt från Usa och råkat på tullen. Även om man har otur så blir det dock billigare än i Sverige att ta delarna från andra sidan.

Tänkte bara säga att grejjerna kom idag! Sjukt bra service och snab leverans, åkte på tull+moms på 500$ med andra ord 1859kr.. inte alls farligt när man handlat grejjer för över 20k :tummenupp
Tack för tipset!

Bifogat

• Mc grejjer.jpg
    Mc grejjer.jpg
    82.3 KB · Visningar: 119

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Låter riktigt bra! Du förbättrar för jämnan :yoparty ... Ska bli kul o se! Insprut lär ju göra en del på hojen!?
Jag har faktiskt slagit på stort och kört ett helt Akrapovic Evo 2 system och en massa andra gött så som ny DB ruta, kortare broms & kopplingshandtag, stålomspunna bromsslangar fram och bak, en powercommander och infällda blinkers fram.
Kommer bli en helt ny hoj i sommar :yoparty

Vad skoj! Bygga på hojen är kul!

Då får vi stå och posa lite i Waxholm i sommar och skryta över det senaste blinget på våra hojar! :D

/J

Tänkte bara säga att grejjerna kom idag! Sjukt bra service och snab leverans, åkte på tull+moms på 500$ med andra ord 1859kr.. inte alls farligt när man handlat grejjer för över 20k :tummenupp
Tack för tipset!

Helgen är räddad, inte sant! :hihi

/J

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Fan det verkar gå sjukt fort, det gillar vi! Snabbare än här hemma hahaha ironiskt nog
Roligt att del inser att vi i det perfekta landet (S)verige ligger långt efter på många områden..:rolleyes: :rolleyes:
Köpte kamremmar och lite småprylar till stor-moppen.
Hemma vid dörren inkl frakt för totalt mindre än halva butikspriset i Sverige.
Köpt på nätet, största ansträngningen var att gå till dörren och kvittera paketet.
Tre dagar mellan beställning -> utanför dörren. (med UPS)
Hittills, bäst att säga, har allting passerat förbi tullen!
Med en dator och internet han man ju hela världens reservdelsförråd framför sig.
Har hittills köpt från UK, DE, IT, FR, ESP, US, NO och Belgien (hur DET nu förkortas?) till mina renoveringsobjekt.
Nästa köp inför våren är stålomspunna bromsledningar från DE.

Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Tack för tipset!

Då åkte du alltså på ca 9% i tull+moms.. inte farligt alls ju!
Då kanske man ska beställa lite kläder och hjälm från USA iaf...

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Då åkte du alltså på ca 9% i tull+moms.. inte farligt alls ju!
Då kanske man ska beställa lite kläder och hjälm från USA iaf...

JA ellerhur, billigt :D
Jag rekomenderar dig att kolla på nätet helt klart! Försök hitta någon som kan sänka värdet bara så att du inte åker på allt för mycket avgifter :tummenupp
Tyckte det var någon som skrev att alpinestars kunde skicka grejjerna som "gift" (present), fasst det får inte heller överstiga för mycket om man vill komma undan!

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard

Posten gjorde faktiskt ett misstag när de delade ut paketet till mig utan att jag behövde betala tullavgiften. De ringde senare och sa att jag inte skulle fått det utan att jag skulle hämtat ut det och betalat avgifterna. Fick inbetalningskortet skickat hem istället. Det rörde sig ju bara om 300 spänn så det var ingen fara. Jag tackar ödmjukast för tipset om Hard Racing :) En kanonbra firma som jag kommer göra alla mina inköp ifrån i framtiden. Blev lite smånojjig när jag såg deras hemsida först (den är ju inte allt för avancerad :D) men när jag fick kontakt med dom kändes allt kanon!

Upptaget

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098S-08, Honda 1000rr -05, Honda 600rr -07, Yamaha YZ450f -04, Beta Techno 260 -95
Läste denna tråden och blev också lite sugen på att beställa grejer från Hardracing. Gjorde en beställning och överförde pengar förra veckan (14/2). Har haft mailkontakt med dem nästan varje dag fram till dess att pengarna kom fram 20/2. Fick då en bekräftelse på att dom mottagit pengarna och skulle maila trackingnummret när paketet skickades. Har inte hört av dom efter det. Har försökt få tag på dom via mail men inte fått något svar.

Har någon annan som beställt från dem varit med om detta? Förhoppningsvis är paketet på väg men man blir lite orolig.

Ceer

為台灣星迷
Gick med
5 Jan 2008
Hoj
FZ -89'a
Nå'n nämde att utrustng är billigare från Tyskland.
Har nån erfarenhet eller rekomendationer av tyska firmor.?
Euron är det sällan rea på men tullen försvinner
Sambon behöver en hjälm, kläder...m,m.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM