Har du blivit tagen/stannad/kollad för trimmning på 125a?

Status
Ej öppen för fler svar.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Freddola skrev:
Brukar faktiskt inte köra cykelvägar alex.
Det brukar jag. :banana

Freddola skrev:
Helt säker på att du kört 160 på en fin 90 väg utan folk någon gång i ditt liv eller vid omkörning.
Lr snabbare till och med vem vet?
Det är skillnad på att köra för fort på 30-väg och 90-väg. På 30-områden är det oftast utanför skola eller dagis, kan springa ut ungar på vägen, det gör det knappast på 90-väg.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Därför att det är en skola mycket nära och folk går till och från bussen.
Men just nu vid detta tillfälle var det inte en person i närheten och jag kunde utan problem hålla 100 km/h på ett säkert sätt.

Alex det var den första refugen innan kurvan.

Sen varför det inte är 100 får du nog fråga vägverket, inte jag som bestämmer hastighetsgränserna.
Men jag anser själv att 30-50 är en bra hastighet då det är mycket folk där ofta.

Ja kan utan problem se 20-30 meter åt båda hållena mellan övergångställena så även om det kom en person löpandes och verkligen ville kasta sig på vägen och bli påkörd så hade jag utan problem kunnat bromsa eller väjja.

Om det nu är en stil så verkar du passa bra in där.
Men men grina på, jag kmr fortsätta köra förfort där jag anser att är tillräckligt säkert.

Btw jag kör oxå 130 på motorvägen ibland.
Mmm jag vet jag är rätt galen!!!!!

Last edited:

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
haha fan va roligt.. hela min falilj är fortkörare.. ja till o med min lilla taniga morsa har kört i 160 :hihi
kanske inte i städer eller bostadsområden.. men de brukar gå lite fort :3freak
haha tänkte se hur folk reagerade på de :7peta

:rolleyes:

Edit: ligg i 100 på 70 väg! :rolleyes:

säjer dom inte så i ronny o ragge :va :arsele

oj glömde en nolla (1000) :3freak

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
allvarligt, om du bara kan se 20-30 meter åt båda håll så hinner du omöjligt bromsa om det kommer ett litet barn springandes efter en boll eller något sådant. och att du inte kan erkänna det tycker jag är skamligt. jag tror att du sitter hemma och grinar för att vi inte tycker att du är häftig som kör på det viset.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Inga småbarn som leker där.
Iofs vissa är inte allt för mogna men springa efter bollar tror jag inte dom gör.

Och eftersom det är säkert 50-70 meter till nästa övergångsställe så hinner jag utan problem bromsa.
Vad ska jag erkänna?
Jag vet att jag utan problem hinner bromsa från 100-0 på 50-70 meter.

Soulflylost
Hur vågar du köra i 100 på en fin 70 väg.
Du är ju Helt galeN!
Sånna som dig borde spärras in o klippa körkortet för alltid på!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
men om det är 50-70 meter till övergångsstället så är väl 30 (cirka) av dessa reaktionssträcka.

det jag vill att du ska erkänna är att det är oansvarigt att köra i 100 på en 30 väg

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Freddola skrev:
Inga småbarn som leker där.
Iofs vissa är inte allt för mogna men springa efter bollar tror jag inte dom gör.

Och eftersom det är säkert 50-70 meter till nästa övergångsställe så hinner jag utan problem bromsa.
Vad ska jag erkänna?
Jag vet att jag utan problem hinner bromsa från 100-0 på 50-70 meter.

Soulflylost
Hur vågar du köra i 100 på en fin 70 väg.
Du är ju Helt galeN!
Sånna som dig borde spärras in o klippa körkortet för alltid på!

Moget svar måste jag säga! :död

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
-Rosen- skrev:
men om det är 50-70 meter till övergångsstället så är väl 30 (cirka) av dessa reaktionssträcka.

det jag vill att du ska erkänna är att det är oansvarigt att köra i 100 på en 30 väg

Klart det är oansvarigt.
Men det är det att köra 100-110 på en 90 väg med.
Fast då är nog större delen av svenska befolkningen oansvariga.

Det jag vill säga är att jag inte var någon allvarlig trafikfara.
Då jag vet att jag kunnat stanna lr väjjat om någon fått för sig att springa så fort den kunde o kastat sig mitt ut i vägen.

Koskela skrev:
Moget svar måste jag säga! :död

Tack jag är rätt mogen :D.
Nej det är jag faktiskt inte, jag kan bete mig som en 10 åring rätt ofta =).
Dock ser jag ingen mening med att vara mogen allt för ofta då det blir rätt tråkigt.

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
en sak kan jag inte förstå.... så fort jag sätter mej på en hoj så får den gashäng? varför?

kan de va galna-gas sjukan tro?

:rolleyes: :hihi :rofl

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Lägg ner, du gör bara bort dig. Hur du än babblar så kan du aldrig få det att låta berättigat att köra 100 på en 30-sträcka.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Freddola skrev:
Klart det är oansvarigt.
Men det är det att köra 100-110 på en 90 väg med.
Fast då är nog större delen av svenska befolkningen oansvariga.

tack för att du sa det, självklart är det oansvarigt att köra för fort på 90 väg också men om man är en normal människa så bör man kunna se skillnaden i dessa två fall

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Berättigat på vilket sätt?
Att jag bryter lagen eller att jag är en allvarlig trafikfara?

Sej om man skulle ha 10 kompisar som står 20 meter innan båda övergångsställena och stannar alla som försöker gå över och säger att snart så kmr det en galning som hade tänkt o köra 100 här.

Då skulle det vara absolute helt säkert ju, lr?
Såvida killen inte var typ en biff på 150 kilo o verkligen ville gå över.
Men vi skippar det.

Skulle det vara berättigat då?

Yepp jag ser en klar skillnad men jag kmr fortsätta säga att under dessa förhållandena kunde jag på ett säkert sätt hålla 100 där.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
50 är 50.. 70 också 70 ibland.. 90 är oftast inte bostadsområde eller stadskörning och äljar är inte lika mycket värda som små barn därför kan man dra på lite extra där men på 50 ska man hålla hastigheten om det nu inte är så att det inte är någon risk. På bostadsområden tycker jag ABSOLUT att man ska hålla hastigheten *** mongo!. :7peta

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
philsson skrev:
50 är 50.. 70 också 70 ibland.. 90 är oftast inte bostadsområde eller stadskörning och äljar är inte lika mycket värda som små barn därför kan man dra på lite extra där men på 50 ska man hålla hastigheten om det nu inte är så att det inte är någon risk. På bostadsområden tycker jag ABSOLUT att man ska hålla hastigheten *** mongo!. :7peta

Asså förstår ni inte.
Jag kunde hålla 100 där under dessa förhållandena utan någon risk!
Iofs liten risk finns det alltid.
Men utan någon nämnvärt större.

Sen om vi ska snacka gränser?
Är det okey att köra 55 på 50 väg?
eller kanske rent utav 60?
Eller har man KLART!!! gått över gränsen när man kör 51?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Freddola skrev:
Berättigat på vilket sätt?
Att jag bryter lagen eller att jag är en allvarlig trafikfara?

Sej om man skulle ha 10 kompisar som står 20 meter innan båda övergångsställena och stannar alla som försöker gå över och säger att snart så kmr det en galning som hade tänkt o köra 100 här.

Då skulle det vara absolute helt säkert ju, lr?
Såvida killen inte var typ en biff på 150 kilo o verkligen ville gå över.
Men vi skippar det.

Skulle det vara berättigat då?

Yepp jag ser en klar skillnad men jag kmr fortsätta säga att under dessa förhållandena kunde jag på ett säkert sätt hålla 100 där.

Vad sjuttan har det med något att göra?

Fast... Jag tror jag ändrar mig. Du bör nog köra lite fortare. Du tycks ha kommit försent till svensklektionerna.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
idiot, kan du inte bara fatta att du bara gör dig själv ännu dummare när du försöker övertala oss att det du gjorde var rätt, och om det nu var en 30-sträcka för att där var en skola, brukar det inte finnas nya skyltar längre fram då som säger 50 eller 70, kunde du inte sackta ner till 30, nä nu ska jag gå och slå på något för jag blir förbannad på sånt här.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Freddola skrev:
Asså förstår ni inte.
Jag kunde hålla 100 där under dessa förhållandena utan någon risk!
Iofs liten risk finns det alltid.
Men utan någon nämnvärt större.

Sen om vi ska snacka gränser?
Är det okey att köra 55 på 50 väg?
eller kanske rent utav 60?
Eller har man KLART!!! gått över gränsen när man kör 51?
tycker du borde bli bannad snart med allt dedär skitsnacket. Har du aldrig fått lära dig att hålla käften!. 30 skylt betyder att av någon anledning ska man hålla mycket låg hastighet. Typ en skola, ofta där det rör sig mycket småbarn. 30 skyltar är inte placerade för skojs skull lite slumpmässigt bara för att du ska ha något att reta dig på. Kör dina 100 (wow) km/h någonstanns där du inte utsätter någon annan än digsjälv. Visst det är kul att köra fort där det är glest men kör i skogen då för allt i världen. Är det fartupplevelse du vill ha så är de i skogen du ska vara, och inte sixxacka mellan massa ungar. :kocko

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Freddola skrev:
Ojj vilken tajming på trådlyftet.

Förra veckan när jag var påväg till skolan hade jag lite bråttom för att komma i tid till lektion så drog jag på ganska friskt.

Körde i ca 110 på 50 väg o sen 90-100 på 30 väg för att avsluta med en snygg omkörning av en buss på fel sida av en refug.

Helt Ovetande om att farbror blå hade tagit upp jakten på mig så parkerar jag den vid skolan går av och ska gå på lektion.
(Hade inga backspeglar på och mp3 igång)

Då ser jag en blå pikebuss köra in och köra fram till mig.
Har ingen chans att hinna starta igen lr nått så nu tänkte jag att det var kanske kört med körkortet för denna sesongen.

Ur bilen kmr en ca 50-55 årig rätt lönnfet polisman med mindre glad min och säger att nu ska vi ta det jävligt lungt av någon konstig anledning och frågar om jag har med mig körkort. :S.

Efter det startar han en konversation och frågar om jag visste hur snabbt jag körde.

Jag sa ca 45-50 km/h och då sa polisen med mindre glad stämma skitsnack.
Då sa jag:
Jag kan ju inte kolla på hastighetsmätaren utan jag måste ju kolla på vägen.
Då kontrar han starkt med att jag kört på fel sida av refugen.

Jag svara med att jag har bråttom att gå på lektion och att jag vill ha tillbaka mitt körkort eftersom ni inte har någon hastighet så kan ni inte ta det för mig.
Då blir han lite smågrinig och säger att jag kan åka dit för vårdslöshet i trafik bla bla bla.
Men då måste dom ju gå te tingsrätten o massa sånt och det orka dom inte.

Efter det så säger han iaf att jag körde på fel sida av refugen och det ska jag få böter för.
Jag svara då med att säga: Okey men skynda er lite för min lärare blir tokig på mig om jag kmr mer försent.
(Han blir det på riktigt också).

Ännu en gång säger polisen att vi ska ta det jävligt lungt och så fyller dom i adress o lite saker.

Efter det får jag skriva på lappen om att jag är medveten om detta och att jag kmr få 600 kr i böter.

Sen så får jag böteslappen och körkortet tillbaka och kan gå på min lektion för att sedan bli utskälld av läraren vafför jag kmr 30 min försent.

Cykeln kolla dom inte det minsta på och Jag hade inga backspeglar, Trimm, däck som har 0.0 mm mönster på mitten och blinkers som är lite hejj kom och hjälp mig.

Påvägen till skolan hade jag även hälsat på en kompis i farten som sedan hade sett polisbilen och trott att jag försökt köra ifrån dom och var ganska upprymd när han kom in till sin klass och sagt att jag var jagad o körde ifrån dom :).

Aja kom iaf undan ganska milt om man tänker efter =)

Så ska ni köra försnabbt, så kör så snabbt så dom inte hinner klocka er på någon hastighet =).

han är verkligen stolt över det också, lägg märke till smileyn i slutet

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vadå sicksake mellan ungar?
Var inte en enda person i närheten.
Kanske sicksackede mellan något löv men inget annat.

Jag brukar verkligen inte köra i 100 där när det är mycket folk utan brukar då hålla mig till lite mera moderata hastigheter.

Yepp den smileyn säger att jag är Mycket stolt över det hela!!!!!
Fan va gött det känns.

btw: det var sammhällskunskap

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy