Har du fått en fågel i nyllet?

Har du fått en fågel i nyllet?

• Antal röstningar
    0

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F

Ormvråk? ~1kg isf, lär ha kännts!

Finns ju en gammal skön story om balla killen som minsann hade fått en havsörn ( ~4-7kg) i skallen i 250+ men såklart bara kört vidare (om jag inte minns fel var storyn dessutom att han raceade x2000 mellan gbg-sthlm).

En mc-polis svarade att när han fått en gråsparv (tror jag det var) på sig under utryckning hade axeln gått ur led...
:D

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ormvråk? ~1kg isf, lär ha kännts!

Finns ju en gammal skön story om balla killen som minsann hade fått en havsörn ( ~4-7kg) i skallen i 250+ men såklart bara kört vidare (om jag inte minns fel var storyn dessutom att han raceade x2000 mellan gbg-sthlm).

En mc-polis svarade att när han fått en gråsparv (tror jag det var) på sig under utryckning hade axeln gått ur led...
:D

Jodå det kändes, det var på en av våra TTs så man har ju blivit lite tråkad efteråt för att jag var lite "ur fokus och ostadig" ett bra tag:va

Shululu låg bakom och tog den nästan på lobb:D

tkdrille

Guest
Fått ett par i bröstkorgen i hög hastighet. men hann aldrig med att se vad för fåglar de var men ont.

Tog förresten en idag. Jag har helt ny ruta på bilen med så jag var nervös för att rutan var körd efter smällen :D Hade inte varit roligt att ringa chefen och bett att få en ny ruta för att en 2 veckor gammal redan gått.

Bifogat

• Fåggel.jpg
    Fåggel.jpg
    97.9 KB · Visningar: 204

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Plockade på mig en liten pippifågel idag mellan Långshyttan och Hofors, fan vad med fjädrar man fick plocka bort.. Undrar vad det är för småfåglar som har grå, svarta och gula fjädrar.. Någon som vet :p

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Last edited:

Sotlynx

Fartblindast
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
Yamaha Fazer 98
Var ute och körde i en riktig vårstorm för några år sedan. Körde på en liten väg utanför Flädje, sakta som tur var, för rätt var det var fick jag en fasanhona i skallen. Den kom virvlande i vinden och hade ingen chans att flaxa åt sidan. Tro det eller ej, men pippin överlevde.. Satt med den vid vägkanten ett tag till den piggnade till och sprang in ett buskage..

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Jooorusörrösåatt . . .

Jag klippte en albatross förra sommarn, fånga den mellan tänderna, sen börja den jäveln flaxa som fan, så vi lyfte...

När jag väl märkte till min förvåning att vi var luftburna så var jag för högt upp för att släppa, så fick snällt vrida av tändningen och vänta på landningen, fick mig en gratisresa till Finland, varför i hela friden någon skulle vilja åka dit!?

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Var jävligt nära att få en kakkadua i skallen idag! Fassan låg bakom och trodde garanterat att den träffade, drog tydligen ner i asfalten bakom mig iaf.

Skönt att den missade, gick nog i en 120kmh eller nått:näsblod

waga95

Guest
Va nära på att få det idag när jag åkte på Motorvägen i 110...
Två sparvar (inte fan vet jag) flög ut från träden va nästan tvungen att ducka x)

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Jag klippte en albatross förra sommarn, fånga den mellan tänderna, sen börja den jäveln flaxa som fan, så vi lyfte...

När jag väl märkte till min förvåning att vi var luftburna så var jag för högt upp för att släppa, så fick snällt vrida av tändningen och vänta på landningen, fick mig en gratisresa till Finland, varför i hela friden någon skulle vilja åka dit!?

hahaha, ja du den kanske var på väg å hämta Bernard och Bianca? Hört att dem tydligen ledsnat på Australien :brinnerup

En annan gång fast med bil så klippte jag en fasan, först tog han i fronten sen framrutan och över bilen ner på vägen. När jag kollar i backspegeln dyker ännu en räv upp ur diket och tar fasanen och drar vidare, ingen turfågel det..

Vet inte om det är för att jag är trött eller för att jag är en dålig djurvän men fan vad jag skrattar när jag läste de dära:phahaha:Bugar

Enda man själv lyckats med är en kanin med bilen. Och med gamla RD 125an så körde jag i mörkret med dåligt lyse och i princip ser jag bara skymten av huvudet på en älgkalv en meter brevid när jag kör.. scary shit.

Grävlingar kan jag även rekomendera att undvika, syster körde över baken på en. Sen när far skulle åka å ta livet av den å kasta bort den...
så ja, han fick slå spaden krokig, och ändå förblödde den ihjäl. =\ Hårda rackare de dära.

Last edited:

Morgan N

Motard eller Sporthoj?
Gick med
14 May 2011
Hoj
Honda Varadero XL125V
Har bara fått en fasan som suttit precis vid vägkanten flygandes från sidan på min arm, hade inte sett den så rädd som fan blev man ju visst, men vi båda klarade oss utan några som helst skador :)

Sen innan man fyllt moppe så övningskörde man i skogen, precis innan man kommer ner så är det stora fält med lamm, jo fan ska ett lamm springa rakt ut framför, träffade han i arslet. Han hoppade ner i diket och låg där och sprattlade, sen steg han upp skamsen in till hagen igen.

Har nog haft tur med krockar jämfört med alla andra.

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Ja nog fan har det varit jääävligt nära några gånger :hihi

Har dock lyckats köra över ett par mindre fåglar. Ganska roligt, tror jag dödat två fåglar med hojen, men inte ett enda djur med bilen. Inte ett enda, och då har jag ändå fått tvärnita oräkneligt många gånger :tummenupp

Jompa81

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV 1000S -03
Bara för att man läser den här tråden så fick jag en duva rak på axeln idag, körde runt 80 men jag var rätt avslappnad så det hände inte så mycket, har lite småont bara

MrH

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Hoj
Suzuki GSR, KTM 640, Honda CBR Stunt...
Grymt nära i helgen, vek ner huvet precis, måste varit mm ifrån att krocka me den... :S

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
X-11
JAPP! Öppet visir i motljus en tidig söndagsmorgon på väg ner till favvoviken för en abborre eller två.
Passerade ett buskage i ca 100knyck och en hel flock gråsparvar flög upp, en träffade mig mitt i ögat.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring