Hangartränad garagevakthund *scary*

JonasSE

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
R1
Lugn skrev:
2204517 Jaså? Faktum är att två jag känner som har hund, båda använder elektriskt halsband. Den ena mot okynnesskällande och den andra har som sagt ett invisible fence.

Jämför elektriskt staket för kor tex.
Lägger man ner lite energi så kan man lära dom det i alla fall.

_teSSan_

Guest
Lugn skrev:
2204922 En stöt räckte. När krabaten sprang emot "staketet" så fick hon en stöt samtidigt som halsbandet pep. Efter det isolerade husse ledarna så att inte halsbandet ger hunden en stöt, utan enbart piper. Hunden förknippar numera ljudet med stöten och vänder såfort hon springer emot staketet.

Kanske ska tillägga att det inte är någon trög kamphund som måste köra huvet i väggen överallt innan han fattar... :hihi
Det där tänker jag inte ens kommentera, det finns tillräckligt med kamphundstrådar på sh.

JonasSE skrev:
2205169 Lägger man ner lite energi så kan man lära dom det i alla fall.
:Bugar :Bugar

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
War-psycho skrev:
2205112 Jo, men nu sa jag ju inte "Colombian neck tie" heller. :fakta

Halsband & slips är ej samma sak, bara så du vet. :mattias

Förresten: :7peta tebax, plus lite :fatta!

:tomten Amenvafaaan, måste jag läsa rätt också??? :gnissla :fyllisar

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Idag har Nalle övat på sitt "fighting face", notera dom fullkomligt livsfarliga huggtänderna och hur det latenta vansinnet bubblar under ytan, redo att släppas loss över en intet ont anande tjuv. Samtliga akutmottagningar i länet är informerade, och ett upprop efter fler blodgivare har gått ut över Sveriges Radio.

(oskärpan i bilden beror på fotografens svaga nerver och att personen i fråga var fullt upptagen med att söla ner sina underkläder i fotoögonblicket. Fullt förståeligt, Nalle har den inverkan på på folk.(jmf: vargfrossa))

Bifogat

• PICT1593.jpg
    PICT1593.jpg
    33.6 KB · Visningar: 120

_teSSan_

Guest
Lord Adrian skrev:
2222659 Idag har Nalle övat på sitt "fighting face", notera dom fullkomligt livsfarliga huggtänderna och hur det latenta vansinnet bubblar under ytan, redo att släppas loss över en intet ont anande tjuv. Samtliga akutmottagningar i länet är informerade, och ett upprop efter fler blodgivare har gått ut över Sveriges Radio.
Blir tufft att tvätta bort blodet från den där pälsen..... :3freak

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
FeeBee skrev:
2223023 Blir tufft att tvätta bort blodet från den där pälsen..... :3freak

Ingen fara....Han är så snabb att när pulsådersprutet börjar är han redan utom skvätthåll :Bugar

_teSSan_

Guest
Lord Adrian skrev:
2223265 Ingen fara....Han är så snabb att när pulsådersprutet börjar är han redan utom skvätthåll :Bugar
Tur! Annars hade ni fått ett styvt jobb...! :näsblod

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
FeeBee skrev:
2223289 Tur! Annars hade ni fått ett styvt jobb...! :näsblod

Ehe, japp....men märkligt nog är dom nästintill självrengörande...leriga promenader, blöt sand, etc, etc...Allt ramlar ur när pälsen torkat. Nackdelen är man har ett grustag på golvet hela vinterhalvåret.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Naaaawwwwwh! Gullepluttingen då... :kär

Fast jag ska minsann inte ha en såndär liten ullplutt när jag skaffar hund... Jag ska ha en kamphund modell större!!! :mad: Amerikansk bulldog eller Dogo argentino... Så det så. Ullpluttar är för cheyer. Såna där små Pitbull-pluttar också. :mad:

Fakta: American bulldog och Dogo argentino är jakt- och vakthundar. Båda raserna är arbetande hundar mer än sällskaps om än lojala sin familj. Iof med kamplust eftersom de i andra länder än sverige används till "Catch and Hold" vildsvinsjakt. Det är väl lika bra att tillägga detta innan någon spinner loss, till ingen nytta.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Flamma77 skrev:
2223508 Naaaawwwwwh! Gullepluttingen då... :kär

Fast jag ska minsann inte ha en såndär liten ullplutt när jag skaffar hund... Jag ska ha en kamphund modell större!!! :mad: Amerikansk bulldog eller Dogo argentino... Så det så. Ullpluttar är för cheyer. Såna där små Pitbull-pluttar också. :mad:

Fakta: American bulldog och Dogo argentino är jakt- och vakthundar. Båda raserna är arbetande hundar mer än sällskaps om än lojala sin familj. Iof med kamplust eftersom de i andra länder än sverige används till "Catch and Hold" vildsvinsjakt. Det är väl lika bra att tillägga detta innan någon spinner loss, till ingen nytta.

Du borde ha en Dogo argention/Gradis korsning. Det blir en RIKTIG hund! :D

OBS! Detta är skrivet med ironi. Självklart förspråkar jag inte blandraser.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
EBS skrev:
2223567 Du borde ha en Dogo argention/Gradis korsning. Det blir en RIKTIG hund! :D

OBS! Detta är skrivet med ironi. Självklart förspråkar jag inte blandraser.

fördelen med dom är att man kan rida på dom till kamphundsarenorna.... :hihi

MikkE

Guest
Mina labbar äter såna små jue :hihi

Nej då, faktiskt jävligt söt

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jossan skrev:
2223789 Åhh Gud så söt!

Pälsdjursallergi kunde jag nog klara mig utan...

Enligt ett par olika uppfödare jag haft kontakt med är det visst många pälsallergiker som faktiskt tål just Japanska spetsar. kanske värt att kolla upp om du är sugen på en vovve... :)

Jossan

www.rr-jossan.se
Gick med
18 Mar 2006
Hoj
Aprilia RS 125
Hmm, aa kanske det. Skulle vara kul med en vovve.

Lord Adrian skrev:
2225835 Enligt ett par olika uppfödare jag haft kontakt med är det visst många pälsallergiker som faktiskt tål just Japanska spetsar. kanske värt att kolla upp om du är sugen på en vovve... :)

_teSSan_

Guest
Lord Adrian skrev:
2223305 Ehe, japp....men märkligt nog är dom nästintill självrengörande...leriga promenader, blöt sand, etc, etc...Allt ramlar ur när pälsen torkat. Nackdelen är man har ett grustag på golvet hela vinterhalvåret.
Bättre grusen är hemma hos dig än ute på vägarna..! :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
FeeBee skrev:
2225927 Bättre grusen är hemma hos dig än ute på vägarna..! :)

Ahh, man kanske ska ta betalt för att rasta honom på bulten å bogan då inför rekordförsöken? :hihi

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO