Har du kört på fyllan?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
kajlyl skrev:
2125630 nej du, det är en gräns på 1,0 för grov.. men ingen undre gräns på sjön. Man ska vara sånt skick att man kan framföra sitt fartyg säkert.

körde moppe full en gång för läääänge sen

då jag jobbat i skärgården och varit med och tillkallat kustbevakningen flertalet gånger så kan jag verkligen intyga att det finns många som verkligen inte kan framföra sin "båt"

Kommer ihåg en gång då vi tog nyklarna från personen och ringde.... så höll vi kvar honom där, han kunde knappt stå upp men hade en snabbgående båt :3freak visade upp körkort å allt för dom och sen sa att han skulle gå och pissa (så smet han från dom till fots på ön)

Har öven hittat en båt 10m upp på en ö (helt ny båt) där dom aldrig hittade ägaren (en bella med mercury 90hk)

Kompisen körde full till toan på lelles förra året något han inte skulle göra om tydligen :näsblod
 

John84

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
.
Har kört bil full, ett par gånger i spanien ner till stranden....nån gång hem från en polare efter att man suttit o kollat på hockey o druckit bärs. Väldigt dumt såhär i efterhand. En gång i sälen var jag riktigt pissfull och vi skulle åka från stugan till krogen, somturva fanns en nykter kompis som tog ifrån mig nycklarna. Detta var under mitt första år med körkort, och jag vill tro att jag mognat en del sen detta.

Detta forum handlar ju ändå om sporthojar så tänkte dela med mig av en händelse jag bevittnade. Detta var förra sensommaren, va å lirade biljard med några polare på st.eriksplan. Ser två nya gsxr1000 ståendes utanför påväg in, och förarna sitter i baren och hänger, tänker inte mer på det. När vi är påväg därifrån stannar vi till utanför stället en stund för att någon ska röka en cigg. Då kommer dom 2 snubbarna i med skinnjacka och hjälm, påtagligt berusade.
Då dom inser att vi stått och beundrat deras bågar vill dom självklart showa lite för oss. Börjar med att dom bränner lite gummi och börjar slanga fram o tillbaka på bron mellan st.eriksplan och odenplan. Slutar med att ena snubben smäller in i baken på den andra vid rödljuset, och drar iväg från sin polare. Den sistnämde lyckas iallafall med styrfart ta sin rumpklippta hoj till biljardhallen och tvingas åka taxi hem :tummenupp
 

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Lite här och var faktiskt
Hoj
KTM 525
Körde bil hem från krogen en gång (länge sedan). Hade spolat i mig en kvarting brännvin på förfesten + några öl på krogen.

Var alltså totalt dyngrak. Det är för mig ett under att jag lyckades köra de 6 milen hem på motorvägen. Minns att jag kisade med ögonen och siktade på att följa mittlinjen... :huvet

Ågren.
 

Jedda

Lathet är uppfinnarens största idéspruta
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Strömsholm
Hoj
Hopp igen med ny motor å allt
Klarar man inte av att köra full, ska man tamejfan inte ha körkort!!! :rolleyes:
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
John84 skrev:
2125652
Detta forum handlar ju ändå om sporthojar så tänkte dela med mig av en händelse jag bevittnade. Detta var förra sensommaren, va å lirade biljard med några polare på st.eriksplan. Ser två nya gsxr1000 ståendes utanför påväg in, och förarna sitter i baren och hänger, tänker inte mer på det. När vi är påväg därifrån stannar vi till utanför stället en stund för att någon ska röka en cigg. Då kommer dom 2 snubbarna i med skinnjacka och hjälm, påtagligt berusade.
Då dom inser att vi stått och beundrat deras bågar vill dom självklart showa lite för oss. Börjar med att dom bränner lite gummi och börjar slanga fram o tillbaka på bron mellan st.eriksplan och odenplan. Slutar med att ena snubben smäller in i baken på den andra vid rödljuset, och drar iväg från sin polare. Den sistnämde lyckas iallafall med styrfart ta sin rumpklippta hoj till biljardhallen och tvingas åka taxi hem :tummenupp
Ja jävlar vilka lirare! Man får ju hoppas att dom inte hade försäkrat! :kulspruta Å en jävla tur att dom krockade med varandra, och inte körde på någon annan! Jag hoppas verkligen att ni ringde snuten?

Jedda skrev:
2125661 Klarar man inte av att köra full, ska man tamejfan inte ha körkort!!! :rolleyes:
Lägg ner! :fatta!
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Tråkigt nog så råkade en snygg brud att övertala mig om att övningsköra
under en fest(vi var ganska så onyktra bägge två), helt sjukt vad svag jag måste varit.

Jag var ca 20år och hon var 18 och vi tog en sväng med bilen, jag satt brevid och hon körde.

Jävla tur att ingen olycka hände :näsblod
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Skulle aldrig falla mig in... Det är väl den lilla moralspärren som säger stopp! :ajjabajja
 

John84

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
.
Hoztic skrev:
2125684 Ja jävlar vilka lirare! Man får ju hoppas att dom inte hade försäkrat! :kulspruta Å en jävla tur att dom krockade med varandra, och inte körde på någon annan! Jag hoppas verkligen att ni ringde snuten?

halvförsäkring hade killen som fick hojen vingklippt, han hoppades väl på att hans polare som smet iväg skulle pröjsa...
Ingen ringde snuten, känns som att dom lärde sig en läxa iallfall :7peta
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Idioter är ni som kör fulla, kör gärna in i en betongvägg för min del, men det är livsfarligt även för de andra oskyldiga ni möter på vägen... :död

så stäng ner tråden swedie
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
burner skrev:
2125692 Tråkigt nog så råkade en snygg brud att övertala mig om att övningsköra
under en fest(vi var ganska så onyktra bägge två), helt sjukt vad svag jag måste varit.

Jag var ca 20år och hon var 18 och vi tog en sväng med bilen, jag satt brevid och hon körde.

Jävla tur att ingen olycka hände :näsblod

Fick du ligga?
 

Fritte666

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2005
Ort
Hjo
Hoj
R1
Golddigger skrev:
2125562 Antingen har du en sjuk läggning för att provocera, i detta fallet ett bevis på dålig smak eller så begriper du bara inte bättre.
Hoppas innerligt att nästa gång du hinner köra på fyllan att inte någon annan människa eller som bäst någon annans egendom kommer i din väg!

Man ska inte önska någon annans olycka men i detta fallet är gränsen nådd. När någon med denna uppenbart vridna inställning till alkohol och trafik finns ber jag för att du hädanefter under din kvarvarande livstid (hur lång eller kort den nu blir) i bästa fall kan framföra din eldrivna rullstol i berusat tillstånd.



Va nog en smula provokation där...
Alla vet ju vart en sån här tråd slutar... 90% av inläggen talar om vilka idioter som kör på fyllan och 10% passar på att provocera lite!!
Och just nu eller rättare sagt igår va jag sugen o inte ställa mig i ledet... :)

Trevlig valborg!!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DanneP skrev:
2125935 Idioter är ni som kör fulla, kör gärna in i en betongvägg för min del, men det är livsfarligt även för de andra oskyldiga ni möter på vägen... :död

så stäng ner tråden swedie

En annledning till varför han skulle stänga ner tråden?

I utblidnings syfte så funkar ju tråden bra då flera berättat om olyckor som hänt ju pga av spriten.

Visst hagster är ju fin men tror han alltid skriver med denna konstiga humor :3freak
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Inte mc.
Moped hände väl när man var yngre och skulle hem där vid 4-5 på morronen.
Bil har det väl blivit några gånger.
Skoter... ja, det hör väl till. :va
:hihi
 

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Gulleplutt skrev:
2123710 Ja, men endast snöskoter. Vilket dock är lagligt i lappland.



HAHAHAHA word!! :banana
Finns väl inget motorfordon som framförs oftare på fyllan skoter.....inte för att jag skulle göra det men......fastnade i en tall med Catten förut så nu är det slut med sånt..:)
 

Dark_Messenger

Guest
espa skrev:
2125268 Ja en gång, hade en jävla tur, var så full så jag kommer inte ens i håg det, bara svaga fragment , ungefär som en dröm, dessutom så spöregnade det, jag skulle tydligen till minuten enligt kompisar. Vaknade upp dan efter dyngsur i trappuppgången för jag trodde jag hade tappat nycklarna, men dom satt kvar i knippan i tänningslåset på hojen som jag hade parkerat fint och prydligt i liggande ställning på en gräsmatta utanför. Hojen var en RD 500 och detta var länge sen, så inga moralkakor tack, jag har mer förstånd nu, tror jag. :)
Jösses amalia. Är man så tankad är det svårt att gå ju, o fokusera på något är ännu svårare. Kan bara föreställa mig köra hoj..!! Märkligt att du lyckades få hem den :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag kan berätta om en polare som körde i fyllan. Han satt å snackade med polarna i bilen, och såg på deras ansiktsuttryck att något var snett. När han vände sig om körde bilen precis av vägen i en kurva. Han klarade sig ganska oskadd, men dom tre andra blev kvar i bilen, som började brinna. Dom överlevde inte, och han kan fortfarande höra deras skrik när dom bränns till döds. Om om levde just då eller inte vet han inte, människor skriker tydligen när dom brinner upp, luften i lungorna utvidgas och pressas ut genom struphuvudet. Tydligen låter det väldigt obehagligt iaf.
Han har grubblat rätt mycket över det där, och förstår inte varför just han skulle klara sig nästan oskadd, och inte dom. Det här hände 1978.
Ser han någon som tänker köra från en fest så stoppar han honom, oavsett vad som krävs, och det är ingen kille man springer omkull direkt :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top