Har du ingått i ett "handgemäng" ?

[B]Som frågan lyder har du ingått i ett "handgemäng" "slagsmål" "bråk"


  • Antal röstningar
    0

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Som frågan lyder har du ingått i ett "handgemäng" "slagsmål" "bråk" ?

Hur vanligt förekommande är det att "gemene man" tar till nävarna ?

Detta är ingen förspråkande av våldstråd om nu någon trodde det.

Men under den gågna veckan så har jag vid tre tillfällen fått inviter om just detta, ifrån allt från taxichaufförer till grannar, vad är det med folk ?

Seså rösta nu och disskutera gärna händelser..............
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Markus skrev:
2283339 räknas tiden me ketting jenget ??????????

Det beror på vad du fick uppleva under din tid där ? men ryktesvägen säger att du endast ägnade dig åt det administrativa under din tid där. :rofl
 

Dark_Messenger

Guest
Nuförtiden är jag aldrig med i några slagsmål. Men förr hände både det ena o det andra. Man växer upp helt enkelt. Sen är jag en snäll person också, o jag tänker inte att människor blir direkt inbjudna till fighter med mig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Rocky skrev:
2283353 Det beror på vad du fick uppleva under din tid där ? men ryktesvägen säger att du endast ägnade dig åt det administrativa under din tid där. :rofl

om du bara viste ,en hel del hende !!!!!!!!!
ketting 4 life
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Själv anser jag mig inneha ett av världens största hjärtan och är nästan dumsnäll.
Men detta hindrar mig inte från att inga i en situation med våld i, fast i dagsläget är detta något som jag absolut inte strävar efter.

Våld är oerhört onödigt och skall till varje pris undvikas, men det finns flertalet människor som lever efter parollen att våld inte är främmande.

Oprovocerat våld är enligt mig det värsta som finns.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Några snytingar åkte man väl på i MF-åldern, men själv har jag alltid varit ganska icke-våldsam. Svårt att undgå en uppväxt helt utan bråk som kille i en småstad.

Som vuxen har jag inte ens varit i närheten av ett slagsmål. Hoppas slippa det i framtiden också.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
I moppe åldern så blev jag lack på en stöddig typ som inte slutade djävlas när jag bad honom lägga av, till slut brast det. han djävlades aldig mer med mig.

På en kebab bar skulle 2 lirare spöa min polare (utan anledning) så då fick jag och kompis 2 hjälpa till. Det blev ett riktigt rallarslagsmål! När kille 1 var utslagen och min kompis satt gränsle över kille 2 och delade ut örfilar så kom polisen och rycker upp kille 2 och tar in honom i bilen och säger till oss 3 : ni kan gå nu grabbar! :hihi Troligtvis kända bråkmakare alltså.

Vid en diskussion tog tydligen ordförrådet slut hos min motpart och han kom flygandes som skjuten ur en kanon. Med ett enkelt nackswing så satt jag gränsle över honom och hade knuten näve ca 40cm över hans ansikte som jag var bra sugen på att släppa lös, men killen på 185cm/100Kg såg helt plötsligt så rädd och ynklig ut.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Skulle haft ett val som löd "10ggr+ Men jag älskar det inte" hade stämmt in mer på mig men fick väl bli att jag älskar det då :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Skulle vilja kryssa i +10ggr men eftersom tilläggstexten "och jag älskar det" var med så tänker jag inte kryssa.

Jag har slagits mer än normalt och jag fullkommligt hatar våld. Förstår inte folk som inte kan få in i sin lilla hjärna att våld aldrig löst något problem. Trots detta så fick jag slåss var dag under skolgången. Har alltid blivit påhoppad, trackasserad, hotad mm. Försvarat mej och andra det har jag gjort men jag har aldrig startat ett bråk, aldrig slagit första slaget. Å ju bättre man blev på skiten ju fler ville försöka.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det är ju en av mannens alla milstolpar att ha bankat någon.

Har man inte gjort det är det bara att dra ut och banka nån - sen är det avklarat.

Annars är man ju en mes enligt "Men´s Health" :D
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mavve skrev:
2283573 Det är ju en av mannens alla milstolpar att ha bankat någon.

Har man inte gjort det är det bara att dra ut och banka nån - sen är det avklarat.

Annars är man ju en mes enligt "Men´s Health" :D

Alla är inte lika hårda och tuffa som dig Mavve! Inte alla som varit coola och prylat andra från SH! :Bugar :Bugar Supertuff!
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Mavve skrev:
2283573 Det är ju en av mannens alla milstolpar att ha bankat någon.

Har man inte gjort det är det bara att dra ut och banka nån - sen är det avklarat.

Annars är man ju en mes enligt "Men´s Health" :D
Då är jag en mes i så fall, såvida man inte får räkna slagsmålen med lillebror när man var i 5 års åldern.

Enligt min erfarenhet så beror det en hel del på vad man är för person om man hamnar i kurr eller inte, jag har en kompis som lyckades med det 5 kvällar i rad medans jag har klarat mig. Resonemang brukar räcka en bit.
 

Dark_Messenger

Guest
Kawwa skrev:
2283498
På en kebab bar skulle 2 lirare spöa min polare (utan anledning) så då fick jag och kompis 2 hjälpa till. Det blev ett riktigt rallarslagsmål! När kille 1 var utslagen och min kompis satt gränsle över kille 2 och delade ut örfilar så kom polisen och rycker upp kille 2 och tar in honom i bilen och säger till oss 3 : ni kan gå nu grabbar! :hihi Troligtvis kända bråkmakare alltså.
Örfilade din kompis snubben :va

:rofl :rofl

Är du säker på att det inte var "blue oyster bar" ni var på?? :hihi
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Har väl slagits ganska mycket, men alltid på fyllan (utom en gång när jag äntligen fick lägga vantarna på en kille som sparkade på parkerade bilar :gnuggahändernasmily).
Alkoholens fel helt enkelt.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Dumt...

Att slåss är inte bra, endera åker du på stryk själv eller så blir du anmäld för misshandel.
 
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Dark_Messenger skrev:
2283804 Örfilade din kompis snubben :va

:rofl :rofl

Är du säker på att det inte var "blue oyster bar" ni var på?? :hihi

Det var hårda örfilar får jag lova! :D kanske inte med öppen hand :rolleyes:
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top