Har du fått en fågel i nyllet?

Har du fått en fågel i nyllet?

• Antal röstningar
    0

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Stenskott på pungen!

I utgången på sista kurvan på Sturup Raceway. Låg med fullt nerlägg precis bakom en annan vars bakhjul sköt upp en sten/gummubit mitt i det elastiska tyget på skinnstället.

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Första gången jag åkte som passagerare med min bror, och får för mig att kika fram över hans axel i 120+ såklart kommer en humla med panik åt mitt håll, krocken mellan mina ögon är våldsam och jag kämpar för det första med att få stopp på min bror men även att hålla tillbaka tårarna "tuff som man är".
Ganska snabbt inhandlades en hjälm med visir.

När jag rätt nyligen tagit kort och missat en liten fågel "modell blåmes" i max 70knyck, pustar ut och några minuter senare dubblat farten så dyker ett trast gäng upp ur skogen, reagerar tyvärr inte lika snabbt den gången utan tar en trast mitt i pannan, knycker till lite i nacken och jag borstar bort det värsta i överkant på visiret, när jag 5mil senare stannar för att kika på studentflaken så undrar kompisarna var jag har för snygg tuppkam på hjälmen, och i ventilationen ovanpå hjälmen sitter halva trasten kvar :rofl

J_Karlsson

Medlem
Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Yamaha xt 660 Husqvarna FE350
Fick en humla på näsan när jag övningskörde för många år sen, resulterade i flödande näsblod och öm näsa, fyfan va jag måste sett ut när jag stannade, inge vatten eller papper att torka rent med heller :näsblod
Då med crosshjälm och skidglasögon...han träffade fan mitt i!

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Senast idag på Bogesundsvägen flög det upp en skata från diket mitt framför mig. Det blev en träff men dock ingen alvarlig, det var på det berömda håret, minst sagt...

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Fick en humla på näsan när jag övningskörde för många år sen, resulterade i flödande näsblod och öm näsa, fyfan va jag måste sett ut när jag stannade, inge vatten eller papper att torka rent med heller :näsblod
Då med crosshjälm och skidglasögon...han träffade fan mitt i!

Jag fick en humla PRECIS under näsan på motorvägen häromdan, låg i 105. I hela h*vette vad ont det gjorde. :död

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Jag fick en humla PRECIS under näsan på motorvägen häromdan, låg i 105. I hela h*vette vad ont det gjorde. :död

Vad tror du humlan tyckte :D Han fick nog oxå lite ont. Försökte köra på en stor, svart fågel igår. Jag är ju djurvän men han såg så sliten ut och flög så lågt så jag tänkte klippa honom med framhjulet, hade jag haft 3:an i hade det gått. Nåja, jag tar honom nästa gång.

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Knockade en trast i dag med lyktglaset i runt 80 kmh, som tur var gick inget sönder :tummenupp
men fågelns tänka middag satt kvar på glaset en dagmask :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nära igår...
Speciellt som eländet byter håll i sista ögonblick till den sida jag duckat mot :brinnerupp

Missade mig men höll på att klippa möghackan istället :tuttar

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Inte i nyllet än så länge. Stötte däremot på en stuntskata som skulle försöka flyga igenom min fälg när jag färdades i ca 50 km/h. Hen fastnade såklart och bröt nacken mot gaffelbenet och ramlade tillbaka ut på samma håll. Fail

Paul.E

Paul.E
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
xt600 gsxr750 husqvarna610 vtr1000 xr650 cr250 ktm640 husa650 r6 z750 zx6r zx6rr banhoj
Har lyckats med ett par ,tupp i framhjul,kråka som snodde blinkers.blåmes på foten, gråsparv på axel det var nog dom. Kanske sluta på små vägar

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Ja vid två tillfällen. En gång en kråka när jag övningskörde med 125an och en nu ganska nyligen när jag låg och körde rätt inspirerat med bladen, gjorde ont som fan andra gången, fågeln var mindre men hade betydliget mer fart:mad:

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Prickade en duva med axeln i 100 blås. Kändes som att få en hård sparkad fotboll på sig. Spände bara hela kroppen och tag emot. Efter smällen satt jag blickstilla på hojen och vågade inte röra mig om i fall det skulle göra ont. Stannade på en p-ficka ett par hundra meter längre fram. Bakom stannade en bil som legat bakom och bara villa kolla hur det var med mig. Fjädermolnet hade tydligen varit hyfsat stort...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring