Har du bytt luft i däcken någon gång?

Har du bytt luft i däcken som en dela av vårservicen


  • Antal röstningar
    0

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Fredde Meck skrev:
Glöm inte märka upp den , så du får tillbaka rätt luft i rätt däck!
Helt rätt. Luften är inkörd för däcker och att använda det i ett annat däck kan sluta med obehagliga däckhaverier.
 

Snowjob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Ort
Helsingfors
Hoj
FZR1000
Ni är ju hur konstiga som helst.
Om ni tittar på sidan av däcket så står det "tubeless" det betyder att det inte finns någon som helst tub i däcket. Om man då byter ut förra säsongens luft till ny luft så går ju hela däcksindustrin ut med att du måste köpa ny "tube" varje säsong till dina däck. Se nu till att inte skriva mera om det här för om sanningen ska fram så har jag hört talas om vissa människor som lägger i en "tube" (läs: tub på svenska) när dom fått punka och luften läckt ut. Detta är fullständigt orimligt. Den luften som kommer med hojen från fabriken ÄR och FÖRBLIR luft som hör hemma i tubeless däck och KONTROLLERADE från fabriken. Att skämta om detta är för mig obegripligt, visa mera respekt för kunnigt folk och låt fabriksluften va kvar.
 

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Själv har jag fått betala ett dyrt kilopris på luften vid macken...så snål som man e kör man ju bara med 1.5 kilo.... fatta vilka pengar jag sparar.. :banana .
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
All_to_slow skrev:
Själv har jag fått betala ett dyrt kilopris på luften vid macken...så snål som man e kör man ju bara med 1.5 kilo.... fatta vilka pengar jag sparar.. :banana .

Har du BETALAT för luften på macken??? :brinnerup
 

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
Crescent
Byter inte luft alls. Har fogskum i mina däck och det funkar kanonbra samt att jag slipper bekymra sig över att luften bli gammal.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
pucko

Chris Husky skrev:
Jag försökte spara den gamla luften när jag bytte däck förra gången, men det va ett helvete att få ner den i däcken igen då jag inte hade ngt bra att förvara den i, så jag fick lägga den på garage golvet. :huvet


du ska tappa upp det i enliters fryspåsar och så in i frysen
där mår den prima tills du kan klämma i den igen :kocko
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
All_to_slow skrev:
Själv har jag fått betala ett dyrt kilopris på luften vid macken...så snål som man e kör man ju bara med 1.5 kilo.... fatta vilka pengar jag sparar.. :banana .
Jag kan få tag i gratis luft, därför har jag 8kg däckstryck!
Om man får punka så tar det mycket längre tid innan däcket är tomt
det har ni inte tänkt på snåljåpar :arsele
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Detta hör till en av de bästa trådar jag skådat denna sida kraschen helt klart underbar :banana
 

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Ort
uddevalla
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
först läste jag tråden utan alkohol o garvade halvt ihjäl mig, provade nu o dra i mig halvstark drink 50/50 sådär, o läste tråden en gång till o garvade lika mycket igen, så nu dog jag :(
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Vet ni någon som säljer vakum billigt? Chrille kanske vet... :crash
 
Last edited:

I C E

AKA Preben
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 900 RR Fireblade -94
Börjar inte detta spåra ur........? :fatta!
 

Bifogat

  • 45.jpg
    45.jpg
    20.4 KB · Visningar: 82

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag pumpar upp dom med knallgas så det ska kunna bli såna där häftiga explosioner ifall man vurpar... som i aktionsfilmerna.
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Har ju inte gjort vårservicen än, men snart...å då jäklar ska det bytas både det ena och det andra - åsikter tex. :banana
/F.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
All_to_slow skrev:
Själv har jag fått betala ett dyrt kilopris på luften vid macken...så snål som man e kör man ju bara med 1.5 kilo.... fatta vilka pengar jag sparar.. :banana .

Haha, sucker!
Fick du betala per kilo!!! det blir ju skitdyrt.
Jag världens deal, betalade per gram istället. Blev mycket billigare sa han :banana
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Ghost skrev:
Har du flyttat över luften från din vanliga cykel till din mc?
Blir det inte lite dåligt tryck då???

:confused:

Inte då! I Pinarellon har man 100 PSI (cirka 9 kilo) så det funkar kanon! :tummenupp
 

Fredrik GSX

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Vetlanda
Hoj
1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E(såld) 2005 Suzuki Bandit 1200 (kvar)
Jag tycker man får byta däck alltför ofta :gnissla , då blir ju luften inte gammal ändå!
:7peta
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
ja har använt samma luft sen min första cyckel, har tyvärr behövt fylla på ibland, men har då gjort det med dyr kvalitets luft.

anledningen till påfyllningarna har varit att luften har tagit slut i underkant.. förstår inte varför den inte tar slut i överkant...

har fresten kommit på att man kan lagra den gammla luften ur däcket i lungorna under vintern, för att sedan blåsa tillbax den i däcken igen till våren. funkar skit bra!!!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top