Har du kört på fyllan?

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki DR650 -97
NÄVER har troligen kört bil dagen efter men aldrig hoj och kommer inte göra det heller. Bil kommer det i fortsättingen inte bli heller. Om det inte gäller liv eller död.
 

Dark_Messenger

Guest
Jessan skrev:
2125531 Skulle aldrig komma på tanken att köra när jag druckit. Däremot körde jag dagen efter innan det kändes helt 100. Åkte in i en poliskontroll för första gången i mitt liv (har ändå haft B-körkort i 10 år...) och fick blåsa. :huvet Knäna skakade rätt bra innan han sa "-Ja,det gick ju bra det här".
Kör helst inte alls dagen efter efter det!
Det där är något jag funderat på. Har aldrig blivit stoppad av harry (förutom den gången när farsan körde utan hjälm förbi svea rikes största polisuppbåd :hihi men det är en annan historia)

Det skulle ju vara så j**la typiskt om man druckit o sen blev stoppad för första gången just vid det tillfället man absolut inte ville bli stoppad...

Fast eftersom man aldrig vet när de har kontroll så kan man ju aldrig chansa heller. O det är ju bra. Fast tyvärr brukar de ju säga att varje dag i Sverige åker det runt ca 10-15000 berusade människor. :död

Konstigt att det inte händer mer än det gör.....
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Dark_Messenger skrev:
2126229 Det skulle ju vara så j**la typiskt om man druckit o sen blev stoppad för första gången just vid det tillfället man absolut inte ville bli stoppad...

Fast eftersom man aldrig vet när de har kontroll så kan man ju aldrig chansa heller. O det är ju bra. Fast tyvärr brukar de ju säga att varje dag i Sverige åker det runt ca 10-15000 berusade människor. :död

Konstigt att det inte händer mer än det gör.....
Eh, skojar du? Faran är väl inte att åka dit och bli av med kortet? Faran är ju att köra ihjäl sig själv, eller ännu värre, någon annan!
Men det är som sagt konstigt att det inte händer fler olyckor! Och att inte rattfylla prioriteras mer än det gör :huvet
 

Dark_Messenger

Guest
Teo skrev:
2125601 Gör en poll! anonymt, enkelt. Det är inte många som kört med sporthäxa baserad på gammeldansk toppad med mandarinvodka och rohypnol som sedan skriver det här om de vill ha en fortsatt respekt.

Vore kul att se hur det egentligen ligger till.
Hur gör man en poll? :va
 

Dark_Messenger

Guest
Hoztic skrev:
2126234 Eh, skojar du? Faran är väl inte att åka dit och bli av med kortet? Faran är ju att köra ihjäl sig själv, eller ännu värre, någon annan!
Håller med till 100%

Men ponera att du är en av alla som skiter i lagen och kör på fyllan ofta o länge. Då skulle du nog inte tänka att "shit hoppas jag inte kör ihjäl någon idag" ,utan snarare, "shit hoppas jag inte blir stoppad o torskar lappen".

Är man en sån som gång på gång sätter sig vid ratten/styret påverkad. Då skiter man nog i om man orsakar en olycka också. Steget till smitning och gud vet vad kan ju inte vara speciellt stort när man har den inställningen att det är ok och köra berusad.
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
För länge länge sen tog jag ur min 125a ur garaget å gav mig ut å åkte packad. Morsan å farsan va bortresta på semester å ja va väl inte mer än 15 bast.
Höll på att frontalkrocka med en buss då jag körde på fel sida av vägen å en stund senare höll ja på och prejja ner en cyklist i diket.
Huva, skulle aldrig komma på tanken att åka ut å åka på fyllan nu!
 

chomme

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Ort
bagdad
Hoj
r6 2004
jag har kört min tjej bakifrån aspackad några ggr räknas det :tuttar
 
Last edited:

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Mr Helmut skrev:
2126165 En annledning till varför han skulle stänga ner tråden?

I utblidnings syfte så funkar ju tråden bra då flera berättat om olyckor som hänt ju pga av spriten.

Visst hagster är ju fin men tror han alltid skriver med denna konstiga humor :3freak

visst, du har din åsikt och jag har min... inga konstigheter med det.

Håller personligen inte med om att denna tråden kan användas i utbildningssyfte.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Har kört både bil och moppe full. Inget jag är stolt över. Växte upp i en håla där det inte fanns tillstymmelse till taxi så tyvärr så var det väldigt vanligt att folk körde på fyllan. Moppe körde jag full på cypern en gång, fick blåsa och det visade sig att jag hade 1,41 i promille. Polisen bara skakade på huvudet och sa att jag fick leda moppen. Polaren som var med fick inte ens blåsa utan de sa direkt till honom att leda moppen. Har nu inte kört på fyllan på många år och är jävligt glad att det inte hände nåt när jag körde.
 

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
Gulleplutt skrev:
2123727 Det är inte enligt svensk lag lagligt. Men det e ju helt ofarligt så de flesta skiter ju i det.

Däremot får man väl vara rätt tankad å köra båt har jag för mig.


Min arbetskompis körde ihjäl sig för 2månader sen på skoter, så inte fan är det ofarligt! :7peta
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Så här gick det för en kille i stan förra helgen...

http://www.cityofmadison.com/police/accidents/mpddata/police_d/acrpt/nolava/pdfs/0001f82d.pdf

Rätt läckert att de offentliggör all data sådär. :tummenupp

Kan tilläggas att 0.9 promille som han hade (0.09 % BAC) är 0.1 över gränsen för DUI.

Varje onsdag så är det hojträff vid en restaurang i stan med live-band och bar. Senast så såg jag en 50-åring på HD som körde iväg med fötterna i backen tills han inte syntes längre... :3freak
I onsdags var det drygt 500 hojar där och fler blir det när säsongen kommer igång, och det är säkert 75% som dricker innan de åker hem. Hjälper inte direkt att 95% kör utan hjälm... :näsblod

Personligen dricker jag inte om det ska köras hoj.
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
tog bilen hem en gång.. men gör aldrig om det igen.. har dock kört te jobbet tidigt på söndagsmorgnarna riktigt bakis några gånger..
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Näe, för he---ete. Skulle aldrig klara av att köra på fyllan. Skulle heller inte klara av att veta att jag kört ihjäl eller skadat någon annan.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Hoztic skrev:
2126206 Jag kan berätta om en polare som körde i fyllan. Han satt å snackade med polarna i bilen, och såg på deras ansiktsuttryck att något var snett. När han vände sig om körde bilen precis av vägen i en kurva. Han klarade sig ganska oskadd, men dom tre andra blev kvar i bilen, som började brinna. Dom överlevde inte, och han kan fortfarande höra deras skrik när dom bränns till döds. Om om levde just då eller inte vet han inte, människor skriker tydligen när dom brinner upp, luften i lungorna utvidgas och pressas ut genom struphuvudet. Tydligen låter det väldigt obehagligt iaf.
Han har grubblat rätt mycket över det där, och förstår inte varför just han skulle klara sig nästan oskadd, och inte dom. Det här hände 1978.
Ser han någon som tänker köra från en fest så stoppar han honom, oavsett vad som krävs, och det är ingen kille man springer omkull direkt :tummenupp

Satan! Det var nog bland det värsta jag har hört!! :(
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DanneP skrev:
2126466 visst, du har din åsikt och jag har min... inga konstigheter med det.

Håller personligen inte med om att denna tråden kan användas i utbildningssyfte.

kloka ord :tummenupp :fyllisar
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Hoztic skrev:
2126206 Jag kan berätta om en polare som körde i fyllan...


Fy satan! Hur skulle man kunna komma över en sån sak...

Jag har ingen som helst förståelse för folk som kör fulla. Om man hade ordentliga straff för detta kanske folk skulle fatta allvaret i det hela. Verkar som vissa tycker att det är en kul grej.
 

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Ort
STHLM
Hoj
En snabb en!
Det finns fan inte några ord för hur jävla dumma i huvet ni är som är STOLTA över att ni kör på fyllan, :fatta!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top