Har du kört på fyllan?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hoztic skrev:
2126234 Eh, skojar du? Faran är väl inte att åka dit och bli av med kortet? Faran är ju att köra ihjäl sig själv, eller ännu värre, någon annan!
Men det är som sagt konstigt att det inte händer fler olyckor! Och att inte rattfylla prioriteras mer än det gör :huvet


Just nu pågår en jättedrive i Stockholm med fordonskontroller där SAMTLIGA förare får blåsa oavsett varför de blev stoppade. Så nog prioriteras det.
 

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
California, Santa Cruz, USA
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Varje år i februari.

Jag undrar hur många som ljuger arslet av sej i den här tråden.
 

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Här i min villa... :P
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Aldrig medvetet...men nog har man säkert haft för höga värden någon gång "dagen efter" *handen på hjärtat*...men dock försöker jag undvika i största möjliga mån att köra dagen efter.

Tycker faktiskt våran poliskår skulle koncentrera sig mera på blåskontroller än att jaga folk som kör lite för fort...okej, nu tänker jag ju inte på dom som gör vansinnes-omkörningar...för dom är ju i princip lika farliga som dom som gör på fyllan
 

"t.FOGGY"

ixen ska sponsra
Gick med
27 Aug 2003
Ort
ronneby
Hoj
ducati 848,cbr 929rr-01
Dark_Messenger skrev:
2123701 Satt o tänkte att det vore kul o veta hur många som någongång vågat sig på dårskapen att köra hoj på fyllan. Detta är helt vansinnigt för att inte tala om olagligt men ändå. Vore kul om folk var ärliga.

För egen del kan jag säga att det hänt en gång.

För ung sex år sedan var jag ute på "landet" hos en polare och drack öl. Hade väl druckit ca 4-5 öl när vi började diskutera mc. Han var ju bara tvungen att visa sin nya cross... :hihi

Iaf så provade jag att köra cross för första gången i mitt liv den dagen.. Jag var påtagligt berusad kan jag säga. Vetefan varför jag gjorde det. Såhär i efterhand kan jag ju säga att det var idiotiskt men ändå.

Färden slutade dock i ett krondike där jag flög över styret 2-3m och trodde jag hade brytit handleden. Den svullnade upp till dubbla sizen men det var som tur är bara en stukning...

Så.. kryp till korset nu och berätta om era dårskaper!
en gång,jag fick 500kr om jag körde naken runt kvarteret på fyllan.jag gjorde det och det hamnade tyvärr på bild oxå..
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Andreas N. skrev:
2129347 Aldrig medvetet...men nog har man säkert haft för höga värden någon gång "dagen efter" *handen på hjärtat*...men dock försöker jag undvika i största möjliga mån att köra dagen efter.

Tycker faktiskt våran poliskår skulle koncentrera sig mera på blåskontroller än att jaga folk som kör lite för fort...okej, nu tänker jag ju inte på dom som gör vansinnes-omkörningar...för dom är ju i princip lika farliga som dom som gör på fyllan

Det gör vi! :)
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Kul och höra alla säga ordet "full". Finns förmodligen lika många definitioner av ordet som det finns medlemmar :fyllisar
Undrar bara vart går gränsen för full?
Kört en gång tidigt en morgon dagen efter.. illa illa :huvet
Däremot händer det att jag tar en öl (33) på puben och kör hem runt en timme senare. Hemskt när folk inte ser skillnad mellan att ta en öl eller flera...
 

J.R

DET E SÅ ROLIGT O GASA=)
Gick med
29 Jun 2005
Ort
På vägen
Hoj
Suzuki GSXR 750
Aldrig kört på fyllan......Spännade nog att köra nykter :tuttar
 

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Här i min villa... :P
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
CHROLO skrev:
2129353 Det gör vi! :)

Kanon de Chrolo! :tummenupp

Du kanske kan insperera dina kollegor här uppe att följa ert exempel...här verkar det som dom koncentrerar sig på att jaga moppar som toppar 60 blås :rolleyes:
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
kajlyl skrev:
2125630 nej du, det är en gräns på 1,0 för grov.. men ingen undre gräns på sjön. Man ska vara sånt skick att man kan framföra sitt fartyg säkert.

körde moppe full en gång för läääänge sen

så var det förut. men inte nu längre!!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Varför skojar ni om att köra rattfull? Det finns människor som blir offer därför att andra idioter kör med alkohol i kroppen. Även dagen efter är det dumt att köra. Tänk efter före för fan

____________________________
Från www.madd.se

Den 23 oktober 2001 var en tisdag. Jag var hemma vid halvniotiden. Precis i tid för att under några minuter delta i pratet runt köks-bordet. Erik gjorde sig klar för kvällsträningen och pep ut genom dörren, glad som en speleman.

Femton minuter senare satt jag under en liten tall med ett dött barn i mina armar. Strax efter att han gått hörde vi ett högt skrapande ljud. Jag och storasyster Marie tog bilen och körde vägen som Erik alltid cyklade. Vi fann en bil i diket mot en bergvägg. Jag tog hand om den förvirrade föraren och ringde efter en ambulans för jag insåg att han behövde sjukvård. I en skogsdunge intill låg Erik.

22.20 var vi samlade i ett andaktsrum på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Två ljus var tända och Erik låg i en säng. Vi borde inte ha behövt vara där. Erik skulle ha varit hemma. Han skulle ha legat i soffan bredvid mig mumsande på en macka medan jag läste Harry Potter del 4 på engelska! Nu hann vi aldrig klar den. Erik var en livsälskare med en speciell förmåga att få människor att känna sig sedda. Jag saknar honom så fruktansvärt.

Jag saknar…
… att proppa salami i påskägget eftersom Erik gillade det bättre än godis.
… att hoppa från ett jättehögt båttak ner i vattnet för att Erik gillade att ha en modig mamma.
… tillrättavisningarna för att jag hejat lite för energiskt på någon av hans matcher.
… allt som vi planerade att göra.

Häromdagen trillade det ut en pytteliten gul notislapp från lådan i mitt nattygsbord. Det stod: ”Jag älskar dig mamma.”

Vi vill göra vad vi kan för att detta inte ska hända andra. Om den bil som den rattfulle mannen stal och sedan körde ihjäl Erik med, hade haft alkolås, hade vår son levt i dag.

Elisabeth Bergendahl
Eriks mamma

PS: Polisutredningen konstaterade att det var killen jag tagit hand om som kört bilen och dödat Erik. Den 23-årige föraren hade 1,61 promille och dömdes till två års fängelse. Domen kom den dag Erik skulle ha fyllt 14 år
 

Bifogat

  • erik_annons.jpg
    erik_annons.jpg
    12.9 KB · Visningar: 77

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag är 35 år, har haft körkort sedan jag var 18 och jag har aldrig kört på fyllan....
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Har aldrig kört på fyllan och tänker aldrig göra det heller,jag tänker inte ens tanken på att sätta mig i bilen tex dom gånger jag är full.Det liksom existerar inte i min hjärna då och jag kan fan inte förstå hur folk är funtade när dom sätter sig bakom ratten/styret när dom druckit..Ett ord bara till dom IDIOTER :mad:
 

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Nära ringen.
Hoj
ZX10r, -04
Jag orkade inte läsa igenom alla trådar, så den här frågan kanske har dykt upp tidigare. Ber om ursäkt för det då.

Men min fråga är:
vad är det igentligen för skillnad på att köra berusad och fort som ett as? Jag menar, båda är oansvarigt och olagligt. Hur motiverar man det ena för det andra?

Missförstå mig rätt, skulle för allt i världen inte köra något med minsta droppe alkohol i kroppen och jag kör ibland hyfsat fort också.
Är bara lite nyfiken på hur folk tänker.

And, be careful out there!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
DrPain skrev:
2133126 Jag orkade inte läsa igenom alla trådar, så den här frågan kanske har dykt upp tidigare. Ber om ursäkt för det då.
Men min fråga är:
vad är det igentligen för skillnad på att köra berusad och fort som ett as? Jag menar, båda är oansvarigt och olagligt. Hur motiverar man det ena för det andra?
Missförstå mig rätt, skulle för allt i världen inte köra något med minsta droppe alkohol i kroppen och jag kör ibland hyfsat fort också.
Är bara lite nyfiken på hur folk tänker.
And, be careful out there!

Man är nog inte lika mycket med i matchen om man druckit sprit. Man rör ju sig långsammare och har inte samma reflexer som om man vore nykter.
O andra sidan har man ibland inte så mycket kontroll när man kör fort heller
 

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Nära ringen.
Hoj
ZX10r, -04
Bikerbitch skrev:
2133153 Man är nog inte lika mycket med i matchen om man druckit sprit. Man rör ju sig långsammare och har inte samma reflexer som om man vore nykter.
O andra sidan har man ibland inte så mycket kontroll när man kör fort heller
Precis vad jag menar.
Med alkohol i kroppen minskar reaktionförmågan. Höga hastigheter minskar tiden man har att reagera. Alltså borde det vara samma sak. Eller?

Hoppas ni inte tror att jag försvarar idioter som kör på fyllan. :7peta
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Men om ni får chansen , testa kör på fyllan under kontrollerade omständigheter det är en riktig aha upplevelse, Jag har testat på ett inhägnat område och kan lova att man har långt sämre kontroll än vad man tror då man kör,

Håller förövrigt med Dr Pain, varför ska man inte likställa vårdslöst beteende i trafik med rattfylla :confused: båda får ju samma konsekvenser
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
DrPain skrev:
2133161 Precis vad jag menar.
Med alkohol i kroppen minskar reaktionförmågan. Höga hastigheter minskar tiden man har att reagera. Alltså borde det vara samma sak. Eller?

Hoppas ni inte tror att jag försvarar idioter som kör på fyllan. :7peta

Ja, fast jag vill ändå tro att det är "värre" att köra på fyllan då man nog har ännu mindre kontroll och reaktionsförmåga. Nu är det ju lika illa att både köra för fort och onykter.
Man skulle fanimej dra ihop en dag då man får prova o köra rattfull på inhängnat område. Bara för att se hur illa det är. Typ tillsammans med polisen eller något. Så kanske folk förstår..
 

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Nära ringen.
Hoj
ZX10r, -04
Bikerbitch skrev:
2133197 Ja, fast jag vill ändå tro att det är "värre" att köra på fyllan då man nog har ännu mindre kontroll och reaktionsförmåga.
Jo, visst är det så. Sen kan man ju nivån på fyllan som ett argument lika mycket som hur hög hastighet man pratar om, osv... men det orkar vi inte hålla på med...

Anledningen till att jag fråga var att jag fick reda på att en bekant till mig hade kört hem sin bil på fyllan (visserligen bara 300m, men det är ingen ursäkt). Jag blev rätt förbannad och skällde ut personen efter noter.
Han kontrade dock med att "du kör ju idoitfort med din hoj, vad har du att komma med?"
Jag fick mig en funderare och kunde egentligen inte försvara mig mot det argumentet... :fatta!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top