LocDog
Kärlekspilot
Hur kan man mäta om alla luft har hittat ut så att man inte av misstag råkar blanda nytt och gammalt nu när man till våren ska byta?
Där är ju internet suveränt! Hittade en kille i Kentucky som hade haft mc-verkstad sedan 1950 talet och han hade varit förutseende nog att spara luft från de märken och årsmodeller han sålt, tyvärr inte Honda utan mest HD men även del engelska hojar. Guldgruva!Dr.Bike skrev:Det var svårt att få tag i originalluft från 1972 när jag renoverade en sån Honda.... men det gick!
LocDog skrev:Egentligen borde ju hojen gå snabbare om man hade i helium i dom?
Hmm fast hojen "sätter" sig ju sämre om den vill lätta och flyga iväg
Ja och betong i bakslangen är ett måste, hört att det är därför Sune Andersson kan wiiiila så jävligt.mudder skrev:Helium ska man bara ha i framdäcket. Lättare att wiiila då.
Ahh du ser...man du ju inte helt ute och cyklade där i alla fallmudder skrev:Är det någon som har testat rök i däcken? Det borde ju bli häftigare burnouts då.
Helium ska man bara ha i framdäcket. Lättare att wiiila då.
Nää jag brukar bara lufta dom litegrann då och då....Teo skrev:Jag har bytt kalsonger nå´n gång ...tror Jag.
Jo satt och tänkte på de jag med...det borde ju vara så att om man får en lite lättare hoj så resulterar det ju i ett bättre vikt/effekt förhållandehonkiie skrev:Hur mycket lyftkraft skulle helium i däck en ge egentligen?
Ganska kul/ful/dum tanke
honkiie skrev:Hur mycket lyftkraft skulle helium i däck en ge egentligen?
Ganska kul/ful/dum tanke
I princip ingen alls, det krävs mycket volym för att ge lyftkraft, 8 liter lyfter 5 gram http://www.reklamballonger.se/ballonger.phphonkiie skrev:Hur mycket lyftkraft skulle helium i däck en ge egentligen?
Ganska kul/ful/dum tanke
Hmm tror jag oxå sett det någonstans på film.....tror dom kallade det för "stoppie-effekten"...mudder skrev:Ingen aning, men jag har sett på en del filmer att vissa har för mycket.
När en del bromsar kan man se att dom har gjort misstaget att pumpa helium i bakdäcket.
Glädjedödare.....där sprack vår tesGSXR1100R skrev:I princip ingen alls, det krävs mycket volym för att ge lyftkraft, 8 liter lyfter 5 gram http://www.reklamballonger.se/ballonger.php
Det som är ännu tråkigare är att om man komprimerar heliumet så tappar men lyftkraft i ratio mot volym, man får ha stoooora ballongdäck om det ska funka.LocDog skrev:Hmm tror jag oxå sett det någonstans på film.....tror dom kallade det för "stoppie-effekten"...
Glädjedödare.....där sprack vår tes
Sådana däringa Dunlop-ballongisar som Mumlan har. Duger de?GSXR1100R skrev:Det som är ännu tråkigare är att om man komprimerar heliumet så tappar men lyftkraft i ratio mot volym, man får ha stoooora ballongdäck om det ska funka.
Ja det måste vara därför som tjockmumlan har ballongdäck, han har säkert kittat dom med helium.Gustav O skrev:Sådana däringa Dunlop-ballongisar som Mumlan har. Duger de?
honkiie skrev:Hur mycket lyftkraft skulle helium i däck en ge egentligen?
Ganska kul/ful/dum tanke
He he späd på du bara....GSXR1100R skrev:Det som är ännu tråkigare är att om man komprimerar heliumet så tappar men lyftkraft i ratio mot volym, man får ha stoooora ballongdäck om det ska funka.
Om man komprimerar helium så ökar den specifika vikten och lyftkraften minskar, pga gasen blir tyngre, just därför finns det inga små zeppelinare.honkiie skrev:helium skulle väl även bara ge lyftkraft uppåt? Alltså om vi tänker att vi skulle få in tusen liter helium i varje däck så skulle den bara bli lättstuntad och få sämre fäste? Tänker jag rätt nu?
Jo men jag tänkte att om vi leker med tanken bara. Skulle det gå snabbare eller skulle det bara bli mindre fäste och mer lättuiilat?GSXR1100R skrev:Om man komprimerar helium så ökar den specifika vikten och lyftkraften minskar, pga gasen blir tyngre, just därför finns det inga små zeppelinare.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|