Hangartränad garagevakthund *scary*

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ball hund med mycket ruter i. Vi hade en japs-tik hemma förr och den var det inte en enda av boxrarna som rådde på. Hundar är känsliga för elaka stirrar och en japs viker inte en tum för att den är liten och löjligt söt.

Ska jag nån gång ha en liten hund blir det nog en japs, fast dom skäller något förbannat.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Chrille skrev:
2199885 Ball hund med mycket ruter i. Vi hade en japs-tik hemma förr och den var det inte en enda av boxrarna som rådde på. Hundar är känsliga för elaka stirrar och en japs viker inte en tum för att den är liten och löjligt söt.

Ska jag nån gång ha en liten hund blir det nog en japs, fast dom skäller något förbannat.

Dom är rätt stöddiga för sin storlek, ja. Skällandet är inte så farligt, mest när det ringer på dörren som den äldre av dom drar igång, däremot är dom förbannat dragiga när dom går i koppel, spelar ingen roll hur mycket eller lite löskoppel han får, han hänger alltid snett framåt och bara måste ett par centimeter till åt just det hållet... :gnissla

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
Lord Adrian skrev:
2195038 WTF? :4skrika Han är ju framavlad enbart för aggresivitet och mordlusta...Resultatet av ett hemligstämplat och KGB-finansierat avelsprojekt mellan isbjörn och grävling....Ondskan personifierad. :D

jag tror du blivit lurad :hihi
så sa de om min tibbe med men va fasen min ska ju bara ligga i knäet o gosa attack hund myass :4skrika

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Min före detta kollega hade en sån där. När folk frågade om den tränats till nåt så sa han att det var en Bombhund i vintermiljö... :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
bad santa skrev:
2200265 jag tror du blivit lurad :hihi
så sa de om min tibbe med men va fasen min ska ju bara ligga i knäet o gosa attack hund myass :4skrika

Äh, det är bara ett trick...Dom invaggar dig i falsk säkerhet med sin gullighet innan dom sliter kroppspulsådern ur dig..... :arsele

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Chrille skrev:
2199885

Det går väl träna dom? Med ett halsband som ger stötar om de lever om för mycket?

Grannen har ett "invisible fence" runt tomten och när hunden kliver för nära... *Zapp*... Halsbandet piper samtidigt och numera använder han inte stötfunktionen iom att hunden förknippar ljudet med stöten.

De brukar lära sig ganska fort de stackarna... :(

JonasSE

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
R1
Lugn skrev:
2204142 Det går väl träna dom? Med ett halsband som ger stötar om de lever om för mycket?

Grannen har ett "invisible fence" runt tomten och när hunden kliver för nära... *Zapp*... Halsbandet piper samtidigt och numera använder han inte stötfunktionen iom att hunden förknippar ljudet med stöten.

Vilken ful metod

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
JonasSE skrev:
2204303 Vilken ful metod

Jaså? Faktum är att två jag känner som har hund, båda använder elektriskt halsband. Den ena mot okynnesskällande och den andra har som sagt ett invisible fence.

Jämför elektriskt staket för kor tex.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Lugn skrev:
2204517 Jaså? Faktum är att två jag känner som har hund, båda använder elektriskt halsband. Den ena mot okynnesskällande och den andra har som sagt ett invisible fence.

Elhalsband låter lite overkill...däremot finns det en sorts sprayhalsband som ger en dusch vattendimma mot nosen som påstås funka.

_teSSan_

Guest
Lugn skrev:
2204517 Jaså? Faktum är att två jag känner som har hund, båda använder elektriskt halsband. Den ena mot okynnesskällande och den andra har som sagt ett invisible fence.

En ko/häst går emot staketet en gång, hunden måste ju få en stöt runt hela trädgården för att den ska lära sig var den inte får gå...

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Lugn skrev:
2204142 Det går väl träna dom? Med ett halsband som ger stötar om de lever om för mycket?

Förbjudet i Sverige och använda såna metoder (läs dressyrhalsband) om jag inte minns fel, riktigt jävla lågt om man frågar mig, kan man inte träna hunden på vanligt sätt behöver man inte skaffa nån hund heller.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Lugn skrev:
Själv kör jag på ett colombianskt halsband på min vovve.
D.v.s. ett halsband med en sprängladdning.

Först demonstrerade jag på katten, så jycken fattade vad som hände om han var olydig.

Funkar skitbra, nu är han jättelydig. :tummenupp
(Fast han blir ju lite nervös när jag fipplar med fjärrkontrollen till TV'n förståss.)

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
FeeBee skrev:
2204568 En ko/häst går emot staketet en gång, hunden måste ju få en stöt runt hela trädgården för att den ska lära sig var den inte får gå...

En stöt räckte. När krabaten sprang emot "staketet" så fick hon en stöt samtidigt som halsbandet pep. Efter det isolerade husse ledarna så att inte halsbandet ger hunden en stöt, utan enbart piper. Hunden förknippar numera ljudet med stöten och vänder såfort hon springer emot staketet.

Kanske ska tillägga att det inte är någon trög kamphund som måste köra huvet i väggen överallt innan han fattar... :hihi

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
War-psycho skrev:
2204590 Själv kör jag på ett colombianskt halsband på min vovve.
D.v.s. ett halsband med en sprängladdning.

Först demonstrerade jag på katten, så jycken fattade vad som hände om han var olydig.

Funkar skitbra, nu är han jättelydig. :tummenupp
(Fast han blir ju lite nervös när jag fipplar med fjärrkontrollen till TV'n förståss.)

:va "Colombian neck tie" är väl när dom skär halsen av nån och drar ut tungan som slips genom hålet?? :7peta

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Lord Adrian skrev:
2204965 :va "Colombian neck tie" är väl när dom skär halsen av nån och drar ut tungan som slips genom hålet?? :7peta
Jo, men nu sa jag ju inte "Colombian neck tie" heller. :fakta

Halsband & slips är ej samma sak, bara så du vet. :mattias

Förresten: :7peta tebax, plus lite :fatta!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO