När jag tänker vidare på mitt förra inlägg så är folk rätt dåliga även på det de är intresserade av. På jobbet är väl fördelningen mellan kompetenta / utfyllnad nånstans 70 / 30, snällt räknat.
Många människor verkar ha stora problem med logik, och allt som kräver nån form av tankearbete innan man gör något konkret kastas gärna åt sidan.
Överlag verkar många tro att utförande är mer värt än planerande/strukturerande, när sanningen är att båda är lika viktiga men måste ske i sekvens. Annars blir det som på alla arbetsplatser jag är på, och hör om - folk gör, sen försöker man lista ut hur man borde gjort.
Tyvärr ligger det ganska mycket i det du säger...
Farsan brukar säga att förberedelse är halva jobbet..
Men så är han Tysk så tankesättet känns inte helt orimligt
Har hållt på och mekat sen innan jag kunde gå ordentligt så den vägen var rätt utstakad från början.
Men apropå att kunna sin hoj....
En bekant fick slut på olja vid en körning och jag konstaterade snabbt lagerhaveri i vevstakens storända....
Började förklara diagnosen och såg snart att "budskapet" gick liksom inte fram...
-Ookej, men kan jag köra hem åtminstone?
En av de andra medåkarna tittar klentroget på mej och säger sen.
-Du, vi har inte en aning om vad du pratar om...
I det ögonblicket insåg jag att gilla köra hoj betyder inte att man måste kunna det tekniska...
De är förmodligen ännu mer framgångsrika på det som de är duktiga på och tjänar antagligen mer pengar på det än jag också.
Önskar jag valt att bli lika duktig på värdepapper som på motorer, då skulle jag aldrig behövt kunna något om motorer, haha.
Kul twist....
Killen med lagerhaveriet, som uppenbarligen inte mekat mycket innan bygger bokstavligen upp en temporär verkstad i vardagsrummet.
Släpar in hojen och river ner motorn...
Teo, det imponerar fortfarande på mej