Har du fått en fågel i nyllet?

Har du fått en fågel i nyllet?

• Antal röstningar
    0

jetson

Guest
Vid två tillfällen har det varit riktigt j'vla nära, fåglar som flaxat förbi rakt över vägen och smekt hjälmen när jag legat i runt 100km/h "-AHH FÅGEL!!"

Efter detta är jag lite nojjig när fåglar flyger runt o härjar.. frågan är om det bara är en tidsfråga tills dom lyckas plocka en? Färg på hjälmen verkar inte spela roll eftersom jag hade mattsvart första och flerfärgad andra gången.

190px-Rook_in_flight.jpg

Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
När jag var nere på gotland senaste så virrade det ut fåglar hela tiden. Tror det kom ut minst 10 fåglar på en timme. Låg efter brorsan ett par gånger där också när fåglar flög precis förbi, det såg rätt kul ut när han duckade varje gång! :hihi Dock har jag aldrig fått en fågel i skallen eller för den delen inte på mig överhuvudtaget när jag varit ute och kört.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Aldrig fått nån på hjälmen (peppar peppar) Men förra året körde jag på 3st på 2 månader :näsblod:confused: 2 i kylarn och en på vänster gaffelben :S Som tur är har det bara varit småfåglar än så länge :tungan

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Bröstade ner en sparv, svala eller någon annan småfågel i fjol. Halvt nerlägg och inte mer än 60-70km/h. Blev rädd som fan och trillade nästan av men det gjorde faktiskt inte så ont i den hastigheten (och med så liten fågel).

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Inte i nyllet, däremot en morkulla på ena axeln i 120 km/h. Skinnstället blev rejält blodigt och axeln lätt blåtonad

jetson

Guest
Skallat en duva i 120km/h en gång. INTE skönt

Ouuff... men du klota inte iaf? Jobbigt om den fastnar framför ögonen så man inte ser nåt

Det verkar som att dom opererar inom 90-120 km/h, det har aldrig varit nära i övriga hastigheter för mig iaf

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
En rakt i kraschpucken som sedan delvis spreds över mig och delvis över hojen :blodbad

Sen har jag fått en i sidan på hjälmen (hann vika bort huvudet). Den jäkeln tog min visirmekanism och lämnade ett högt C ringandes i örat :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Fått en Bofink (eller småfågel) i kanten på min öppna JET hjälm.
Sjöng i öronen en bra stund efteråt.
När jag stannat och dåvarande tjejjen fick se mig alldeles blodig trodde hon först jag fått den i ögat..............

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Inte i huvudet men plockade en skata med högerhanden för några år sedan.

namn

Guest
på väg hem från besiktningen för en herrans massa år sedan, så i runda 100knutar fick jag en liten gråsparv eller som liknande lyckades flyga upp och träffa knogarna på högerhanden, aj j-vlar vad ont sånt kan göra, satt i diket med svulnande hand och grät en svätt innan jag kunde fortsätta hem.

jonda_21

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
GSX-R 1000 K8
Jodå, en gråsparv rakt i hjälmen för tre år sedan. Den tog dock halvt i visiret och halvt över bågen runt käften som tur var. Gick dock alldeles för snabbt för att det skulle vara skönt! Var öm i nacken i två veckor efteråt... :näsblod

Förra året blev det 3 fåglar på samma tur! (aningen grinig när jag kom hem)
De tog dock i kylaren, sidokåpan och axeln! :tungan

DD750

"La Famiglia aprilia Svezia"
Gick med
30 Mar 2010
Hoj
Dorsoduro
Brorsan körde på en fasan en gång vi va ute o körde,han påstod de i alla fall när jag fråga
var han blev av? Tror bara han inte hann med lillebror:):)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring