jag är förvånad för att jag inte trodde att det var så många som skadade sig såpass allvarligt på bana. jag visste att man vurpar rätt mycket på bana, men jag trodde inte att man skadade sig så mycket. jag har kört bana några gånger och då har det varit rätt många som gått omkull men ingen som skadat sig. motoGP kollar man ju på varje lördag och söndag och dom vurpar ju som fan i 125 och 250 klasserna men dom verkar nästan aldrig skada sig.
jag startade bara denna poll för att få ett hum om hur många det är som skadat sig när dom kör bana så att man vet ungefär vad man kan räkna med. jag har skadat mig som fan när jag åkt cross och kört snowboad och sånt så jag är rätt van att ligga på operationsbordet. jag är inte rädd för att skada mig det är bara det att jag har ju ett liv utanför motorcykelåkningen också och detta liv blir väldigt lidande när man måste hoppa 4 månader på kryckor och sånt.
kom på att jag nog egentligen skulle ha utformat pollen på ett annat sätt. jag skulle ha skrivit något i stil med detta:
jag har skadat mig och kör 125
jag har inte skadat mig och kör 125
jag har skadat mig och kör 250
jag har inte skadat mig och kör 250
jag har skadat mig och kör 600
jag har inte skadat mig och kör 600
jag har skadat mig och kör 1000
jag har inte skadat mig och kör 1000
detta hade varit intressant. jag har fått för mig att det är fruktansvärt mycket mer krascher ju motorsvagare hojar man kör. när man kollar på motogp känns det nästan alltid som att det är 15 krascher i 125, 10 i 250 och 1 i valentinoklassen. är det på detta sättet eller har jag bara upplevt det så av en slump?