Har du ramlat med hojen nån gång?

Har du ramlat nån gång med hojen?

• Antal röstningar
    0

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Winberg skrev:
Har varit nere på knudan me min R6. Killen framför låste framhjulet och jag körde in i hans bak. Han sa att han blev rädd för nått. Kanske var det killen framför med sin Ducati 999 som skrämde han, om ni hajjar va ja menar :lol
Nä, jag förstår inte. Han låste framhjulet men gick inte omkull fören du träffade honom? Och vad har hans panikbromsning att göra med killen på en 999?

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Victor skrev:
Nä, jag förstår inte. Han låste framhjulet men gick inte omkull fören du träffade honom? Och vad har hans panikbromsning att göra med killen på en 999?

Du försöker ju inte ens. Sååå tråkigt med personer som inte vill förstå!!!

Winberg

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Inget för tillfället
Victor skrev:

Ok!
Han gick omkull. Och då blir det liksom så att hans fart reduceras ganska fort. Varpå jag då kör in i hans bak.
Och om man låser framhjulet på en motorcykel så går man omkull. Om du inte tror mig så ska du ju inte prova iallafall.
Ljudet från duccen var det skojjiga. Men den va kanske inte så bra.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Winberg skrev:
Ok!
Han gick omkull. Och då blir det liksom så att hans fart reduceras ganska fort. Varpå jag då kör in i hans bak.
Och om man låser framhjulet på en motorcykel så går man omkull. Om du inte tror mig så ska du ju inte prova iallafall.
Ljudet från duccen var det skojjiga. Men den va kanske inte så bra.

Äh skit i Victor han har mens!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Robban W skrev:
Äh skit i Victor han har mens!

Det här får du som svar
report.gif

Den betyder att ditt inlägg är rappoterat och du kommer att bannas & brinna i eldsjön.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
4-5ggr :tummenupp

1 gång gick det illa krossad handled nyckelben av på två ställen o ryggtrassel.
2-3 ggr rullgrus, lårkaka o vrickad fot.
1 gång bana, låg redan ner rätt bra så det gick bra gled mest.

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Hojlös
ja vippade me min hoj i höstas när ja tränade bromsövningar!! det gick bra tills dom sa till mig att köra liiite fortare å bromsa liiiite hårdare! jajemän! det ja inte riktigt va me på va att ja råka låsa framhjulet! oops! glömde knipa me låren runt tanken oxå så ja gled upp!! å där satt ja å kravla runt å försökte nå ner till backen! det gick sådär att nå ner.... :tungan men men, vi räddade hojen från en smäll iaf, vi la den bara ner lite försiktigt!! :)

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
vägen svängde men det gjorde inte jag :3freak

hade iallafall tur att jag missade den fina stolpen som syns på en av bilderna....annars :död

Bifogat

• DSC00242-komp.JPG
    DSC00242-komp.JPG
    137.7 KB · Visningar: 78
  • DSC00247-komp.JPG
    DSC00247-komp.JPG
    137.1 KB · Visningar: 79
  • DSC00248-komp.JPG
    DSC00248-komp.JPG
    117.1 KB · Visningar: 81

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Vurpade med 125:a, det var mörkt och jag körde i ca 15 mk/h, såg inte gruset på vägen och bromsade lite för hårt med frambromsen.. skraaaaaaaap, sen låg man i diket med ett stycke hojj på sig.. det gick otroligt fort :S

jannewall

Buse
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Suzuki DR650
Bara haft smågrejor än så länge

Någon gång i slutet på 70-talet, hade en KS 50 som framgaffel var trasig på, hjulet ramlade av om man lyfte framgaffeln för högt.
Vilket jag givetvis inte visste vid tillfället.

Gissa vad som hände när jag hoppade med moppen, och man ser hjulet studsa iväg framför en....:2cool lite skämdes man även om det inte var ens fel :)

Sen för något år sen så drog jag iväg och handla, stannade vid entrén till butiken, klev av bågen på höger sida, släppte ner den på stödet, varpå jag upptäckte att jag hade glömt att fälla ner det när jag märkte att hojjen fortsatte att luta vidare utan en tillstymmelse till att vilja stoppa, självklart var det fullt med folk som titta på :D

Dom skrattade rått nästan allihopa...:confused:

Skulle iofs jag med gjort om jag ser en komma åkandes på en båge, och stannar, kliver av den och sen bara släpper den i marken :hihi

Blinkers sprack, kåpa repad, egot kraftigt stukat :whip

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...