Har Du drabbats av snövädret?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Nej, bara drabbats av foton på lite snö och mail om att folk jobbar hemifrån.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Helt seriöst ni som bor uppåt landet är det verkligen så jäkligt som kvällspressen gör gällande?

Njae, inte direkt. Snöröjarna hinner inte med att skyffla undan på vägarna, men det är å andra sidan lätt snö så vinden blåser bort den. Ganska lagom med snö mao, det största problemet är väl alla som är ute och krypkör, men det är väl bättre att de gör det än att de blaskar på över sin förmåga antar jag... :gråta

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det snöar varje år. Det blir glatt. Det tar lite längre tid att ta sig fram. Varför blir det samma hysteri varje år? Spelar det roll om det tar en kvart längre tid att ta sig fram?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag fick jag cykla hem i snöyran, 1.8 mil. Tog sin lilla tid, satan så tungt det blir när cykelvägarna är oplogade...:mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Var inte så mycket mer än här.
Om vi säger så här, när Arlanda klarar som bäst 6 avgångar i timmen så är det faktiskt rätt illa.

JO, men man får ha förståelse för att det är lätt att få snöröjningshybris när man bor på orter där två huskroppar mitt emot varandra och en fyrvägskorsning utgör ett genomsnittligt centrumområde och där centrumgatan i byahult trafikeras av en buss och 15 bilar i timmen...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
:mad:
Vad i helvete är det med alla muppar som så fort det blåser och snöar lite ligger och fiser i 40 på 80-väg? :mad:
Inte gick det att köra om med alla jefvla möten heller. :mad:

Hur fan kör ni häruppe egentligen? Trodde det var illa i blekinge, där folk närmast kissade på sig så fort det blev lite vitt på vägen, men här är det ju flera resor värre. Det är inte utan att man längtar lite till Småland, och alla wannaberallyförare som piskar runt på vägarna där. Inte ens de senila skröpplona skulle ju få för sig att puttra runt i 40 på 80-väg! Där körs det möjligtvis i 70, om det är alldeles extra illa, annars håller man hastighetsbegränsningen (vilket i princip är enda tillfället på året som den faktiskt hålls)

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Tänk om man kunde göra såhär:

http://youtu.be/LZhdvl_P1Zc

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det någonsin så som kvällspressen skriver? :va

Men visst har det kommit mycket snö och det snöar sidledes så sikten är ju inte den bästa heller.

Det är ju just det som är grejen. Man tycker att kvällspressen använder förstärkande ord i den grad att man tillslut bara rycker på axlarna. Man använder sig av gamla bilder i vissa artiklar från tidigare vintrar för att förstärka intrycket av kaoset de vill förmedla.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
JO, men man får ha förståelse för att det är lätt att få snöröjningshybris när man bor på orter där två huskroppar mitt emot varandra och en fyrvägskorsning utgör ett genomsnittligt centrumområde och där centrumgatan i byahult trafikeras av en buss och 15 bilar i timmen...

As said, då räcker det med att ge soknens grålleentusiast en platta Sofiero så är snöröjningen täckt.

Sthlms kringliggande orter kan dessutom i lugn och ro ploga vägar när innevånarna köar runt i hufvudstaden. Men här måste allt ske på natten och då står folk parkade som höns och på morgonen måste jag ligga och lyssna på arslen som inte fattar att ju mer de gasar med sina hakkapelitta rimfrost desto halare blir det så man känner att man måste rusa ner i sovjarlingarna och styra upp det.

:mad:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Kolla på dom här 64 bilderna, sen kan ni börja gnälla om en decimeter i Södra Sverige.
http://norran.se/2012/12/burea/mycket-sno-i-burea/

Haha ja det ser faen precis ut som här utanför på runebergsgatan!

En bild polaren tog söder om stan..

Skärmavbild 2012-12-05 kl. 18.14.48.jpg

Kanske är så att lappfolket känner att vi under "snökaos" inkräktar på deras territorium och tillika anledning att på ett maskulinistiskt sätt kunna distansera från tätortsborna genom att påvisa sin köldtolerans och verklighetsförankring.

Last edited:

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Man vet att det är vinter på rikt när en Bandvagn 206 kör förbi på villagatan i Bromma! :hihi

BV-01.jpg

Obs, arkivbild.
Hann inte få upp telefonen. :rolleyes:

:hej

/e

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Blev påkörda, stod stillstående i en bil vid ett rödljus, jag som passagerare...

"Den där bilen kommer fort, kommer inte hinna stanna" *PANG*

Men både eftermiddagstrafiken och på akuten var det skapligt lugnt, det gick bra med oss båda och även med de andra inblandade verkade det som =0)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Min operation som jag skulle gjort är inställd då kirurgen sitter fast i Umeå.. :gnissla

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Kanske är så att lappfolket känner att vi under "snökaos" inkräktar på deras territorium och tillika anledning att på ett maskulinistiskt sätt kunna distansera från tätortsborna genom att påvisa sin köldtolerans och verklighetsförankring.
Du verkar oproportionerligt kränkt över ifrågasättandet av Stockholm stads snösväng, kör du plogbil?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Du verkar oproportionerligt kränkt över ifrågasättandet av Stockholm stads snösväng, kör du plogbil?

Inte det minsta. Jag hoppas att den kollapsar totalt då dessa tider ger blåfården med ytor att bre ut sig på.
Tycker bara att det är så kul att norrlänningarna (inget ont menat) ska förklara för oss lekmän hur en "riktig vinter" är när det inte är värre än här. Förrförra året var det tre gånger så mycket snö på Värmdö som det var i Östersund.

I övrigt är jag genuint upprymd över det rådande väderläget. I morrn ska man plöja runt med blåfården och uträtta ärenden, sedan ploga av morsans gård med traktorn. :pälsmössapå

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA