Har du fått en fågel i nyllet?

Har du fått en fågel i nyllet?

• Antal röstningar
    0

jetson

Guest
Jodå, en gråsparv rakt i hjälmen för tre år sedan. Den tog dock halvt i visiret och halvt över bågen runt käften som tur var. Gick dock alldeles för snabbt för att det skulle vara skönt! Var öm i nacken i två veckor efteråt... :näsblod

Förra året blev det 3 fåglar på samma tur! (aningen grinig när jag kom hem)
De tog dock i kylaren, sidokåpan och axeln! :tungan

Låt mig gissa, det hände i hastigheter mellan 90-120 km/h!!! :mad:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
När jag var nere på gotland senaste så virrade det ut fåglar hela tiden. Tror det kom ut minst 10 fåglar på en timme. Låg efter brorsan ett par gånger där också när fåglar flög precis förbi, det såg rätt kul ut när han duckade varje gång! :hihi Dock har jag aldrig fått en fågel i skallen eller för den delen inte på mig överhuvudtaget när jag varit ute och kört.

Har också stött på dessa gotländska självmordsfåglar. Båda gånger jag varit på mc-semester på Gotland har småfåglar flugit ut framför mig och sedan vänt för att flyga ifrån mig.

Med lastbil och personbil har jag råkat plocka några fåglar men det räknas väl inte...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
brorsan fick en liten på axeln. de gjorde ont sa han.
jag själv nicka en mås i ca 70-80kmh
han såg lite vinglig ut i backspegeln.
jag kände bara en liten "bump" :)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
En småfågel på axeln i Norge i fjol, kändes inte mycket.

Annars har fåglar en tendens att bli väldigt "kamikaze" när man kör hoj.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nurburgring.
I utgången på den den där låånga högern innan rakan. Hinner bara se att någonting i duvstorlek fladdrar till hinnan den träffar högt upp i pannan.
Blodslafs och fjädrar i ventilationen uppe på hjälmen. En ganska "mjuk" smäll.

kenth ericsson

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
-06 hayabusa
Jag slår er alla..... körde i 130 ungefär med mörkvisir kväll. Funderade precis om jag skulle byta hjälm med fjällan bak för hon har transperant så jag kan fälla ner, när jag för en microsekund såg ngt i ögonvrån..... SMACK en fladdermus rätt i vänsterögat Fick jävlar konsentrera mig för att glida in till kanten. Trode fan jag hade pajat hela ögat. Hade ingen känsel. En polare vände till bax o började garva, vilket gjorde mig ngt irriterad.. Han fick knappt fram orden, när han sa att... hahahaha fladdermusens röv sitter kvar på din läpp o haka. Jag kolla i speglen o jo visst, där satt det äckliga helvetet kvar hängandes ut ur käften...mmmmmmm..ögat var blå/lila 2veckor.

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
Jag slår er alla..... körde i 130 ungefär med mörkvisir kväll. Funderade precis om jag skulle byta hjälm med fjällan bak för hon har transperant så jag kan fälla ner, när jag för en microsekund såg ngt i ögonvrån..... SMACK en fladdermus rätt i vänsterögat Fick jävlar konsentrera mig för att glida in till kanten. Trode fan jag hade pajat hela ögat. Hade ingen känsel. En polare vände till bax o började garva, vilket gjorde mig ngt irriterad.. Han fick knappt fram orden, när han sa att... hahahaha fladdermusens röv sitter kvar på din läpp o haka. Jag kolla i speglen o jo visst, där satt det äckliga helvetet kvar hängandes ut ur käften...mmmmmmm..ögat var blå/lila 2veckor.
slå hmm fasan mitt på höger framlampa träffade broms handtag i en skarp kurva i 220 rensa hela hoj på kåpor, blod överallt men höll mej på hjul trotts allt

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Jag gjorde säsongens invigning igår och skalla en fågel i 130.. :huvet med nya hjälmen som ja åkte med för första gången. Tur!!.. så blev de ingen repa på hjälmen :D Fan har dom ingen flyglicens eller liknande.. eller kanske enbart självmordsbenägna nu för tiden.

halls

Medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Över 10år sen när jag hade en rgv125:a och lätt kort åkte jag hem en sen natt på sommaren. Mörkt visir, så det var öppet. Sista biten hem drog jag på då jag kände till vägen. Helt plötsligt slår det till nått så överdjävulskt i ansiktet. Tvärnitar, då jag kör på en raka som tur är. Gör as ont i snoken och börjar känna efter vad som hände, hittar då en mängd fjädrar i hjälmen.
Vinklade ner visiret och körde sista kilometern hem och hann att stanna innan chocken kom.

Kör aldrig mer med mörkt visir!

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
Nurburgring.
I utgången på den den där låånga högern innan rakan. Hinner bara se att någonting i duvstorlek fladdrar till hinnan den träffar högt upp i pannan.
Blodslafs och fjädrar i ventilationen uppe på hjälmen. En ganska "mjuk" smäll.
fått duva på hjälmen kändes som en dunkudde

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Häromdagen kom en liten fågel och krocka med mig.

Satt o hängde på tanken med ena armen i typ 50 och så flög den förbi, antagligen blev den rädd för den vänd och krockade med min hand och sen på min andra arm.

Den verkade klara sig för jag vände och såg ingen på vägen =)

jockeloto

Medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
Ingen:(
Sparv flaxade in i mig i 150, tur var så tog den lite i sidan av visiret..

Bifogat

• IMG_0586.jpg
    IMG_0586.jpg
    146.8 KB · Visningar: 307
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS