Har du fått en fågel i nyllet?

Har du fått en fågel i nyllet?

• Antal röstningar
    0

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Läst denna tråd platsar inte än kanske men i går var det nära att jag fick skriva att jag fått en fågel i ansiktet, kom åkande runt 90 km h fan såg hur en fågel kom från vänster strök förbi hjälmen med några cm blev ordentligt rädd :)

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Byta ut!

Vill byta ut, gärna en pippi i nyllet, bytes mot all annan skit:va som dyker upp, skägg, finnar, rynkor, veck, vårtor, fräknar osv:

En liten gråsparv bytes mot ovanstående, bytt/bytt.

En större pippi landade i bröstet och blev liggande i knät, gick nog inte så fort. Men pippi vart död och utan en massa blod. Större andra flygfän brukar väl annars landa i visiret och smetas ut till en eländig sörja som kräver ett snabbstop!

En grävling for jag över en gång, vinglade till rejält. Grävlingen virvlade runt. Men när jag fick stopp på hojen vart den försvunnen uti åkern.

No hit: Toyman

Idag var det nära att en duva plockade mig, tyvärr hade jag inte 720p läget på men man ser lite iaf

http://www.youtube.com/watch?v=WKlB2uU23jA

Ja, den hade inte vart kul att få en direktträff på! Mvh Tony

Last edited:

Colinabo

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Kom åkandes i motorvägsfart (alla vet vad det innebär) när plötsligt en fågel dök upp (ner?) mitt framför hjälmen.

Beslutet måste tas på den berömda tiondelen. Alternativen var att antingen bita ihop och ta den mitt i hjälmen eller att ducka så att tjejen som satt bakom helt oförberedd skulle få den mitt i hjälmen. Valet var enkelt..............jag duckade :rolleyes:

Skoja bara

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Hänt 2gr en med Hondan och en med Kawa. Fick en liten små fågel på knät i 120 km/h med kawan. Kände inget speciellt, men blev lite blod på tanken och knä. Sen en stackare som flög in i en av sidoväskorna på Hondan. Båda sparvar.

En vän vars väns kompis fick in en fågel i hjälmen (öppen hjälm) och krashade på 80 talet. kan inte ha varit mysigt, vad är poängen egentligen med öppen hjälm? Annat än att det ser lite bad ass ut?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Var jävligt nära på att klippa två kråkor med huvudet, men den tredje lyckades jag iaf få med backspegeln.
Den la sig sedan i armvecket och åkte även med några hundra meter innan jag upptäckte att jag hade gosedjuret med mig...

Bifogat

• DSC00133.jpg
    DSC00133.jpg
    224 KB · Visningar: 176

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Nope klarat mig.. En gång fick jag ducka før en ørn

Klippte en rackare i 240 knyck också, men det var hojen som fick ta smællen

hoj vid 30

Hellre än bra!
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Street triple R -13, GSXR 1000 -05
Mindre oidentifierbar fågel passade på att ramma mig samtidigt som jag tyckte att det var en lämplig plats att åka lite över laglig hastighet på.

Resultat noll sikt innan jag lyckades smeta bort det värsta med handen(av fågeln återstod endast smet och delar av fjädrar).
Den hade touchat hojen för att sedan träffa hjälmens nederkant, smällen var inte så farlig, men att helt plötsligt inte kunna se vägen var betydligt värre.

Insikt, integralhjälm på vid hojåkande.

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
gråsparv i 160-170, träffade över vänster bröst . kändes som om jag blev träffad av en kullersten . blåmärke och muskelvärk i 2-3 dagar.

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
gixx 600 ban/gata
Förra sommaren körde jag på en liten fågel, det höll på att gå åt helvete.
Först var det inte så skönt (ca 120-140 km/h) sen att man blev så jäfla rädd att man körde nästan ut på åkern.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fåglar är rätt lätta ändå, upp till Kaja...småfåglar blir bara små dunpuffar när man kör på dem, men större fåglar och med lite fart, ja då dukar man..Fick en halvstor fågel på gashanden en gång, gjorde ont som f.n.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag fick en fågel som träffade handkåpan på min KTM 950. Så den träffade inte huvudet "direkt". Men därimot så skvätte massor med inälvor mm rakt upp på mitt visir så att jag nästen inte såg någonting. När jag körde inte på en bensinstation för att torka rent såg jag att även att hela ventilationen var full med......... fågel :rolleyes::rolleyes:

Den hjälmen fick "bada" när jag kom hem :tungan

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
XJ6N
Lite OT men en bekant var med familjen i Italien och körde bil när en katt hoppade upp ur diket som träffades. Pappan hoppade ut och ser katten sittandes i diket och på utseende verkar vara en vildkatt. Familjen har katt så han vet att katter ofta verkar ok och springer iväg när de är rejält skadade. Så han vrider nacken av den för att den inte ska lida (ganska rejäl smäll fick den). De åker vidare och stannar sedan på en mack för att tanka när ägaren/arbetande på macken kommer fram och börjar snacka på Italienska och pekar på bilen. Inklämd i grillen satt där en död katt, den de körde på.
Lite komiskt men ändå sorgligt att han vred nacken av en annan katt som låg i diket :3freak

Last edited:

Ammorb

Noob
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
'91 Honda CBR 600f2 (skrot)
Fick min första fågel i nyllet nyss. Det blev en fiskmås i ca 80. Hann ducka lite så den tog i pannan utan något blodstänk, tror den klarade sig.

cicero

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
z-650
nej, men bin

Det är visserligen några år sedan...
Jag kom söderifrån in i Vetlanda, taggade ned till (runt) 50 som skyltarna sa och fällde upp visiret, för att det var varmt. Framför mig på trottoaren stod 2 personer och snackade. Plötsligt märker jag att luften är liksom inte lika genomskinlig längre och sedan börjar det bara smattra i hjälmen och på skinstället. Genom ansiktsholken på hjälmen väller det in bin!! Tvärnit i panik - men utan att klota. Jag hade tur, alla bin i mitt ansikte dog i krocken utom ett som klättrade över mitt öga och sedan ut över näsan "mellan" glasen i mina glasögon. Inte ett stick. Jag räknade elva döda bin i hjälmen när jag tog av den.
Det var en biodlare vars bin höll på att svärma. Han stod och snackade med grannen och glömde!! varna trafikanter. Jag var så djävla chockad att jag glömde skälla på honom. Jag hatar bi och getingstick.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Ny säsong mera fåglar, så jag bumpar denna :D

Min cykel extraknäcker som fågelmagnet :mad:

Förra säsongen blev det 4st småfåglar, säsongen innan där 3st....
Detta hände idag för typ 3h sedan:
http://www.youtube.com/watch?v=bJq3u5YUxi0

Andra turen för säsongen med ny polerad/waxad cykel samt ny svetsat frontkåpa! Jävligt tur att inte fågeln träffade! Kan inte ha varit många millimeter kvar :3freak :gnissla

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Inte i nyllet men jag träffade en uggla med axeln i runt 100 blås, det var bara ren tur att jag klarade mig kvar på vägen. Hur det gick med ugglan? Jag vände om och såg ugglan ligga på vägen helt orörlig när jag gick fram till den kvicknade han till och skakade om sig och flög vidare.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring