Har du gått omkull i år

Jag har vurpat


  • Antal röstningar
    0

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
En highsider på falkenberg och en lite för hård kontakt med medtävlare på karlskoga.
Sen några småvurpor på isen, men annars har jag hållt mig på hjulen.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
E d ja som e den där Henke?

Hmm,, jo ja repade väl lite lätt fronten på min vackra buse, men ja tror inte nåt gick sönder (förutom min rygg o nacke) Sweedo du kan väl lägga in nån bild på min förra kärlek?
O Yes! Jo använde MIN försäkring!
 

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Höör
Hoj
RSV 1000 -01
Massakrerade ett rådjur, trillade av och fick se cykeln åka vidare.
Hade försäkringen tagit detta hade jag använt den :fakta
Två månaders sjukskrivning, skrapsår och en kaputt hand/handled som följd
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
1 gång, kört 1300 mil det här året.

Jag svängde av ifrån Autobahn till en parkering/fikaställe och ca 5 m in på avfarten tvärstannar kärringen i bilen framför mej, hade inte en chans att stanna. Krach och vält. Känns onödigt för det gick löjligt sakta när det hände. Framskärmen sönder och en liten buckla i tanken.

Har inte använt försäkringen.
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Det har blivit nån liten krasch på industriområden och flygfält, men jag tror inte det har gått över 30 km/h nån av gångerna. Jag tror nästan inte ens att det räknas som att vurpa. Ingen försäkring.... däremot utnyttjade jag skruv, najtråd och buntband.
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Vurpat på landsväg..
Utnyttjade INTE förs då det blev dyrarre än att fixa själv...
Kört 1500mil+
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bankörning med gathoj verkar vara ett bra koncept :tummenupp
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Jag har vurpat 5 ggr i år med bara trafik- och halvförsäkring. Dyrt :p !

1) Skarp vänsterkurva på Orust. Totalkvadddad CBR600F-97. Flög över styret, men klarade mej oskadd. Lite ont fick man ju, men inget allvarligt.
2) Skarp vänsterkurva på Flatön med nya hojen, en CBR900RR-99. Fick byta frontkåpa och en sidokåpa. flög även denna gång över styret, men klarade mej oskadd (inget allvarligt).
3) Skarp vänsterkurva på österlen med motljus. Bara skrapade kåpor. Fick lite skrapsår eftersom jag körde i jeans den gången, men inget allvarligt.
4) Ett totalstopp i rusningstrafiken ut på E6'an i Göteborg resulterade i en ofrivillig stoppie i 100 km/h med påföljande nerlägg. Buckla i tanken, mer skrapade kåpor och en skrapad generatorkåpa. Klarade mej med en stukad tumme och lite blåmärken, men nu börjar det synas på skinnstället att det varit med om en del.
5) En lowsider i sista kurvan innan rakan på Kinnekulle Ring resulterade i ett avbrutet gashandtag skrapade kåpor och ett skrapat originalsystem. Hade som väl var inte micron-dämparen monterad. Satt på baken några meter, så nu är skinnstället på lagning. Återigen oskadd!

En himla tur har jag haft, endast plånboken har tagit skada. Nu skall hojen in på omlackering.

Björnar har fler än fem liv :D !
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Kraschat en gång, bara halvförsäkring =)
Bara skrot av allt ihop, lite delar hela om någon fortfarande vill handla =)
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Bromsar omkull i 3 km/h och spräcker fotleden!, Satan! Själv for jag av vägen i kanske 130 lyckades bromsa hojen vet dock inte hur mycket. Landade sedan i sprängsten efter att ha nypt frambromsen (eller så slog däcket i ) Fick mig en redig flygtur
och hojen landar en bra bit framför mig. Sjukskriven 2v med ond axel och allmänt mörbultad.
En jävla tur!
Försäkring? Jodå att repa den skulle gå på ca 70k det blev inlösen!
 

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Har kört ca 2600 mil hittills i år, inte vurpat någon gång, däremot så har jag blivit påkörd. Det var inte mitt fel, så vållande part stod för försäkringskostnaderna. Kryssade i "Vurpat, ej använt försäkring", det var vad som passade bäst...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har vurpat 30 ggr i år... aldrig utnyttjat försäkring. Önskar man slapp ha försäkring alls.
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Totalskrotade min gixxer i en rondell.... :rodnar
oljespill i infarten = noll chans.... ett vackert glid snett in i mittkanten med schysst returstuds!

Fick ljuga lite om hastiheten.... :crash

Har endast ryggplattan kvar som minne av denna sommar, allt annat utlöst av försäkringsbolaget! :rolleyes:

Det tråkiga var att detta hände på min 3:e semesterdag, så det bidde inget körande på min semester eller resten av detta året!! :mad:
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Bromsade omkull mig när jag försökte undvika att köra in i baken på en varvad förare som fick för sig att bromsa mitt vid apex på vår minibana Rörken utanför Uppsala tidigt i somras. En trasig blinkare, lite smårepor och några skrapmärken på hoj och skinnställ var inte värt att pynta självrisk för.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Bromsade på mig i samband med omkörning innan Hårnålen på Gelleråsen (så går det när man hetskör) :rodnar
Blånagel på vänster tumme, ömmande vänster knä och svullen vänster fotled (har fortfarande lite svårt att växla). Är väldigt tacksam att det gick så bra som det gjorde, det kan bli värre skador när man halkar i trappan.....
Rep kostnad ca 63 000:- = inlösen
Hittills i år 1 200 mil
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Nej! Aldrig hänt.... jag är balansens själv!

En kombination av att alltid köra med frächa däck och göra med insidan av hjälmen ´har gjort att jag klarat mig bra!






:rolleyes:
Over n´out /Kungklot :crash
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top