Har du gått omkull i år

Jag har vurpat


  • Antal röstningar
    0

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Borkas skrev:
Det är ju typiskt sånt !! :mad:

Verkar som att du varit med om samma ??
Fast du klippte hästarna ??
Hur slutade det ???

Själv är jag bara glad att jag överlevde :crash
Och att ingen annan kom till skada !! :fakta

Hästjäveln klippte snarare mig,,, Fast jag satt i bil som tur var. En ombyggd och nylackad bil. Hade kört 1,5 kilometer med den. Väntade in odjuret på en mötesplats med avstängd motor men den fick ändå frispel och satte sig(!) på motorhuven och sparkade in halva fronten för att sedan drulla ner i diket och halvt klämma ihjäl den tioåriga(!) ryttarinnan.
Fick en burk spackel av hästägaren, skitschysst :tummenupp :rolleyes:

Näe, fyfan, fram för trafikförsäkringskrav på dom där sakerna alltså... :mad:


Bra att du klarade dig iaf! :tummenupp
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
anja skrev:
jag tycker att det är märkligt att försäkringarna är så dyra. :rolleyes:


SLUTA KRASCHA FÖRFAN SÅ ATT JAG SLIPPER BETALA 1100 I MÅNADEN I HALVFÖRSÄKRING!!!!!

Håller med helt!
Även om jag vet att det inte är allvarligt menat blir jag riktigt irriterad över formuleringen på "jag har inte krachat" alternativet. :finger
OK om man kör bana och pröjsar själv, då skiter jag fullständigt i vem som krachar och hur mycket. Men på allmän väg är det ju varken MENINGEN, MENINGSFULLT eller COOLT att klota.
Självklart händer det och det måste få hända ibland, men eftersom det händer så ofta visar det ju att alldeles för många ständigt kör över sin förmåga.
Jag visserligen inte säga för mycket eftersom jag bara hunnit med 3000 mil på hoj än så länge, men det känns som att många klotar betydligt oftare än det.
Så ge nu fan i att klota så kanske jag får råd att försäkra den zxr750 -91-92 som jag gärna skulle vilja ha.

Hoppas ingen tar illa upp, jag blir lätt lite gnällig sent på kvällen :hej
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Allt gick bra tills jag köpte Bladen.
Efter 4 dagar fick jag en highsider på Rörken, vår gokartbana. = Skrapad vänstersida och trasig generatorkåpa, blinkers plus fotpinne.
En månad senare hittar jag grus i en kurva och går ut i diket i låg fart. = Smårepor på andra sidan plus att andra framblinkersen drar.
Allt detta står jag för själv då jag kör halvförsäkrat.
Troligtvis blir det ny lack i vinter. Trots det tror jag att jag kommer gå plus detta året jämfört med om jag skulle haft helförsäkring.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gathoj på bana verkar vara något positivt för våra premier.
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
räknas det som som vurpa om man lägger omkull motarden på grus i 15 km/h och stiger av hojjen i farten?!

JP kan intyga att jag inte var rädd =)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dez skrev:
Håller med helt!
Även om jag vet att det inte är allvarligt menat blir jag riktigt irriterad över formuleringen på "jag har inte krachat" alternativet. :finger
OK om man kör bana och pröjsar själv, då skiter jag fullständigt i vem som krachar och hur mycket. Men på allmän väg är det ju varken MENINGEN, MENINGSFULLT eller COOLT att klota.
Självklart händer det och det måste få hända ibland, men eftersom det händer så ofta visar det ju att alldeles för många ständigt kör över sin förmåga.
Jag visserligen inte säga för mycket eftersom jag bara hunnit med 3000 mil på hoj än så länge, men det känns som att många klotar betydligt oftare än det.
Så ge nu fan i att klota så kanske jag får råd att försäkra den zxr750 -91-92 som jag gärna skulle vilja ha.

Hoppas ingen tar illa upp, jag blir lätt lite gnällig sent på kvällen :hej

Läs formuleringen med en smula ironi, problemet är just detta att många kör över sin förmåga, man vill ha en kick och det får man inte i laglig fart, då kanske man ska fundera på att uppsöka en bana istället eller köra Moto GP på datorn.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag klotade i 2 km/h på min gård i sommras. Fullt styrutslag och motorstopp är receptet. Man känner sig lite fånig när man blir avkastad från en hoj som står still..... Sen att det ju bara är ca 50 lägenheter som har sina köks/vardagsrums/sovrumsfönster ut mot gården är ju bara en bonus :rodnar :rodnar :rodnar För att vara byggd i aluminium är min gixxer rätt tung att resa upp när den ligger på sidan och man är ensam. Lite djupare repor på den redan repade utbuktningen på magkåpan blev skadorna, förutom det krossade egot. Tror visst att jag fick nån liten repa på skinnstället också. Kände inte att jag behövde nyttja försäkringen..... :brynad Ohh, glömde, har kört drygt 1500 mil i år som vanligt.

Anja: Bli äldre så behöver du inte betala 1100 i månaden för trafikförsäkring :rolleyes: :hej
 
Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Nope, vurpar bara vart tredje år.


edit// Alltså: Vurpa = plingplong taxi + minst en övernattning på sjukhus.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bikerbitch skrev:
På gata men inte utnyttjat försäkringen kryssade jag i.
Det kostade ca 600:- att reparera hojen. Känns bara fånigt.
Ringde o gnällde på Vägverket istället.

Ringde o grät heter det ;)

Har själv vurpat 5-6ggr. Har tappat räkningen :p
Hade hoj i 6-7 veckor nånting.

750RR
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
3 små vurpor, samt en lite större på deltävling Knutstorp.
 

Bifogat

  • crasch 2.jpg
    crasch 2.jpg
    94.6 KB · Visningar: 142

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
11 gånger på 8 dagar!
Får väl tillägga att det var ute i skogen och att jag kör en enduro. Det som går sönder behöver inget försäkringsbolag betala. :fakta

Skador: Stukad tå :rolleyes:
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
Gathoj på bana verkar vara något positivt för våra premier.

Tycker att arrangörer skall vara skyldiga till att anmäla vurpor till repektive försäkringsbolag.

Sam att förare skall ta med kopia på Försäkringsbrevet till arrangören. Jag kan lova att om så vore fallet hade säkert stor del av alla som kör med B-E inte anmält sig.

HATAR ALLA JÄVLAR SOM VURPAR PÅ BANKÖRNINGAR OCH TAR UPP DET SOM SINGELOLYCKA ( 90%,är förbannade hycklare.)

FÅR JAG REDA PÅ EN SOM GÖR DET SÅ LOVAR JAG ATT DET BLIR EN SKÅNSK LUSING NÄR JAG TRÄFFAR PERSONEN.
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Highsider i 170 km/h

Har nog aldrig sett så mycke himmel, jord, himmel, jord, himmel, jord.......

jävla jävla jävla tur att man kunde ställa sig upp efteråt :skrämd
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Hur .............det låter jag vara osagt på nätet, jag har gett min version till polisen , fortsättning följer säkert.......försäkringen , vet inte hur det blir med det än men hojen brann upp , så gott som alla skyddskläder gick åt, ev går ryggskyddet att använda.........Brutet nyckelben , ben av i handen = 3mån med gips , slipat bort köttslig materia på knät ,vänsterfot och knä som krånglar.....
 

Bifogat

  • p1010019.jpg
    p1010019.jpg
    45.2 KB · Visningar: 110
Last edited:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag kan stolt säga att det inte var mitt fel iallafall.
Fyllo som hoppade ut i vägen skymd av en mötande bil, jag hade inte en sportmössa att varesig väja eller stanna då det var möte och gångtrafikanter på trottoaren + att farten vid kollision var ca 30.
 

Eva

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -07
Tyvärr så har jag det... och detta hände i somras i södra Frankrike p g a olja eller något annat halt i stadstrafik.

Har valt att inte utnyttja försäkringen.
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Zilversurfer skrev:
Tycker att arrangörer skall vara skyldiga till att anmäla vurpor till repektive försäkringsbolag.

Sam att förare skall ta med kopia på Försäkringsbrevet till arrangören. Jag kan lova att om så vore fallet hade säkert stor del av alla som kör med B-E inte anmält sig.

HATAR ALLA JÄVLAR SOM VURPAR PÅ BANKÖRNINGAR OCH TAR UPP DET SOM SINGELOLYCKA ( 90%,är förbannade hycklare.)

FÅR JAG REDA PÅ EN SOM GÖR DET SÅ LOVAR JAG ATT DET BLIR EN SKÅNSK LUSING NÄR JAG TRÄFFAR PERSONEN.

Vad betyder B-E?
Vilken typ av bankörningar syftar du på såna typ för allmännheten eller typ rr-träning(banåkning) ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top