Har du fått p-böter på hojen?

Torskat på p-böter med hojen?

• Antal röstningar
    0

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Jag vet att man inte får parkera lite hur man vill med MCn men jag blev ändå förvånad när första aja-baja-boten kom (efter 3 år med kreativ, out-of-the-way MC-parkering är det ändå skitbilligt) Har ni torskat?

Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Halva hojen utanför strecket mc parkering i city 800kr har jag för mej att det va.. På den sidan av mc parkeringen var det stoppförbud:gnissla Första boten på hoj,o förhopningsvis sista. Efter det plockar jag alltid bort skylten om det är tveksamheter.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Halva hojen utanför strecket mc parkering i city 800kr har jag för mej att det va.. På den sidan av mc parkeringen var det stoppförbud:gnissla Första boten på hoj,o förhopningsvis sista. Efter det plockar jag alltid bort skylten om det är tveksamheter.

kardborre? funderar på det nu, men det måste ju finnas en hake? eller?

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
hur parkerar du i Lund/Malmö? wherever however?

Har parkerat i både Malmö och Lund vid cykelställ (utan att hindra cyklar). På trottoarer med. Ingen har någonsin sagt ngt. Eller så har jag haft tur och P lisorna har missat den röde "faran" :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
kört länge och mycket?

Nja, sen -05 (hoj) så så där jefla länge kan jag inte kalla det. Mkt? Tjaoo..det har ju blitt en del...
Fast med 15 år i bil så har jag inte "lyckats" klippa en P-bot än....peppar, peppar...:gnissla

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
120 SEK i Salzburg.
Österrikiska mc slapp böter och turisters mc fick det.
Åsså fullkomligt omöjligt att försöka diskutera med poliserna.

Österrikiska poliser verkar vara universums fyrkantigaste; de har förbjudit mig att åka vissa vägar, de har sagt åt mig att gå hem och sova när jag (nykter) flanerade i en by och alltså gett mig fula p-böter. Fast visst är det vackert därborta...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Parkade i en av gränderna upp från Skeppsbron/Gamla Stan. En fin liten "ficka" mellan två hus, perfekt för en hoj. Men icke. Den blev lappad. Gågata sa lappen. Finns inte en människa som vill gå in i den där 2 meter långa återvändsgränden. Aja.......

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag fick en varning fastklämd under sadeln att jag inte fick parkera där jag ställde mig mvh Parkeringsbolaget. Gul vill jag minnas att den var.

Crizze

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Bana/gata Suzuki gsxr 1000 k5. HD night rod black.
Polaren & jag fick p-böter förra helgen :(
Men det vart det värt, för att få en bild på Polisen ha ha ha ha ;)

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
Har parkerat i både Malmö och Lund vid cykelställ (utan att hindra cyklar). På trottoarer med. Ingen har någonsin sagt ngt. Eller så har jag haft tur och P lisorna har missat den röde "faran" :D

då har du verkligen haft tur..
jag åkte på 700 när jag ställde den på cykelställ :huvet

jag har alltid undrat..
vad händer om man skruvar av reg nr på hojen när man parkerar den??
nån som vet??

Last edited:

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
då har du verkligen haft tur..
jag åkte på 700 när jag ställde den på cykelställ :huvet

jag har alltid undrat..
vad händer om man skruvar av reg nr på hojen när man parkerar den??
nån som vet??

enligt rappe ska det vara lugnt. jag tänker ändå att det måste finnas nån hake. de kan ju beslagta fordonet (men jag läste nånstans att de inte får göra det om man inte stör trafik eller utryckningsfordon, typ vid cykelställ) eller, som jag läst nån torskat på, tar de chassinumret och skickar räkningen hem i stället. men det är fett ovanligt att de orkar, de flesta p-lisor vet väl inte var det finns och gider inte speciellt inte om man har kåpa.

det är dock soft att stå där det är krav på p-skiva, motorcyklar i malmö är undantagna krav på p-skiva. dock gäller samma tidsbegränsning som annars, men tror inte de gider kolla det.

blev fett störd på det när jag ställde mig på gatan när jag återkom till stället där jag blev lappad. för den gatan var så packad med bilar att folk stod på handikapplatserna. fett onödigt då att jag ska stå och ta upp plats när det stör noll personer om jag står upp mot väggen på trottoaren på den lilla folktomma gränden.

njelger

Guest
Fick förra veckan som jag fick annullerade eftersom fastighetsägaren tyckte att det var ok att stå där. :tummenupp

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
enligt rappe ska det vara lugnt. jag tänker ändå att det måste finnas nån hake. de kan ju beslagta fordonet (men jag läste nånstans att de inte får göra det om man inte stör trafik eller utryckningsfordon, typ vid cykelställ) eller, som jag läst nån torskat på, tar de chassinumret och skickar räkningen hem i stället. men det är fett ovanligt att de orkar, de flesta p-lisor vet väl inte var det finns och gider inte speciellt inte om man har kåpa.

det är dock soft att stå där det är krav på p-skiva, motorcyklar i malmö är undantagna krav på p-skiva. dock gäller samma tidsbegränsning som annars, men tror inte de gider kolla det.

blev fett störd på det när jag ställde mig på gatan när jag återkom till stället där jag blev lappad. för den gatan var så packad med bilar att folk stod på handikapplatserna. fett onödigt då att jag ska stå och ta upp plats när det stör noll personer om jag står upp mot väggen på trottoaren på den lilla folktomma gränden.

jag har lärt mig att man skall aldrig stå på trottoaren, har ävem pratat med polisen om de men står man på vanlig p platts och får böter så kan man köra till polisen och få de markulerad men dom kan inte göra de om man står på trottoaren...
när jag frågade P kontrolanter om hur man skall ställa hojen så säger som att man skall stå på vanlig p platts och betala men man skall behålla biljetten, om man får böter så skall man visa att man har betalt för tiden som man stått där.Jag tycker att de är jävligt jobbigt att behöva åka till polishuset varje gång man vill parkera.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
jag har lärt mig att man skall aldrig stå på trottoaren, har ävem pratat med polisen om de men står man på vanlig p platts och får böter så kan man köra till polisen och få de markulerad men dom kan inte göra de om man står på trottoaren...
när jag frågade P kontrolanter om hur man skall ställa hojen så säger som att man skall stå på vanlig p platts och betala men man skall behålla biljetten, om man får böter så skall man visa att man har betalt för tiden som man stått där.Jag tycker att de är jävligt jobbigt att behöva åka till polishuset varje gång man vill parkera.

ja,verkar fett jobbigt. var fan ska man sätta biljetten för att visa man betalt? man tar den ju i fickan varför få p-lisor gider ge en böter eftersom de ändå makuleras sen...

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
ja,verkar fett jobbigt. var fan ska man sätta biljetten för att visa man betalt? man tar den ju i fickan varför få p-lisor gider ge en böter eftersom de ändå makuleras sen...

De är precis vad jag sa också...
När jag fick böter så stack jag till polishuset för att se vad dom säger om parkeringen, så fort han fick syn på mig så sa han gäller de mc??
jag svarar ja de gör de,hans reaktion va VI SÄGER TILL DOM ATT LÄMNA HOJARNA IFRED MEN DE GÖR DOM INTE. han ville markulerar den men kunde inte eftersom jag stod på gångbana :huvet
Jag har pratat med en Pvakt som sa att jag skulle sätta fast biljetten på hojen men då skulle den va där i max 1 min eftersom nån kommer säkert att sno den ju..
nu ställer jag hojen på vanlig parkering får jag böter så säger jag att jag hade biljetten på den och nån hade tagit den...men än då länge så jag har inte fått böter och hoppas att de förblir så.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024