Har du fått en fågel i nyllet?

Har du fått en fågel i nyllet?

• Antal röstningar
    0

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Lite OT men en bekant var med familjen i Italien och körde bil när en katt hoppade upp ur diket som träffades. Pappan hoppade ut och ser katten sittandes i diket och på utseende verkar vara en vildkatt. Familjen har katt så han vet att katter ofta verkar ok och springer iväg när de är rejält skadade. Så han vrider nacken av den för att den inte ska lida (ganska rejäl smäll fick den). De åker vidare och stannar sedan på en mack för att tanka när ägaren/arbetande på macken kommer fram och börjar snacka på Italienska och pekar på bilen. Inklämd i grillen satt där en död katt, den de körde på.
Lite komiskt men ändå sorgligt att han vred nacken av en annan katt som låg i diket :3freak

Ahh.. Den hörde jag första gången runt -89, tror jag, fast med en taxichaffis i huvudrollen.
Din bekant råkade inte få en tand i pizzan också - när de stannade för att äta..?:glömdet

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
2006 träffade en liten fågel mitt höger knä. Nu träffade den rakt på knäskyddet så det gjorde inte direkt ont men nog kändes det. Kan ju fundera hur man reagerat om man fått den rakt i visiret.

Härom året (2010 tror jag det var) var det nära. En rätt stor rovfågel (hök eller vråk) satt på viltstängslet och fick för sig att lyfta ut över vägen precis när jag kom och jag duckade bakom kåpan (körde VFR då). Det kändes som den svepte alldeles över huvet på mig. Förmodligen var den inte så nära som det kändes men lite otäckt var det i.o.m. att det var rätt stor.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
vänster arm andra gången jag va ute o körde efter jag fått mitt kort förra sesongen:p nån liten fågel liknande sparv fast lite större:p

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
En duva i bröstet. och någon liten fågel på axeln samt en sådan jättestor grön gräshoppa mitt på visiret.

Gräshoppan var värts rent upplevelsemässigt.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Jag fick en fågel rakt in i visiret i hög fart för några år sedan. Djäklaaars vilken smäll det blev. Visiret höll men fick en uppsättning klösmärken :) Även OM det hade gått sönder så borde det skydda mycket så jag är inte alls orolig för fågelkollisioner annat än att det gör ont om man får en på t.ex. en axel.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Min första repa på knäpucken var vid närkontakt med en fiskmås i Nyköping
Ja gillade skrapet på pucken, måsen gillade det desto mindre.....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Klippte en sädesärla när jag låg och matade motorväg rätt nyligen. Det gick rätt fort med. Den stackaren blev mos mot min biceps. Kändes ungefär som en paintballträff på ett par meters håll.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Testat; En sparv, 120km/h, träff mitt på visiret. Vad händer? Jo, fågeln bokstavligen smetas ut över visiret. Man ser INGET! Vad göra? Öppna visiret såklart. Vad händer? Fågelkråset rinner in... Men Shoeivisiret höll i alla fall, alltid nåt. Men fy fan vad det luktade! Inget att rekommendera...

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Körde runt utan kåpor efter någon av de årliga marksyningarna.
En flock sparvfåglar lyfter från dikeskanten och flyger rakt ut över vägen där jag kommer farande. Duckar så gott jag kan men känner att jag träffar något med cykeln och det virvlar runt lite fjädrar nere vid högerbenet.
Ser inte någon fågel vid en snabb inspektion utan kör vidare.
Senare på dagen upptäcker jag att jag visst lyckades operera in kopplingen till min CDI-box i den lilla fågelstackarens bröstkorg. Fick bända isär den lilla bröstkorgen för att frigöra kontakten igen..

Har även provat att få en humla på ögat. Som tur var lyckades jag precis sluta ögonlocket innan den träffade, men det var inte ett dugg mysigt kan jag säga. Gick väl inte mycket fortare än 70 då jag mest låg och myskörde längs kusten med öppet visir, men det räckte för att tvinga mig att sätta mig i vägkanten ett tag för att invänta att synen skulle återvända på det utsatta ögat.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Struts i insuget...jävla mekande för att få bort fanskapet.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Plockade en duva i 170+ rakt över bröstet. Tappade luften och bröt några revben, mina kollegor doktorerna tittade konstigt på mig när jag kom till akuten...

Flavius

Hård diplomat
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
Kawasaki Z750 -09
Jag brukade ha en skata bakpå någon gång då och då förut. Nu kör hon egen hoj.

axelsson_vpg

Guest
Tur vi bor i sverige med relativt små fåglar. Hade vartt jobbigt med en albatross på 90 panner.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
En gång så måste jag ha kört ifatt en geting och bokstavligt talat tagit han i baken. Jag körde i ca 90 km/h och fick ett stick mitt på knogen (körde barhänt) precis samtidigt som jag träffade den. Jag kan inte förklara det på annat sätt än att jag körde in i den bakifrån.:va

Jäklar va förvånad han måste ha blivit! :skrämd

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
En gång så måste jag ha kört ifatt en geting och bokstavligt talat tagit han i baken. Jag körde i ca 90 km/h och fick ett stick mitt på knogen (körde barhänt) precis samtidigt som jag träffade den. Jag kan inte förklara det på annat sätt än att jag körde in i den bakifrån.:va

Haha snacka om att bli tagen bakifrån då :D

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

Jag har gjort exakt samma grej fast jag höll 150-170 och blev stucken i näsan. Satan vad snoken såg ut efter det.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring