Har du kört på fyllan?

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Ort
motala
Hoj
09 Street triple R
Joo körde bil en gång full när jag va 17 vilket var jävligt idiotiskt hade inte körkort å skulle dä hänt nått så skulle man levt mä skulld känsler hela livet =( inget jag kommer göra om! När jag va i Kos så va jag inte helt nykter på scootern heller men där körde de flesta turister halv luriga...
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Har aldrig hänt, endast tanken är motbjudande för mig.
Om jag fick som jag ville skulle rattfylla klassas som överlagt mordförsök.
 

Jeppe

Västra MK
Gick med
12 May 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Kxf 250-08, Husaberg fx 470-01. FXDB -11
Jorå.. Torska för grov rattonykterhet och olovlig körning när ja va 18..
Nyår strax innan kl tolv, va hemma och ville tillbaks till en fest ja vart på tidigare..
Hade inte druckit på ett par timmar då ölen va kvar på festen.
Ca 1.5 km till festen och inga bussar gick..
Kände mig ganska fräsch men det va ja absolut inte, va ju bara själva "ruset" som lagt sig.. så "ääh ja tar bilen"...
Får sladd över ett krön som svänger lite och med reaktioner som en pensionär så vänder ja runt 180 grader och och kör fast i en snödriva.
Snuten är i närheten och ja blir haffad på bar gärning.
Som tur va så var det ju inte en käft på vägen då kl va strax innan 12, hade nog inte klarat av mig själv om en person vart ivägen för mig när ja gled av vägen..
Kan ju läcka att man hade ågren dagen efter..Fy fan..

//Jeppe
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
Moppe har man ju några "roliga" minnen från. polaren och jag kom på att vi vu ju tvungna att ta oss till grannstaden 2 mil bort på fest.. Själklart tog vi moppen (en slutkörd suzuki fz50) på ditvägen va det bestämt att jag som skulle köra inte skulle dricka nått, det ändrade sig under kvällen och på vägen hem fick jag köra moppen med bruten hand och lagomt full:D
kan ju tilllägga att polarn va ännu fullare då han misstog ett rådjur som sprang ut framför oss på vägen för att va en RÄV!!:trött
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har aldrig kört onykter och kommer aldrig att göra det heller.
De som kör rattfulla borde straffas så sjukt mycket hårdare än vad de gör.
Första gången av med körkortet och 6mån fängelse (ej fotbojja)
Andra gången 3 år fängelse.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nästan så dom borde pryglas, & sen hängas i testiklarna också va?

Har aldrig kört onykter och kommer aldrig att göra det heller.
De som kör rattfulla borde straffas så sjukt mycket hårdare än vad de gör.
Första gången av med körkortet och 6mån fängelse (ej fotbojja)
Andra gången 3 år fängelse.
 

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Ort
motala
Hoj
09 Street triple R
Har aldrig kört onykter och kommer aldrig att göra det heller.
De som kör rattfulla borde straffas så sjukt mycket hårdare än vad de gör.
Första gången av med körkortet och 6mån fängelse (ej fotbojja)
Andra gången 3 år fängelse.


JAAA!! Eller ännu bättre avrätta dem på plats bara! nack skott....
 
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Hayabusa -05
Har aldrig kört onykter och kommer aldrig att göra det heller.
De som kör rattfulla borde straffas så sjukt mycket hårdare än vad de gör.
Första gången av med körkortet och 6mån fängelse (ej fotbojja)
Andra gången 3 år fängelse.

Följer med intresse denna tråd eftersom jag "bossar" organisationen MHF. Bra att ni föreslår tuffa tag. Många rattfyllon återfaller och fortsätter utan körkort. Alkolås visar sig framgångsrikt för dömda rattfyllerister, bättre än fotboja. Vi lär få kavla upp ärmarna och ta i bättre. Färsk studie visar att så myckert som 20 000 rattfyllerikörningar kan förekomma varje dygn. Jag såg ett alkolås på en hoj (Hayabusa) tillhörig generalagenten för produkten Dräger.
Vad tror ni om en sådan utveckling?
 

Tompus

döda kung Bore
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hayabusa 03, ktm 640 sm 01
noll promille är det enda som gäller fö min del,
se till att de som har kört på fyllan inte har möjlighet att göra om det,
likväl som att det är jakt på rattfyllersister, så får vi för fan inte glömma dessa idioter som kör drogade av annat än alkohol heller.:mad:
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Följer med intresse denna tråd eftersom jag "bossar" organisationen MHF. Bra att ni föreslår tuffa tag. Många rattfyllon återfaller och fortsätter utan körkort. Alkolås visar sig framgångsrikt för dömda rattfyllerister, bättre än fotboja. Vi lär få kavla upp ärmarna och ta i bättre. Färsk studie visar att så myckert som 20 000 rattfyllerikörningar kan förekomma varje dygn. Jag såg ett alkolås på en hoj (Hayabusa) tillhörig generalagenten för produkten Dräger.
Vad tror ni om en sådan utveckling?
Tycker det låter som ett ypperligt förslag. Jag har då absolut inget emot att göra ett utandningsprov för att få igång bilen, båten, hojjen eller vilket fordon jag nu ska köra så länge det är relativt smidigt. Man vill inte stå och vänta och böka nå riktigt mycket för att få igång fordonet.

Det är just det som är det värsta, man läser om rattfyllon som blir tagna 2-3 tom 4 gånger på ett år. Men ändå är de ute och kör bil efter bara ett par veckor eller månader på lyset igen.

Tänk om man ändå la ner lika mycket energi och pengar på att fånga de som kör onyktra jämfört med de som kör för fort. För att inte tänka på de som kör med miniskylt! :huvet
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag har kört när jag var trött. Hellre lite dagen-efter-fylla än trött som en stock. Givetvis är inte något av det bra..

Eller är jag ensam om att tycka så?
 

Dark_Messenger

Guest
Svår trötthet jämställs med rattfylla i lagens bemärkelse. Nästan hundra på det..
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Massor av gånger... Senast för en månad sedan!!!












...sega rally 2 då
...sen har det väl även blivit en del grand turismo 4 :tummenupp
 

JazoR

Some people like me, some people don't.
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZ6 S
har endast kört moppe pen en kortklippt gräsäng under en kort stund, dumt men roligt, skulle dock aldrig göra om de..

sen så såklart colin mcrae på 360.. :D
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Flakmoped på grusvägarna på landet, slutade i diket men ingen skada skedd. Skulle aldrig köra bil eller MC full.
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
massa gånger.men bara i Thailand på 125cc/moppe. jävligt korkat men man får ju ta seden dit man kommer:rolleyes:
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
JAAA!! Eller ännu bättre avrätta dem på plats bara! nack skott....

Bara att skicka ut morfar i suven för att lösa alla problem på vägarna. Ge han en stridsvagn på en gång så kan han köra över alla som bryter mot lagen. :va
 

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6
De flesta svaren i tråden tyder på att majoriteten tycker det är obra att köra på fyllan (vilket är bra) och jag håller såklart med. Tongångarna när det gäller fortkörning är däremot inte riktigt likadana. Jag har ingen statistik på hur många olyckor som orsakas av fyllekörning vs fortkörning men blir lite häpen över att väldigt många (som jag uppfattar det) av SH: s medlemmar tycker det ska vara upp till var och en att köra hur fort man vill och som samtidigt vill införa spö/döds/sätt in valfritt ord här-straff för rattfylla.

Detta borde kanske vara en ny tråd. Lite osäker dock, därför hamnade inlägget i denna tråden.

Ps
Jag är inget internettroll.
Jag är inte ute efter att provocera utan tycker det skulle vara kul att höra hur ni resonerar...
 

rollex

Guest
Javisst

Min Motorcyckel går så fort att jag vågar inte köra nykter, jag kör alltid full :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top