Har Du drabbats av snövädret?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Hörde att det var sju trafikolyckor på E6:an mellan Halmstad och Varberg idag :näsblod
Motorvägen avstängd, gamla E6:an och kustvägen fungerar fortfarande.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men jösses...
Det blev vinter i år igen!:glömdet

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Japp, i fredags fick jag parkera bilen en bit innan min gård, kliva ur och skotta gården först för att i öht. komma in med bilen.

Har nog skottat ~6h totalt i helgen och då har jag en liten pluttgård bara.

Snöhelvete! :mad:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
..drabbad? Kaos i hela Halland, fullt med sniglar i vägen när jag kommer burnandes! ffs!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Varför är folk så rädda för att lägga på vinterdäcken i tid?
Vad tror de skall hända?
Till på köpet är tre av de sämst förberedda jag känner folk som borde veta bättre-En brandingenjör som sysslar med utbildning, en ambulansförare och en polis.
Det är inte OK.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
2mm snö å det blir kaoz, dock så klarade jag mig rätt bra som bor i gbg, det var in och ut ur gbg det var kaoz!!

Varför kör folk i 30 km/h och sitter 10 cm från ratten så fort det snöar lite??:gråta

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
I söndags fick jag dra upp en volvo kråss kovntry med båt på släp för en ramp. Den hade påtejpade plastkjolar runtom för att ge intryck av att vara en äventyrsbil, hakkapelitta rimfrost eller va däcken heter och avancerade 4X4-system som känner av om något hjul spinner...

I verkligheten funkade den så att ett hjul i taget drog ett halvt varv och skickade stafettpinnen till nästa hjul så att volvon såg ute som en krabba som gräver ner sig i sand.

Föga imponerad fick jag dra upp hela åbäket med tillhörande båt med blåforden och lagvidriga offroaddäck.

:banana

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag la på vinterdäcken i tid, en dubbad kvalitetshistoria som hängde med bilen. Inte fan hjälper det när småvägarna är isgata och alla stora vägar är fulla med folk som ska köra i 25 km/h.
Jag bor i Skåne, och som alla vet är det samma sak varje år. Folk fattar inte att det kommer bli vinter i år igen. Antingen så kommer det ett "snö-kaos" i oktober, november, december, januari, februari eller mars. Bara att välja, ibland kommer det flera, gärna med lite "ryss-kyla".
Gissningsvis är det 25% som tror att det inte kommer en vinter varje år, alternativt hade de inte räknat med snö innan jorden går under 21:e december.

Min slutsats av detta årets "snö-kaos" är att nästa bil ska vara fyrhjulsdriven, ha markfrigång och en ordentlig radda extraljus.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Skitdrabbad. Måste sopa av moppesadeln varje morgon innan jobbet... Dessutom är det ett sjå att köra brett (med brett flin) med kwattron, ESP/ASR som man avaktiverat kopplas ju in automatiskt vid 70blås... Vinter är ett jobbigt fenomen :rolleyes:
Sensmoral: Du kommer inte undan snön. Slappna av. Inrätta dig. Njut!

tkdrille

Guest
Igår 40km/h på E6 från lund till avfarten mot Bjuv 110an.

Idag, skånes fagerhult bil med hästsläp vält. 3 ambulanser en djurambulans, 2-3 brandbilar och troligtvis 2 bärgare.

Klåpare och värdelösa patrask för jag satt där 1 timme och tjugo minuter med en kund. Och jag var hungrig.

Mer lär de bli för folk ska fasen åka ändå.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Bytte till vinterdäck redan för en månad sedan när första tecken på underkylt slog till här nere. Temperaturen har ju ändå leget runt 8 grader och lägre. Ser ingen anledning att köra runt med sommardäck som ändå inte presterar särskilt bra de temperaturerna.

Såg faktiskt fram emot lite snökaos. Igår kväll hamnade jag bredvid en äldre Range Rover vid ett trafikljus vars förare var väl förberedd att dra upp någon från diket. Temperaturen låg runt -9 grader. Det var lite småhalt. Det fanns nog en chans att han fick nytta av sin vinsch.

IMG_2182.jpg

Ute vid det öde köpcentret var det inte ens isfläckar en isfläck kvar. Jag hade tänkt leka av mig lite. Parkeringen var bättre röjd än gatorna runt omkring. Helt otroligt! Såg en lastbils förare som inte inte verkar förstå vägskyltar särskilt väl. En Subaru Impreza passerade och han var nog heller inte särskilt nöjd över vad han såg. Några småbarn lekte i en snödriva där man samlat ihop snön från parkeringen.

IMG_2183.jpg

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Skulle gärna byta lite varmare temperaturer mot ett riktigt snöoväder. Just nu har vi -15 och kanske 3cm snö.

Som lök på laxen så ska jag nog ut och fotografera imorgon. Skitmysigt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I morse fick jag idèen att skotta fram till vår entrè så dagpersonalen hitta in utan att bryta sig! De gamla vaktmästarna som skulle göra mitt jobb sitter säkert kvar i något varmt pannrum och spelar stötpoker! Efter en hel dag med snöande tror ni det va skottat när jag kom tillbaka för ännu en natt!! Nääää faan.. Mysigt ske de som syndat få i morgon bitti att navigera sig fram i en halvmeter djup snö :brynad

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har redan fått dra upp polaren ur diket samt blivit satt på snöskottning av far min... Så jepp, jag känner mig illa drabbad.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Gamla farbröder får träning i att hantera dåligt grepp i bakvagnen.
Inget att sörja för.

151001_10151918764229237_1156462726_n.jpg

jetson

Guest
Varför kör folk i 30 km/h och sitter 10 cm från ratten så fort det snöar lite??:gråta

Jag har noterat en sak, alla jävla trafikskyltar är täckta med snö FAST INTE TRETTISKYLTARNA

Det är en konspiration för helvete. Så sitter man bakom 5 kärringjävlar som kör 20 på 30sträckorna och sen när det blir 50 - 70 så ser dom inte för dom skyltarna är ju översnöade.

Varför borstar dom inte av 50 o 70 skyltar också JÄVLA SABOTÖRER!

Annars är det trevligt med lite snö.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...