De är precis vad jag sa också...
När jag fick böter så stack jag till polishuset för att se vad dom säger om parkeringen, så fort han fick syn på mig så sa han gäller de mc??
jag svarar ja de gör de,hans reaktion va VI SÄGER TILL DOM ATT LÄMNA HOJARNA IFRED MEN DE GÖR DOM INTE. han ville markulerar den men kunde inte eftersom jag stod på gångbana
Jag har pratat med en Pvakt som sa att jag skulle sätta fast biljetten på hojen men då skulle den va där i max 1 min eftersom nån kommer säkert att sno den ju..
nu ställer jag hojen på vanlig parkering får jag böter så säger jag att jag hade biljetten på den och nån hade tagit den...men än då länge så jag har inte fått böter och hoppas att de förblir så.
För runt 25 år sen så var det vanligt att billister tog bort skyltarna när de parkerade i stockholmstad och då gjorde man nåt, minns inte vad, och billisterna slutade ta bort skyltarna...Aldrig. Har dock tagit bort skylten sedan länge.
De får inte forsla bort den om den inte står trafikfarligt eller om den stått över en viss tid (Vet ej hur lång den tiden är men det är iaf flera dagar)
Fick P-bot (600 pix) på Nygatan i Lund förr-förra helgen - stod på en ej markerad plats så det var väl inte så mycke å' snaca om....
Blev dock förbryllad i dag när jag efter jobbet fick en p-bot (400 pix) ståendes på en markerad MC-parkering vid Clemenstorget i Lund - hade inte någon biljett eftersom jag utgått ifrån att det är gratis att parkera MC på MC-parkering. Mej veterligt finns inte olika avgifter (bil resp MC) i P-automaterna, däremot har jag för mej att man kan betala för en P-ruta och parkera flera MC där på samma avgift. Har tidigare (förra säsongen) parkerat regelbundet i veckorna på en MC-ruta på Allhegona kyrkogata i Lund utan biljett och utan att något hänt.
I morse stod emellertid en jäfla SAAB på MC-parkeringen vid Clemenstorget och jag ställde MC-n bredvid. Min teori är att snutbängen ser SAAB på MC-parkering, stannar för att skriva felparkeringsbot och i svepet åker även min MC med och lappas. Alltså, om inte SAAB-jävveln stått som den stod så hade inte snutbängen stannat.......
Nån som som känner till vad som gäller för P-avgifter på MC-parkering i Lund. I slutändan kan jag ju alltid hävda att jag betalt avgift men biljetten blåst iväg eller blivit snodd....
Och som tidigare diskuterats på forum - hur i hälsefyr placerar man P-biljetten på en MC på ett "säkert" sätt?
"polisen har ingen laglig rätt att makulera en "bot" om den är utfärdat på tomtmark. däremot kan de makulera på gatumark eller kommunalt mark...
kontrollavgift= tomtmark.
parkerings anmärknings på gatumark."
Clemenstorget i Lund är klart gatumark/kommunal mark - står f ö "parkeringsanmärkning" på boten.....
lånar tråden lite;
hur funkar det med bilar som parkerar på mc-parkering, kan de få böter eller de får också parkera där eller...?
anledningen till att jag frågar är för att det är poppis på min gata att bilar står parkerade på mc-parkeringen...
ja,verkar fett jobbigt. var fan ska man sätta biljetten för att visa man betalt? man tar den ju i fickan varför få p-lisor gider ge en böter eftersom de ändå makuleras sen...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|