Har du ramlat med hojen nån gång?

Har du ramlat nån gång med hojen?

• Antal röstningar
    0

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Har klotat två ggr..fast på scooter tiden..jag vet hur det låter men ingen av olyckorna var mitt fel. Jefla kärringar som inte vet hur man kör, svänger eller stannar borde utrotas. Sjukt vad man hinner tänka mycket medan man känner sig själv flyga genom luften...."nu kommer jag att gööööööörrrraaaa illaaaaa miiiiiggg........."boooooooom. :3freak

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Grusväg, fredag eftermiddag på väg hem från en kompis.
Regnar ute, less.

Skymdkurva.
Fortsätter rakt fram ut i en slänt. Voltar, klarar mig utan skador.

NSR:en ramsne och alla kåpor spruckna.
Förstår varför det inte är gratis att försöka en 125 men jag fick mycket bra uppbackning av Folksam!

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
R1 01 sommaren 04...precis haft den en månad, en ägare tidigare och inte en repa....åkte ut i gruset med fullt nedlägg i en vänster kurva, skickade in den i en 20-25cm trästolpe som höll upp lite taggtråd...fick med mig 4 stolpar till och ett par meter tagtråd. Lite rivsår i höger axel samt vänster knätt av skinnstället och en hjälm full av grässmatta. Smäkte kåparna fram och tagtrådet fixade tanken...stolpen satte sumpen lite längre upp än vad det bör sitta. Som tur var hade inte bönderna släppte ut korsorna så jag kunde flygga fritt.

CBR 929 00 sommaren 05...samma vissa där...en ägare och pedant skött....highside sista kurvan innan mål på Anderstorp, spräkt generator kåpan, lite sprucken bakram, ett par kåpor åt pipan och lite behov av nytt lack

Sommaren 06...återstå att se....

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
körde i sidan på en gammal passat som svängde ut framför mig med CBR:en.. flygtur ajj oj och sne gaffel!!

ett par lowsiders i rondeller och liknande med samma hoj

slog runt baklänges med polarens XT600 (piiiinsamt)

diverse småvurpor i skogen och "crossbanor"

har faktiskt aldrig slagit mig speciellt mkt *ta i trä*

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
PatrikW skrev:
Skrämmande läsa denna tråd när man ska ta körkort till sommarn :gnissla

En dela av upplevelsen, Magnetröntgen e kul :tummenupp massa snygga sjuksystrar som pillar på dig

NickeNyfiken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
KTM 640 SM
Körde på en väg som jag inte kört innan (industriområde) när det var mörkt, helt plötsligt så stod det en gammal rostig grind tvärs över vägen :D

Det gick sådär, panikade och fick släpp, kasade en bit för att stanna 1 meter från grinden, dock så var hojjen kilad under den. Klarade mig med en spräckt knäskål och lite allmänt mörbultad. :tummenupp

//NN

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
La hojen nar jag skulle ta av stødet, men klarade at hålla den så det blev inga repor annat an på fot pinnen...titta runt och nej inga såg hur klantig jag va... en annan gång la jag ner en dr 800 big i gång fart nar jag och en kompis drev och lekade lite over några kantstenar i stan...

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Chii skrev:
En dela av upplevelsen, Magnetröntgen e kul :tummenupp massa snygga sjuksystrar som pillar på dig
...vissa har tur...jag bara fått griniga tanter, homosexuella, och utskällningar...

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
RF 900 rgv 250
Har ju blivit en del genom åren :)
Massa skog/grus och vältnigar :huvet
Sen en del asfalt oxå, bla 2 low och en highsider på ringen (Lygnern Ring :hihi ). ett oljespill gav en skaplig vurpa ´96 sen körde jag inte på ett par år
Allt detta är väl att anse som preskiberat iom att det är äldre än tio år:) Är ju lite äldre... Började köra på väg ´85
Numera är det väl mer marginaler :D
Tog ett rådjur ´03 iofs...
Skadorna har varit begränsade, revben, nyckelben, handskador, bränn och skrapskador.
/BiB

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
1 gång i rondell (Diesel spill) 1999.

Massor på bana, mest pinsamma var dock i depån SM 2003 på knudan. Stöveln fastnade på något jävla vis i fotpinnen, så jag fick inte ner högerfoten :)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
har so far bara kört sista säsongen av 05' men har klarat mig med 1 nära till inbromsning nybörjaremisstag ala diket. So jag är hel inför 06', Fast vem vet vad som kommer att hända 06' ?

:tummenupp

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Vurpade 3 ggr forra sesongen.
1:a gangen, ute pa Ingaro, pga rullgrus over hela vagbanan.
2:a gangen, Bogans dodskurva, fick mote med bil, var tvungen att gora en skum manover hehe.
3:e gangen, Bogan lite hog fart och dalig fokus pa korandet resulterade i dikeskorning:p

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Har inte varit omkull än, dock en tur utanför banan på Kinnekulle men höll mig på hjulen. Säger inte att jag aldrig kommer att krascha då jag vet att det kommer att hända förr eller senare. Förbereder mig redan mentalt för det.

Dock så känner jag ingen rädsla för att krascha på bana så där är det bara att gasa. Jag kör som en riktigt kärring i trafiken på hoj, mest för att det läskigt med alla stora feta bilar som kan mosa en.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln