Har du gått omkull i år

Jag har vurpat


  • Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lasker skrev:
Vad betyder B-E?
Vilken typ av bankörningar syftar du på såna typ för allmännheten eller typ rr-träning(banåkning) ?
B-E = Bike Events, på RR träning med riktiga räcers gäller inga vagnskadeförsäkringar, Zilly sur far gillar att moralpredika.

SMC besiktigar/kollar ev skador alltid gathojarna innan någon rullar ut på broms & kurvkurs på Knutstorp, försäkringen gäller nämligen där hos dom flesta bolag, däremot så är det lite si och så med övrig bankörning.

Bankörning är det bästa sättet att lära sig att hantera sin hoj, man behöver inte vurpa heller, dock händer det ibland att någon går av, men enligt denna poll så är det få som utnyttjar sin försäkring i samband med vurpa/gathoj/bana, ofta är det lite småskador som är enklare/billigare/snabbare att fixa själv.
 

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
klotat 3 st ggr på 11 månader med 2 R1:eek:r...
den sista en wheelie som slog över mitt i stan i schysst fart!
nyckelbenet av och höger arm ur led. De som såg den klotningen sa att hojen gick vänster-höger-vänster-höger och därefter slog jag över......... så jag bör ligga bra till i statistiken!! eller?
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
tks skrev:
Har kört ca 2600 mil hittills i år, inte vurpat någon gång, däremot så har jag blivit påkörd. Det var inte mitt fel, så vållande part stod för försäkringskostnaderna. Kryssade i "Vurpat, ej använt försäkring", det var vad som passade bäst...


Som sagt, du kör sannerligen med insidan verkar det som....Eller så har du bara tur :p

Näe, men det är beundransvärt iaf!


Swedie skrev:
Jag har vurpat 30 ggr i år... aldrig utnyttjat försäkring. Önskar man slapp ha försäkring alls.


ojojoj! några där du skadat dig rejält?


Borkas skrev:
Fick väja för ett par hästar i en kurva ... fanns bara ett alternativ å de va diket. :mad:

Gick nog lite snabbt oxå :rolleyes:

FRÅGA!!!

Får man rida i bredd på allmän väg??
Är inte det att framföra två fordon i bredd ??

Hade varit schysst å slippa självrisken :fakta

Tacksam för alla svar :bow

Ja, ellerhur, likaså cyklister. Har erfarat ett flertal gånger då jag varit tvungen att kasta mig på bromsarna vid möte för att inte köra över cyklister som vinglar omkring på landsväg!
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
KalleKulspruta skrev:
Som sagt, du kör sannerligen med insidan verkar det som....Eller så har du bara tur :p

Näe, men det är beundransvärt iaf!





ojojoj! några där du skadat dig rejält?

förutom när du tappade bort foten förståss.




Ja, ellerhur, likaså cyklister. Har erfarat ett flertal gånger då jag varit tvungen att kasta mig på bromsarna vid möte för att inte köra över cyklister som vinglar omkring på landsväg!


TomK skrev:
Varav flera finns på film! Bra jobbat! :)

Lähähäääänk?


Själv har man inte druttat omkull nån gång detta år....fast det är ju inte så konstigt eftersom jag kört 2 ggr detta år!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top