Har du blivit av med kk?

Har du blivit av med kk?


  • Antal röstningar
    0

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
fezt skrev:
Var farligt nära en gång.. Nu kommer säkert en del eller många inte tro mig, men det är faktiskt sant och jag har inte brett på för att det ska låta extremt...
Jag åkte hem från jobbet ganska sent (med bil). Runt 11 så de var typ inga bilar ute. Körde på dubbelfilig 90-väg och så körde jag om en volvo v40 i typ 120.. Så märkte jag att de hängde på. Tänkte rejsa lite med dom så jag ökade, körde runt 170 och 190 som mest. Efter 2km passerade jag en "spacewagon" som oxå försökte hänga på. Efter ca 4km kom vi in mot centrum där jag bor och då slog jag av kraftigt och tänkte att de skulle få köra om mig... När de kom ikapp drog de på blåljus båda två och "spacewagonen" la sig framför och de typ låste mig som i en film. Jag höll såklart på att skita på mej... Fick en 15-min utskällning, trodde ja va ngn flykting eftersom ja körde som en idiot sa de..och sen sa de "köp en trisslott grabben, fattar du vad vi menar?"
Det var jävligt dumt av mig att köra så iof, men de va inga bilar ute å ja va ensam i bilen... Skyllde inte på ngt för polisen utan sa bara att det var dumt av mig.. Sjukt att ja fick åka.. ingen påföljd! :va
Detta är ärligt sant...

Gissar att det inte va trafikare du stötte på direkt.

Själv har man varit av med det en gång. Lite för fort på 50 väg och 6 månader + 2 lax i böter
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Jag har för lite för många behörigheter för att våga riskera att bli av med det. Skulle jag torska ordentligt så att jag måste ta om det skulle jag bli rätt knäckt. Fast det kanske kräver ratt-/styrfylla.

/ABEC*DE
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Aldrig torskat. Inga incidenter. Endast två P-boter, en med bil och en med hoj.

Har inte ens fått visa mitt KK för farbror blå.
 

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
åkandes på R6:an två grader varmt en oktoberkväll (2002) hade jag bråttom hem, reserven lös.
sista turen på året hade jag tänkt mig också...suck.
valde att stanna när farbror blå blinka bakom, 2 månader + 1800 i böter.

var på väg till E-tuna (2003) när en civil-mc med kamera glider upp bakom mig (körde bil) sista maj var datumet...lappen rök 3 månader (jun-aug) + 1800
 

ravenrs

rials
Gick med
11 Jun 2003
Ort
älvsjö
Hoj
Yamaha r6 -00
175 on a 50 kmh road. they did not take my license because they had not messured the speeding on tape!


soo i am stil a free man


---

im in uk thats wy i used utlänska
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
2 ggr, ena gången i götet 107 på 70, andra gången 135 på 110. Andra gången var det tack vare att jag varit av med kortet ett år tidigare så drog de det igen. Men nu har jag klarat mig i 2½ år. Men men man ska aldrig säga aldrig. Har aldrig åkt dit med hoj, enbart bil. De ggr man varit nära me hoj har man lyckats skaka av dem efter ett tag.
 

lars m1000r

gixxer4ever
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Sucka 1000 -06a förhoppningsvis
har aldrig tappat kk ....dom tog det av mej mot mitt nekande ........åtminstonde 190 km/h på 110 respektive 90 väg stod det i pappren som dom skickade hem efter domslut ....

vart ju 4 månader utan kk :huvet i somras ..........
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Aldrig blivit av med körkortet, inga fortkörningsböter, två parkeringsböter.

Egentligen helt jävla otroligt, kör ALLTID för fort och det har blivit värre sen jag skaffade hoj. 29 km/h över gällande fartgräns är farthållaren alltid ställd på där det är 90 och 110 km/h utom förra söndagen då jag "gjorde" Malmö - Göteborg på 1 h 50 min...

Har kört 3000 - 5000 mil om året de senaste 10 åren och har haft körkort i 17,5 år. När man tänker efter så måste det vara nån typ av rekord. :va

Den dan jag får fortkörningsböter tänker jag slå ut det per körd mil och skratta hela vägen till banken, betala och fortsätta se glad ut.
 

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
utanför Gbg
Hoj
Monster 900
Blev av med kortet i 2 månader, vad böterna låg på den gången minns jag inte, men var väl runt 2000 kr.
Eftersom jag är beroende av körkortet på jobbet så överklagade jag och fick ned det till en månad istället, alltid nåt!
MEN, då har nissarna på länsstyrelsen inget bättre för sig än att lägga energin på att sätta dit en, så dom överklagade i sin tur och jag slutade på två månader likförbannat :huvet
 

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Slutåkt..
Såg ngn i backspegeln och trodde att det var ngn som ville rejsa,Det var en snutbåge :huvet
snitt 153km/h 1km på 90 sträcka.Av med lappen 3 månader -3000kr på kontot! :( Är man dum så är man!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Har uppenbarligen tur för det mesta, har torskat (lindrigt) en gång.
Hade en skapligt vass RD350 i slutet av 80talet

Hamnade i race med några polare i bil på väg till fiket, drar ut på E4an via en lång 90graders påfart (sån där där man först åker bro över motorvägen för att sedan räta ut till en påfart.
Liggandes som ett plåster och fullt ax hela vägen så är backspeglarna inte såå prioriterade, om ni förstår vad jag menar :) Kollade dock över axeln att det var fritt innan jag svängde ut.

Kommer skapligt snabbt upp i drygt 200 knyck, något senare var det dags att svänga av, slår av, upp och "luftbromsa", slår en flukt i backspegeln, Blåljus!!

-Shit, Shit!!! Skriker jag i hjälmen, visste inte hur mycket soppa jag hade så det var bara att vika av och se körkortet flyga all världens väg :död

Två, ganska unga poliser, en cool, en uppjagad.
Första kommentaren:

-"Får jag se på körkortet"!!
-"Hur faaan kan man köra ut mitt framför en målad bil på det där viset"??
Bää, tja, du vet??

-"Hur fort körde du"!!?
Ehh, vet inte så noga, tror inte det gick såå fort.. Va?

-"Du! Vi körde 160 och hade gasen i botten å du bara drog ifrån"!!
Å fan, går inte bilarna fortare (en spontan, ärlig kommentar)??

-"Du!! Det här (viftar med körkortet) sitter Jäävligt löst... Ska du veta"!!
Jaja, ni har förstås rätt, jag gjorde fel.

*Coola polisen kommer fram å drar mina alternativ*

-"Bla, bla, åklagare, bla, bla, erkänna nu, osv"
Inte så mycket att bråka om säger jag, (det var ju två mot en).

-"Nu är det så här att vi har inte klockat dej så vi säger väl att du kört 15 km/t för fort på 110väg"?
Jajemen säger jag och får ett inbetalningskort på 600kr :hihi

De där 600 kronorna har jag tjänat in flera tusen gånger om i potetiella böter och nya körkort vid det här laget, Hehehehehe.
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
3 veckor utan kort i somras+ 6000 i bøter, sen har betalt flera bøter en jag har nogon lust till at minnas...
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
yes, men inte på hoj. 240 på 110 väg. tagen av en mc gris. en månad och 2000 skr i böter :kocko
 

FREDRIKN

Utmattad...
Gick med
19 Apr 2004
Ort
S-Tälje
Hoj
R1-02*SLÅLD*,Puch Alabama-68,DBS,Och en volvo 240.
fortkörning i bil,skulle vara körkortslös i 5månader. Överklagade och snyftade lite och fick ner det till 4månader.

// Fredrik
 

STORM-72

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1-00
Klockad för 108 km/h på 50-väg. 1-års prövotid kvar = Indraget körkort och tillbaka till noll igen. Blev av med både A och B-kort. Konstaplarna tyckte iofs att det var bussigt att jag stannade så att dom "slapp jaga ikapp mig". :)
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Ni som svarat "ja", hur är eran övertalningsförmåga egentligen? :hihi :tungan
Bara att :tungan :arsele i 30min så löser sig saken... :tummenupp
 

kapten

SDK #3173
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati monster 900cc Vespa GL 150cc -61
123 km/h på 90-väg sommaren 2002. Passerade den magiska gränsen med 3 km/h och blev av med lappen i två månader.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top