Har du kört på fyllan?

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Moppe: Ja.
Bil: En gång. Det ångrar jag än i dag. Slutade ute i det fria.
MC: Nope.

Däremot har jag vid ett tillfälle åkt bakpå i fyllan och det gör jag aldrig om. Inte den som körde heller (hon var nykter). Efter 3 mil stannade hon och ringde efter en taxi. Då hade jag försökt stanna henne i 2 mil redan...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Yoshi_gixxeRR skrev:
2125377 Nej aldrig!!
Dessutom dricker jag extremt sällan (jag vill ju kunna köra bil/hoj)

En rattfull person borde kunna straffas för FÖRSÖK till MORD!!!
O kör dom ihjäl ngn ska dom straffas för MORD!!!

Annars ska det vara helt okej o skjuta med skarpa ammunition på allmän plats (det var ju inte meningen att skjuta ihjäl ngn ju :rolleyes: )
Precis samma sak/verkan

.../Yoshi
Jag håller med till 100%! :Bugar :tummenupp

Skjuter man någon så är det livstids fängelse, oavsett om du skjuter en trebarnsfarsa bara för att han hade fula skor, eller om du skjuter en känd terrorist av misstag.
Men kör man ihjäl några på fyllan så får man ett "ajjabajja" å "gör inte om det där", för då är man ett jävla offer som det ska tyckas synd om, bara för att man är så jävla dum att man dricker sprit å kör bil! :mad: :4skrika Det stenas för lite i Sverige... :gnissla

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Flyttat på moppen på fyllan från baksida till garage.
Det var blött i gräset o det tog tid!
Höll på o sluta med en omkullläggning.
Inte jätte onykter men lite iaf.
Inget jag gör om!

alex82

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Yamaha r1-05 till salu
ja ja igår va senast då jag drack och rökte på skitkul något alla måste prova på

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Hoztic skrev:
2125388 Jag håller med till 100%! :Bugar :tummenupp

Skjuter man någon så är det livstids fängelse, oavsett om du skjuter en trebarnsfarsa bara för att han hade fula skor, eller om du skjuter en känd terrorist av misstag.
Men kör man ihjäl några på fyllan så får man ett "ajjabajja" å "gör inte om det där", för då är man ett jävla offer som det ska tyckas synd om, bara för att man är så jävla dum att man dricker sprit å kör bil! :mad: :4skrika Det stenas för lite i Sverige... :gnissla

Njea... inte riktigt...

Om du råkar skjuta en annan person, säg en svampplockare, när du jagar älg så är det som att råka köra på en fotgängare. Detta brukar kallas för vållande till annans död.

Om du drar vapen för att skjuta en pappa med fula skor eller sätter dig på hojen och torpederar honom så kan bedömmas som grovt vållande till annans död eller dråp. I värsta fall mord, fast då ska du ha planerat att göra det.

Det är på den sista punkten som det skiljer sig. Skjuter du någon så anses du i de flesta fall ha planerat att göra det. Kör du på någon så är det sällan planerat.

Nu var jag så där präktigt besservissig igen. ;-)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Lime skrev:
2125424 Njea... inte riktigt...

Om du råkar skjuta en annan person, säg en svampplockare, när du jagar älg så är det som att råka köra på en fotgängare. Detta brukar kallas för vållande till annans död.

Om du drar vapen för att skjuta en pappa med fula skor eller sätter dig på hojen och torpederar honom så kan bedömmas som grovt vållande till annans död eller dråp. I värsta fall mord, fast då ska du ha planerat att göra det.

Det är på den sista punkten som det skiljer sig. Skjuter du någon så anses du i de flesta fall ha planerat att göra det. Kör du på någon så är det sällan planerat.

Nu var jag så där präktigt besservissig igen. ;-)
Äh, du får vara hur besservissrig du vill, jag har ju ändå rätt ;) :krama

Visserligen är det ju inte uppsåtligt att köra på någon, oftast, motsatsen har ju förekommit dock. Men att slå någon på käften så att han ramlar omkull och bryter nacken är en olyckshändelse, jag tycker att rattfylla är tämligen "genomtänkt". Dom flesta vet vad som händer med kroppen och omdömet när man dricker, dom flesta vet också vad som händer om en bil kör på en annan människa i god fart. Alltså kan man lätt lista ut vad som kan hända om man kör bil/mc/buss/vad som helst på fyllan, och det borde alltså klassas som mord! :)

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Har aldrig kört på fyllan men senast igår när jag och nåra poolare var ute och åkte och stanna på ett rastplats var det en kines-moppe som kom inåkandes och fråga om vi visste hur man fick mer drag i den. Då berättade han att han skulle till statoil och köpa glass men att han var full så han ville inte ta bilen.

:fyllisar :fyllisar :fyllisar

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
Gulleplutt skrev:
2123727 Det är inte enligt svensk lag lagligt. Men det e ju helt ofarligt så de flesta skiter ju i det.

Däremot får man väl vara rätt tankad å köra båt har jag för mig.

Ironi hoppas jag ? :7peta Flertalet skoterolyckor slutar ju med dödlig utgång pga av alkohol :huvet

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Gjorde en sån jävla onödig sak förra sommarn! Hade festat dagen innan :fyllisar , vaknar upp vid ca 11 00 och känner att jag bara MÅSTE ha en pizza och lite cola, med nytaget körkort är man ju sugen på att köra jämt i princip, även denna morgon, kör till en resturang och äter och åker sen hem igen, sen slår det mig att man BRUKAR ha hyffsat mkt alkohol kvar i kroppen dagen efter, den här gången körde ja varken på någon eller blev av med körkortet! skönt, något man aldrig kommer göra om iaf! :död

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Skulle aldrig komma på tanken att köra när jag druckit. Däremot körde jag dagen efter innan det kändes helt 100. Åkte in i en poliskontroll för första gången i mitt liv (har ändå haft B-körkort i 10 år...) och fick blåsa. :huvet Knäna skakade rätt bra innan han sa "-Ja,det gick ju bra det här".
Kör helst inte alls dagen efter efter det!

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
När jag var i USA, Michigan (med en promillegräns på 1) körde man jämt och ständigt efter krogen och en 4-5 starköl. Första gången var det riktigt obehagligt, men tog man inte bilen hem efter krogen var man ju konstig, så visst körde man. Lite dimmiga reflexer, men det vande man sig med.

Här hemma, nej. Brorsan förlorade körkortet i 1 år efter kört lite påverkad på skoter, så även det kan hända (även i Lappland).

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Fritte666 skrev:
2123881 Bara moppen o bil...
Mcn har jag inte hunnit med än!!
Antingen har du en sjuk läggning för att provocera, i detta fallet ett bevis på dålig smak eller så begriper du bara inte bättre.
Hoppas innerligt att nästa gång du hinner köra på fyllan att inte någon annan människa eller som bäst någon annans egendom kommer i din väg!

Man ska inte önska någon annans olycka men i detta fallet är gränsen nådd. När någon med denna uppenbart vridna inställning till alkohol och trafik finns ber jag för att du hädanefter under din kvarvarande livstid (hur lång eller kort den nu blir) i bästa fall kan framföra din eldrivna rullstol i berusat tillstånd.

alex82 skrev:
2125418 ja ja igår va senast då jag drack och rökte på skitkul något alla måste prova på
Saknar ord...

"Ojje"

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
Honda CBX 1000
Jag har aldrig åkt hoj påverkad.
Annars en intressant tråd för det finns så många andra saker än att vara påverkad av alkohol som är minst lika farligt men inte olagligt.
Tex du som åkte feberpåverkad, hur bra tarfikant var du?
Eller om man har migrän?
Man kanske är allmänt nere, tex åker hem efter att tjejen gjort slut, jag skulle tro att det inte är ett lyckat drag.

Det handlar mest om sunt förnuft men det är ju just förnuftet som kopplas bort när man är påverkad av något.

Det vore ju tragiskt om man dör en av de gångerna men det vore ju ännu mera tragiskt om man dödar någon annan.

Ha det!

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
1 gång... kl 05 hem från en fest, på moppen... för massa år sen...

blev tagen... åkte in till station, hade 0,2 i utandningen. fick lite böter.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Tyvärr så har jag gjort det..
Tonårsfylla och polarens 125:a. slutade med en natt på polisstationen.
Inget jag är stolt över.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Gör en poll! anonymt, enkelt. Det är inte många som kört med sporthäxa baserad på gammeldansk toppad med mandarinvodka och rohypnol som sedan skriver det här om de vill ha en fortsatt respekt.

Vore kul att se hur det egentligen ligger till.

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Aldrig!
Dricker dessutom otroligt sällan (tycker det är alldeles för roligt att köra både hoj och bil)
Kör inte ens dagen efter, vare sig med hoj eller bil.

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Gulleplutt skrev:
2123727 Det är inte enligt svensk lag lagligt. Men det e ju helt ofarligt så de flesta skiter ju i det.

Japp,Just i Lappland är snön så mjuk så att ikombination med att man blir
mjuk i kroppen av att vara pissfull gör att man inte blir skadad av att
köra skoter på fyllan.

+Att polisen rider Ren på utryckningar gör att man aldrig torskar om man har
en snabb skoter.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
nicce skrev:
2123746 är du pantad? hur fan kan du säga att de är helt ofarligt att köra skoter full i lappland? å de är samma promillegräns på sjön som i bil och mc nu mer.
å nej jag har inte kört full nått av de
nej du, det är en gräns på 1,0 för grov.. men ingen undre gräns på sjön. Man ska vara sånt skick att man kan framföra sitt fartyg säkert.

körde moppe full en gång för läääänge sen

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...