André E
Ny medlem
Den där filmen är helt skum, något är inte normalt där, så lätt ska det inte skita sig. Om du är så orolig så gör som någon har skrivit här tidigare och ta lite lätt med sandpapper så att du får bort vaxytan...
Den satt bra, behövde höra det från en gixxer 1k ägare...
En liten korrigering, den har 185 hk - 190 hk, så jag måste bara hitta en tillräckligt hal yta...
Som jag brukar säga till chefen säger jag till dig! de går bra! och går de inte bra går de bättre!
Det gäller att få upp värmen i däcken utan att det alstras alltför mycket värme i cylindrarna, vill inte förstöra motorn p.g.a. för dåliga/hala däck i början.
det kunde ha varit 2a växeln han hade i, isåfall är det inte så konstigt att han går omkull med det gaspådraget och de hjulen...
Observera att han åker över en mörk fläck i början av videon, det kan vara det som är orsaken... När jag tittat på videon några gånger till ser det nog ändå ut som att han har i ettans växel, det måste vara så att bakhjulet, förutom att det är nytt och kallt, även har en ovanligt hal film på sig, fläcken han kör över kan vara orsaken ifall att den är färsk. Jag ser inga mörka fläckar längre fram på "körbanan"...
T Jag ska ännu köpa regnstället att ha då det regnar, halsskydd och en gul väst så att jag syns bättre. Eventuellt köper jag också innerställ.
Tack så mycket!! Lite pirrig är man nog, ska bli så otroligt kul att få hojen, jag bara går och väntar, kan knappt sova! Kittet innehåller hjälm, stövlar, handskar, skinnställ och ryggskydd. Jag ska ännu köpa regnstället att ha då det regnar, halsskydd och en gul väst så att jag syns bättre. Eventuellt köper jag också innerställ. Skinnstället är ett helställ med titaniumskydd på axlar (i 10000 kr klassen), armbågar och knän och har ryggpuckel, stället är dock inte av känguru skinn, utan det är ett vanligt. Stövlarna har titanium vid hälen, på sidan och framtill. Hjälmen var i 6500 kr klassen. Jag köpte den utrustning de hävdade gav mig störst skydd totalt, den ska kunna användas både på bana och i trafiken...
Kan inte låta bli att tycka synd om stackarn, verkar så glad och stolt i sina fina nya grejor å så går det så där, han kunde väl iallafall få ha kommit från parkeringen..Snubben har hämtat ut hoj + ställ o allt som behövs ( färgmatchat ) , verkar vara en riktig klant och halkar på diesel eller vad fan som helst.
Precis...! Inte är det några konstigheter egentligen. Men skulle någon ändå kunna förklara vad som egentligen händer på videon, enligt teorin, vilket misstag gör han? Är det här enbart möjligt i en sådan situation om man kört över något eller kan man faktiskt så här lätt gå omkull med nya däck? Det där misstaget ser så otroligt upprepningsbart ut, folk måste ju göra sånt där hela tiden... Accelererar han för mycket med för hög styrvinkel? Är problemet bara att han glömmer bort hur otroligt dåligt grepp han har på bakdelen av hojen? Eller är det en kombination där han dels hanterar hojen fel allmänt sett och dessutom med för dåligt allmänt grepp på bakdäcket? What's going on here?!
Så med andra ord, så här går det med nya däck som har fel temperatur?! WTF. Isåfall vill jag ha färdigt inkörda däck på min hoj...
På tal om däckvärmare, vad kostar de och hur portabla är de? Behöver jag hämta cykeln med bil för att det ska fungera i praktiken?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|