Har du skadat dig?

Har du skadat dig när du kört RR?

• Antal röstningar
    0

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
oscar skrev:
Kortfattat så kan man väl säga att om man är överdrivet rädd för att slå sig och ha ont, så ska man låta bli RR eftersom det då kommer förr eller senare. Men att inte inse att det är säkrare än att köra gata oavsett tempo är bara korkat...
Hear hear!

Vill man skada sig ofta men lindrit ska man hålla sig på banan.
Vill man skada sig sällan men allvarligt ska man hålla sig på gatan.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
bmwjohan skrev:
jag är förvånad för att jag inte trodde att det var så många som skadade sig såpass allvarligt på bana. jag visste att man vurpar rätt mycket på bana, men jag trodde inte att man skadade sig så mycket. jag har kört bana några gånger och då har det varit rätt många som gått omkull men ingen som skadat sig. motoGP kollar man ju på varje lördag och söndag och dom vurpar ju som fan i 125 och 250 klasserna men dom verkar nästan aldrig skada sig.

jag startade bara denna poll för att få ett hum om hur många det är som skadat sig när dom kör bana så att man vet ungefär vad man kan räkna med. jag har skadat mig som fan när jag åkt cross och kört snowboad och sånt så jag är rätt van att ligga på operationsbordet. jag är inte rädd för att skada mig det är bara det att jag har ju ett liv utanför motorcykelåkningen också och detta liv blir väldigt lidande när man måste hoppa 4 månader på kryckor och sånt.

kom på att jag nog egentligen skulle ha utformat pollen på ett annat sätt. jag skulle ha skrivit något i stil med detta:

jag har skadat mig och kör 125
jag har inte skadat mig och kör 125

jag har skadat mig och kör 250
jag har inte skadat mig och kör 250

jag har skadat mig och kör 600
jag har inte skadat mig och kör 600

jag har skadat mig och kör 1000
jag har inte skadat mig och kör 1000

detta hade varit intressant. jag har fått för mig att det är fruktansvärt mycket mer krascher ju motorsvagare hojar man kör. när man kollar på motogp känns det nästan alltid som att det är 15 krascher i 125, 10 i 250 och 1 i valentinoklassen. är det på detta sättet eller har jag bara upplevt det så av en slump?

Frågan är ju intressant.

Men ställ samma fråga gällande MX åkare, skulle gissa att du knappast behöver ha alternativet "jag har inte skadat mig" då det inte skulle få några röster.

När man skadar sig ärju inte smärtan värst de är ju precis som du säger man har inte tid/råd att hoppa på kryckor titt som tätt.

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
oFFkeFF skrev:
Varför förvånad? Man vurpar i RR ibland, och då slår man sig ibland. Men de flesta som kvaddar i 200+km/h gatan kan inte svara på en sådan här poll, eftersom de dog istället.
...

Eftersom jag provade på att krascha i 200 km/h 2004 på Falkenberg kände jag mig manad....

Efter smällen så reste jag mig upp och förutom en smula hög adrenalinnivå så var den enda skadan på mig att dragkedjan hade öppnat sig under löparen :banana Förvisso en del flax, men vem på väg hade klarat sig så bra?

För övrigt har jag kraschat 3 ggr på 2 säsonger och inte en skada.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum