Har du blivit tagen/stannad/kollad för trimmning på 125a?

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Precis... Har aldrig hört talas om att dom plockat in nån hoj, moppar är vanligt, men det är självklart...

Asså, kan inte tänka mig att polisen skulle göra det jobbet...

Först stannar dom en vid nån vanlig blåskontroll, kollar lite på hojen o TROR att den är trimmad, plockar in den till stationen, då måste dom väll fixa släpkarra osv? På polisstationen har dom ingen bromsbänk, bilprovningen har ingen, då måste dom gå via en MC-butik här i stan, kostar pengar det o är krångligt för dom... Sen ska dom hålal på med papper o skit osv...

O sen kanske den inte ens är trimmad... :)

fredrik_wt: Gav du upp för att jag va jobbig? hehe :)

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Yamaha dt125R-04
När jag köpte min dt på yamaha center så frågade min farsa lite om trimmning. och då svarade säljaren att dom samarbetar lite med polis att titta på cyklar för att se om dom är trimmade.

Kan ha varit sanning eller så ville hanb ara skrämma mej ;)

kommander Jack

Guest
_bamse_ skrev:
När jag köpte min dt på yamaha center så frågade min farsa lite om trimmning. och då svarade säljaren att dom samarbetar lite med polis att titta på cyklar för att se om dom är trimmade.

Kan ha varit sanning eller så ville hanb ara skrämma mej ;)

Snacka om trådlyft :tomten

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ojj vilken tajming på trådlyftet.

Förra veckan när jag var påväg till skolan hade jag lite bråttom för att komma i tid till lektion så drog jag på ganska friskt.

Körde i ca 110 på 50 väg o sen 90-100 på 30 väg för att avsluta med en snygg omkörning av en buss på fel sida av en refug.

Helt Ovetande om att farbror blå hade tagit upp jakten på mig så parkerar jag den vid skolan går av och ska gå på lektion.
(Hade inga backspeglar på och mp3 igång)

Då ser jag en blå pikebuss köra in och köra fram till mig.
Har ingen chans att hinna starta igen lr nått så nu tänkte jag att det var kanske kört med körkortet för denna sesongen.

Ur bilen kmr en ca 50-55 årig rätt lönnfet polisman med mindre glad min och säger att nu ska vi ta det jävligt lungt av någon konstig anledning och frågar om jag har med mig körkort. :S.

Efter det startar han en konversation och frågar om jag visste hur snabbt jag körde.

Jag sa ca 45-50 km/h och då sa polisen med mindre glad stämma skitsnack.
Då sa jag:
Jag kan ju inte kolla på hastighetsmätaren utan jag måste ju kolla på vägen.
Då kontrar han starkt med att jag kört på fel sida av refugen.

Jag svara med att jag har bråttom att gå på lektion och att jag vill ha tillbaka mitt körkort eftersom ni inte har någon hastighet så kan ni inte ta det för mig.
Då blir han lite smågrinig och säger att jag kan åka dit för vårdslöshet i trafik bla bla bla.
Men då måste dom ju gå te tingsrätten o massa sånt och det orka dom inte.

Efter det så säger han iaf att jag körde på fel sida av refugen och det ska jag få böter för.
Jag svara då med att säga: Okey men skynda er lite för min lärare blir tokig på mig om jag kmr mer försent.
(Han blir det på riktigt också).

Ännu en gång säger polisen att vi ska ta det jävligt lungt och så fyller dom i adress o lite saker.

Efter det får jag skriva på lappen om att jag är medveten om detta och att jag kmr få 600 kr i böter.

Sen så får jag böteslappen och körkortet tillbaka och kan gå på min lektion för att sedan bli utskälld av läraren vafför jag kmr 30 min försent.

Cykeln kolla dom inte det minsta på och Jag hade inga backspeglar, Trimm, däck som har 0.0 mm mönster på mitten och blinkers som är lite hejj kom och hjälp mig.

Påvägen till skolan hade jag även hälsat på en kompis i farten som sedan hade sett polisbilen och trott att jag försökt köra ifrån dom och var ganska upprymd när han kom in till sin klass och sagt att jag var jagad o körde ifrån dom :).

Aja kom iaf undan ganska milt om man tänker efter =)

Så ska ni köra försnabbt, så kör så snabbt så dom inte hinner klocka er på någon hastighet =).

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Freddola skrev:
"Jag kan ju inte kolla på hastighetsmätaren utan jag måste ju kolla på vägen."
"Jag svara med att jag har bråttom att gå på lektion och att jag vill ha tillbaka mitt körkort eftersom ni inte har någon hastighet så kan ni inte ta det för mig."
"Jag svara då med att säga: Okey men skynda er lite för min lärare blir tokig på mig om jag kmr mer försent."
Snabbtänkta svar, men han blir nog inte vidare gladare av sånna som man i vuxenvärlden brukar kalla "snorunge"-svar. Han ville nog ge dig en rejäl omgång me batongen tror du inte det? :fatta!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
hmmm, finns det inte en anledning till att det är en trettio väg, visst om du hade kört i 50 (fortfarande lite dumt). det kanske var ute på vischan någonstans men då tvivlar jag på att du hade fått en polis bakom dig.

Paradoxy

Guest
Freddola skrev:

Jävla fucko :fatta!

Va fan! 100 på 50 väg? 100 på 30 väg?!
Gissa tre gånger varför det är just 30km/h gräns på dom vägarna.

Hört talas om högertrafik? Antagligen eftersom du var medveten om att du körde på fel sida av vägen.

Fy fan för polisen om han bara släppte dig med 600 kronor i böter. Du skulle blivit av med körkortet på plats om han hade varit någorlunda smart :4skrika

Nä, när jag tänker på det så fattar jag att det inte kan va sant, ingen kan vara så dum som du är. Det måste vara ett skämt. Fy fan.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Freddola skrev:
Körde i ca 110 på 50 väg o sen 90-100 på 30 väg för att avsluta med en snygg omkörning av en buss på fel sida av en refug.

moppefucko :kocko Sälj bågen, köp en stylad Speedfighter 2 med neon och bilstereo och sluta skämma ut oss knuttar!

Skiter fullständigt om du var sen till en lektion, om du nu försovigt dig eller liknande får du ta straffet som en man och inte använda det som ursäkt för att riskera andras liv.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
mini-knutten skrev:
moppefucko :kocko Sälj bågen, köp en stylad Speedfighter 2 med neon och bilstereo och sluta skämma ut oss knuttar!

Skiter fullständigt om du var sen till en lektion, om du nu försovigt dig eller liknande får du ta straffet som en man och inte använda det som ursäkt för att riskera andras liv.

den vanligaste omkörningen är nog högersida för fredrik.

Har du slutat med cykelvägar?

innan sommaren gjorde du väll något liknade men dom fick inte tag på dig? har för mig jag såg det

Solid snake

Guest
Freddola skrev:
Hej jag är ett moppefucko.

Kom inte här och försök att impa på oss genom att säga att du körde i 90-100 på en 30 väg, för det imponerar inte det minsta, jo kanske på en punkt och det är din dumhet.

Den imponerar ja jävlar på mig.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Försöker verkligen inte imponera på någon.
Isåfall hade nog inte denna historia slutat med att jag blivit tagen.

Mm jag lärde mig att jag måste ha på mina backspeglar så jag ser fall farbror blå är bakom mig.

Brukar faktiskt inte köra cykelvägar alex.
Kört det någon gång då jag åkte brevid nån kompis som cyklat.

Hur kan du veta om det aldrig är tillräckligt bra sikt på en 30 väg att köra 100?
Kan säga dig att där är de det.
Lr har du åkt o kollat alla vägar i hela sverige.
Helt säker på att du kört 160 på en fin 90 väg utan folk någon gång i ditt liv eller vid omkörning.
Lr snabbare till och med vem vet?

Det är så att det är 30 väg där mellan typ 07.00 o 17.00 då det är gymnasium (annars 50) men eftersom jag var sen så var alla på lektion inte en person i närheten och jag kunde utan problem ha bromsat och stannat om någon skulle komma då sikten är MYCKET GOD!

Varför tycker du det är fel av polisen att bara släppa mig med 600 kr böter?
Dom hade inte en aning hur fort jag körde, Förutom att det gick snabbare än tillåtet.
Det enda förutom det är att gå till domstol och yrka på vårdslöshet i trafik och det är både en jävla massa krångler och tveksamt om dom lyckas.

moppefucko?
Jag har ingen moppe o förhoppningsvis inte 125a länge till hellre då riktig mc väntar =)

btw ni är jääävligt k0ool4 som kan göra så assssgrymma saker så det ser ut som jag skrivigt att jag är ett moppefucko.
Frågan är vem är det igentligen?

Sen det konstiga är att trots att jag åker i ca 100 ibland på en 50 väg utan folk och trafik så brukar jag nästan alltid bli frånåkt när jag hakar på någon med större cykel.
Fast så kanske det bara är i Karlstad.

Mini-Knutten måste va kul o åka o slicka hastighetsgränsen alltid!
För du har nog aldrig kört för fort?
Vääällldigt mycket dubbelmoral här.
Ni kanske borde ta en titt på bild o film arkivet o kolla hur några andra kör tror säkert dom bryter hastighetsgränsen mer än mig ibland.

Ser verkligen inget fel i att köra kanske 100 även om det är rätt mycket på en 50 väg om det är fri sikt, ingen trafik o inga andra i närheten.

Last edited:

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Nej det gör jag då fan inte!!!! :mad: Fattar du inte det minsta varför de har satt upp 50 och 30 skyltar!?? Kan man inte respektera dessa hastighetsbegränsningar så ska man nog vänta ett tag med KK!!! :7peta

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Koskela skrev:
Nej det gör jag då fan inte!!!! :mad: Fattar du inte det minsta varför de har satt upp 50 och 30 skyltar!?? Kan man inte respektera dessa hastighetsbegränsningar så ska man nog vänta ett tag med KK!!! :7peta

finns det inga poliser skiter jag i hur fort jag kör på 90 väg, men man får ju använda suntförnuft.

30,50 & i bland 70 väg är ju antagligen av en anledning, där refugen är som du fredrik körde om på är det ju dessutom övergångs ställ.

Sikten , humm det är ju en kurva med buskar i:3freak

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Freddola skrev:
Försöker verkligen inte imponera på någon osv.
Ålrajt.

Freddola skrev:
Hur kan du veta om det aldrig är tillräckligt bra sikt på en 30 väg att köra 100?
Varför är det inte 100km/h som hastighetsbegränsning om sikten är så god?

Freddola skrev:
Helt säker på att du kört 160 på en fin 90 väg utan folk någon gång i ditt liv eller vid omkörning.
Äpplen och höns är inte samma sak.

Freddola skrev:
Det är så att det är 30 väg där mellan typ 07.00 o 17.00 då det är gymnasium (annars 50) men eftersom jag var sen så var alla på lektion inte en person i närheten och jag kunde utan problem ha bromsat och stannat om någon skulle komma då sikten är MYCKET GOD!
Skulle du förklarat för den person som du eventuellt inte såg att du hade bråttom till lektionen och den personen därför får åka rullstol resten av livet?

Freddola skrev:
moppefucko?
Jag har ingen moppe o förhoppningsvis inte 125a länge till hellre då riktig mc väntar =)
Moppefucko är en stil.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...