Har du ingått i ett "handgemäng" ?

[B]Som frågan lyder har du ingått i ett "handgemäng" "slagsmål" "bråk"


  • Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dark_Messenger skrev:
2283804
Är du säker på att det inte var "blue oyster bar" ni var på?? :hihi

*fnitter*
*mer fnitter*

:D

Qwerty skrev:
2283536 Skulle vilja kryssa i +10ggr men eftersom tilläggstexten "och jag älskar det" var med så tänker jag inte kryssa.

Jag har slagits mer än normalt och jag fullkommligt hatar våld. Förstår inte folk som inte kan få in i sin lilla hjärna att våld aldrig löst något problem. Trots detta så fick jag slåss var dag under skolgången. Har alltid blivit påhoppad, trackasserad, hotad mm. Försvarat mej och andra det har jag gjort men jag har aldrig startat ett bråk, aldrig slagit första slaget. Å ju bättre man blev på skiten ju fler ville försöka.

Är det du som är Jan Guillou?
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Inte i vuxen ålder. Och då har jag ändå varit i rätt stökiga kretsar av och till. Det är som några härovan konstaterade, att hamna i slagsmål är något en del lyckas med jämt medan andra sällan eller aldrig drabbas.

För det mesta kan man backa ur, om man inte har alltför stort mindervärdeskomplex med tillhörande självhävdelsebehov/ego. En stor käft hjälper inte men går att hantera (jag om någon vet... :rolleyes: ).

De två-tre gånger jag varit beredd har jag verkligen jävlaranamma menat det... och det är så sant som de säger, de som muckar ute vill oftast inte slåss med någon som är beredd att ta en fight. Inte ens mot en lättviktare som mig. De ger sig bara in i leken om de är någorlunda säkra på att vinna. Mot någon som är heligt förbannad och som har något att slåss för så är de inte säkra.

Näe, det finns bara två förlorare i ett slagsmål. Den ena parten förlorar mer, men bägge har ont.

Bära ut folk räknas förresten inte, även om de sprattlar. :)

Mvh,
/Fredrik
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
FUBAR skrev:
2284390 Har väl slagits ganska mycket, men alltid på fyllan

Folk med taskigt ölsinne borde förbjudas att dricka alkohol... Finns fan inget jobbigare än alla patetiska fejjor som börjar veva så snart de tagit ett par öl. Samma folk, år efter år. Är man från en mindre ort syns det rätt tydligt vilka de är..

Personligen förstår jag inte, hur mycket jag än försöker, varför amn frivilligt fortsätter att dricka trots att man vet att man får frispel med jämna mellanrum på fyllan. Kan man inte hantera spriten ska man inte syssla med den.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dagens söderslang:
fejja
Tidigare använt på riksnivå som slang för ansikte, från engelskans face. Numer använt av It-snubbar från söderförorter som benämning på slusk.
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Har väl lyckats med den någon enstaka gång, men det är väldigt ovanligt. Brukar kunna snacka mig ur det mesta.

Men...

Stod och väntade på att köpa en korv efter krogen, när en full lirare tränger sig mellan vårat sällskap (jag och 2 tjejer). Jaja, jag är inte den som hetsar upp mig men efter ett tag så börjar han fula sig med tjejern (kladdar och håller på), så jag säger åt honom att ge sig. Han vänder sig då om och trycker upp sitt ansikte 1 cm från mitt och fräser -Passa dig, annars!... Ok, nu börjar andrenalinet pumpa. Men jag håller mig lugn och han vänder sig om igen. Efter 1 minut börjar han igen och jag säger åt honom igen. Då vänder han sig om och skallar mig, dock så är jag med på noterna och böjer fram huvudet så han slår näsroten i huvet på mig, och reflexmässigt drar jag till han med högern. Han flyger in i korvvagnen och ner på gatan.

Nu till det roliga...

Hans polare (som jag inte sett innan) flyger fram och hjälper honom upp på benen igen, men håller tillbaka honom (dock väldigt löst med en arm). Liraren börjar gorma nått om att han skall slå ihjäl mig och att jag slår som en kärring, varpå jag ber om ursäkt och ber om att få rätt till misstaget. Men han är inte så sugen.. jag har träffat tårkanalen eller nått för tårarna bara sprutar på honom och innan han går så klämmer han ur sig..
-Vet du vad jag jobbar med?
-Nej..
-Jag kör truck!
-Ok, det passar dig jvligt bra.. (visste inte riktigt vad jag skulle svara)

Jaja, jag fick ialf min korv och en av tjejerna (numera gift med henne).

Reb0
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ibland verkar jag vara en bråkmagnet, andra gånger är det hur lugnt som helst.
Då jag inte går ut och super numera så klarar jag mig oftast ifrån bråk och sånt men det har blivit ett par gånger över genomsnittet. Oftast är det rätt så lugna bråk ändå men de gånger det har blivit något så är jag den som åker på stryk. Inte så konstigt då jag är 3 äpplen hög och ett päron bred.
Dock inget jag älskar, även om en del bråk har varit roliga (mot någon man verkligen hatar eller har nåt ouppklarat med).
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
RebelZero skrev:
-Vet du vad jag jobbar med?
-Nej..
-Jag kör truck!
-Ok, det passar dig jvligt bra.. (visste inte riktigt vad jag skulle svara)

Jaja, jag fick ialf min korv och en av tjejerna (numera gift med henne).

Reb0

Han kanske var en riktig storfräsare inom truckförarbranschen. Med högt uppsatta kontakter duvet. :död
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Conrad skrev:
2286097 Han kanske var en riktig storfräsare inom truckförarbranschen. Med högt uppsatta kontakter duvet. :död
Är tydligen jätte kaxig så det händer lite väll ofta. Har nog åkt på mer spö en jag h ar spöat..
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Japp..fyllebråk utanför puben. gick emellan två killar jag känner..knytnävar (inte mina) kom fram och rätt som det var fick jag en rakt i nyllet. :död
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
korvgubbe skrev:
2285530Samma folk, år efter år. Är man från en mindre ort syns det rätt tydligt vilka de är..

Har du statistik på det? Annars tror jag dig inte, låter ju faktiskt som en fördom helt utan verklighetsförankring... :rolleyes:

\Masonit
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
korvgubbe skrev:
2285530 Folk med taskigt ölsinne borde förbjudas att dricka alkohol... Finns fan inget jobbigare än alla patetiska fejjor som börjar veva så snart de tagit ett par öl. Samma folk, år efter år. Är man från en mindre ort syns det rätt tydligt vilka de är..

Personligen förstår jag inte, hur mycket jag än försöker, varför amn frivilligt fortsätter att dricka trots att man vet att man får frispel med jämna mellanrum på fyllan. Kan man inte hantera spriten ska man inte syssla med den.
Jag sa inte att det alltid är jag som börjar bråka, men förmågan att behärska sig själv i diverse situtioner minskar ju kraftigt när man är berusad.
Nu var det många år sen jag hamnade i bråk eftersom jag nästan aldrig är på krogen längre, men det var en gång i november förra året jag lackade på två killar som krossade flaskor inne i stan, eftersom jag själv är gammal hundägare så var det ganska mycket aggresioner som kom ut på en och samma gång.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Masonit skrev:
2286149 Har du statistik på det? Annars tror jag dig inte, låter ju faktiskt som en fördom helt utan verklighetsförankring... :rolleyes:

\Masonit

Flera professorer skrev en artikel om det i Illusionerad Vetenskap! :mattias
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
RebelZero skrev:
2285872
-Vet du vad jag jobbar med?
-Nej..
-Jag kör truck!
-Ok, det passar dig jvligt bra.. (visste inte riktigt vad jag skulle svara)

Jaja, jag fick ialf min korv och en av tjejerna (numera gift med henne).

Reb0

Haha, den ska jag också köra med. :D

T. ruckförarn.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
När jag räknade bort enstaka brottningsmatcher i låg- och mellanstadiet kom jag fram till siffran noll. Frestelsen att i vuxen ålder slå in tänderna på dumma, nonchalanta, ondsinta och ickereflekterande människor har jag än så länge motstått. Tack och lov.
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Har faktiskt klarat mig än så länge, kan ju bero på att man är hyffsat lugn och inte brusar upp för skitgrejer, även i onyktert tillstånd. Men inatt hade det faktiskt kunnat bli ändring på det...
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top