Har du ramlat med hojen nån gång?

Har du ramlat nån gång med hojen?

• Antal röstningar
    0

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Har aldrig haft omkull min egen men råkade ut för en insident i juli förra året.
Skulle backa min sambos motorcykel medans han smorde kedjan. Råkade tappa motorcykeln ifrån mig :rodnar

Har nog ärligt talat haft så dåligt samvete som jag hade då. Som tur var hände inte så mkt med motorcykeln och min sambo var mest orolig för att jag inte skadat mig. Men det hemska minnet lever fortfarande kvar :huvet

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
abbanovitch skrev:
Hojen står numera som FILA replica på Biscaya....å där blir den nog stående ett tag, med dom fantasipriserna. :rofl

Kollar alltid på den hojen när man är på Biscaya... Sjukt snygg, dyr som satan dock så det får fortsättningsvis bli en våt dröm..

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Skrotade 20:e Januari i år.

Jag demolerade en Triumph Tiger -06 till stadiet bortom reparation i Stockholm för några veckor sedan på en av mina utflykter vintertid.

Jag var ute och åkte på en oplogad väg när framhjulet bara "försvann".
Innan jag hunnit reagera låh hojen i skogen och jag satt på vägen.

Vi var tre man som välte tillbaka skrotet upp på vägen så att jag kunde köra dom drygt 25 milen hem igen. I -12 grader utan kåpa. :crash

Försäkringsbolaget löste hojen, jag lovade frun att "aldrig" mera köra på vintern, och köpte mig en ny Triumph Sprint ST för att omöjliggöra spontana vansinnesutfärder i halt väglag.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Robban W skrev:
På bana 2 gånger i trafik säkert runt 20 gånger. Krockat med bilar när jag kört hoj 4 gånger.
Skador: spricka i foten, brutet ben stukningar o blåmärken. En gång blev jag medvetslös.

Jösses. Du har inte funderat på att lägga ner hojåkningen och använda bil?
Det är sånna som du som ger oss bikers dåligt rykte och sabbar alla försäkringspremier.

LittleSista

Passa dej! Jag kör kanske ifrån dej. ^^
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Yz250F
Vart omkull? :lol
Ungefär 1264 gånger kanske. :tungan
Men mest på crossbanan dårå, och några gånger på asfalt.
Men som några har sagt, om man aldrig vurpar så kör man ju för sakta! :tummenupp
Eller? :va

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Jag kör lugnt och försiktigt men har ända kraschat tva ggr.

Första var väl inte en krasch heller utan en omkullbromsing i lag fart i en rondell när tanten framför mig tyckte att hon skulle lämna företräde för en bil pa väg in i rondellen. :gnissla

Andra gangen körde en farbror ut sin Folka Pick-Up framför mig och hoppsan sa satte jag cykeln i sidan. :tungan Han trodde att hans 53 hästars pick-up var accelerationssnabbare än min 143 hk ZX-9R. :död

Resultat: Fyra dagar pa sjukhus, knäoperation, spräckta revben och blaslagen + en hysterisk flickvän och en hysterisk mor. :kryckor och gips i 10 veckor.

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Victor skrev:
Jösses. Du har inte funderat på att lägga ner hojåkningen och använda bil?
Det är sånna som du som ger oss bikers dåligt rykte och sabbar alla försäkringspremier.

:mattias Tycker det verkar säkrare att ha den här människan på två hjul än att släppa ut honom i 4 !! :mattias

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
6-7 gånger bara nu i lördags. Men skoj hade vi.
Typ 21" höga ihopblåsta snövallar på sina ställen gjorde det hela skoj när man jagade ett fucko runt "banan" :kryckor

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Före vs. Efter. Vad tycker ni? För mycket gegga kanske?

zx6r.jpg

kawasaki-zx6r-98-bikepics-425054.jpg

/a

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Froven skrev:
:mattias Tycker det verkar säkrare att ha den här människan på två hjul än att släppa ut honom i 4 !! :mattias

HA! På jobbet bombar jag runt i den här o jag skojar inte när jag säger att när det släpper så släpper det rejält.

Bifogat

• hjulastare.jpg
    hjulastare.jpg
    25.8 KB · Visningar: 68

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Robban W skrev:
HA! På jobbet bombar jag runt i den här o jag skojar inte när jag säger att när det släpper så släpper det rejält.

Be afraid, be very afraid...... :)

Ps Robertotown är långt från Göteborg va ???

//Peter

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Froven skrev:
Be afraid, be very afraid...... :)

Ps Robertotown är långt från Göteborg va ???

//Peter

Vad är Göteborg? Såna där små hålor skulle jag inte ens besöka om jag fick betalt för det.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
En gång har jag ramlat...........skulle lixom göra en "garagevändning" men det lutade lite väl mycket..............(nedförsbacke)...........pinsamt jag vet ! :tungan

Winberg

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Inget för tillfället
Har varit nere på knudan me min R6. Killen framför låste framhjulet och jag körde in i hans bak. Han sa att han blev rädd för nått. Kanske var det killen framför med sin Ducati 999 som skrämde han, om ni hajjar va ja menar :lol

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln