Har du tappat något i farten?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Vi tappa ena packväskan i 120 mitt på autobahn. fick springa chickenrace över vägen.. Vill jag inte göra om igen, fast trafiken var inte så tät på den sträckan som den brukar vara annars.
 

gixxer300

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr1000 k6
pidda skrev:
1769397 Har något ramlat av från din hoj i farten någon gång?
Vad har det i så fall varit?
Anledningen att jag frågar är att jag upptäckt att stödet på min hoj har en tendens att vibrera loss. Jag upptäcker det alltid innan det lossnar helt för vinkeln på hojen blir onormal när jag skall använda stödet.

Det kan vara bra att höra vad ni andra har för erfarenheter av detta så man kan hålla ett extra öga på vissa specifika skruvar.


Min regskylt for rätt upp i himlen då jag låg i 280km/h på E18 från västerås... Hoppas den inte träffade någon bil.... eller flygpaln!!
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
pidda skrev:
1769397 Har något ramlat av från din hoj i farten någon gång?
Vad har det i så fall varit?
Anledningen att jag frågar är att jag upptäckt att stödet på min hoj har en tendens att vibrera loss. Jag upptäcker det alltid innan det lossnar helt för vinkeln på hojen blir onormal när jag skall använda stödet.

Det kan vara bra att höra vad ni andra har för erfarenheter av detta så man kan hålla ett extra öga på vissa specifika skruvar.

Motorhojen har inget lossat på.. än så länge.. går dessutom igenom den regelbundet efter lösa delar.. detta pga incidenten nedan..

Desto värre på racerhojen jag trampar.. bli av med broms samt få hugg av verktygsväska som lossnade o for in mot bakhjulet i 60-65 knyck var ingen höjdare.. Ett under jag inte gick omkull.. Har nu mer säkrat allt löst bihang med buntband på cykeln.. min egna "cykelnajning"..
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
En Givi toppbox i 120 efter Knivstabron. Hade den på ryggen i baksuget men fick inget tag. En smäll och kvar var smulor.
 

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Tappade en sidokåpa på farsans gamla BMW när jag var ute och åkte förut. Satte dit den igen (utan nån fästanordning) och fick hålla in den med benet resten av färden, hehe.
 

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
bmw f650 gs -04
Ljuddämparen lossnade när jag åkte över en sån där förbannad vägbula, blev till å köra hem med ett mysigt ljud (på tomgång, annars skar det dock lite i öronen) å familjen hörde att man var påväg hem ca 2km från huset.. =)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Har tappat all motorolja över bakhjulet tre gånger (två på strippen) i dryga 200 km/h när vevstakar otillbörligt behagat visa sig i dagljus. Ingen vurpa och inga andra skador än kalsongerna. Dock kostar dock lite väl mycket.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tappade en väska som jag spännt fast på passagerarkutsen när jag slangade...blev lite skavd, men vad fan gör det.

På min första hoj lossnade undertrayen, så nummerplåten låg emot bakhjulet. Har ingen aning om hur länge den låg så heller, såg det när jag skulle tanka.

Swingen lossnade även på den, ganska självmarkerande

La några öl i kutsen en gång, varvid det blev ett lite hål på en så jag körde och spred öl efter mig ett tag. Hela hojen stank gammal öl sen :D
 
Last edited:

krusse

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Japansk med Italiensk kostym.
Tappade 3st starköl som föll ur en ryggsäck tjejen bakpå bönpallen hade på sig. Märkte det inte förns vi var framme, så jag hoppas ingen fick en billig importöl i vindrutan! :hihi
 

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
Kina 250cc
Jag letade som en DÅRE hemma efter pluskan innan jag insåg att den måste ramlat ur jackfickan på hojturen efter jobbet. Direkt begav jag mig ut och körde samma sträcka och letade med uppspärrade ögon, hade inte direkt några stora förhoppningar om att hitta den.

Jag fann den till slut, omslingrad kring en stolpe för vajerräcket, totalt tom på sitt innehåll När jag står där på vägen ser jag i ögonvrån något som fladdrar omkring nere i diket, mina pengar! På en sträcka på kanske 100 meter hittar jag igen nästan varenda peng och pinal jag hade i plånboken! :2cool
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Har väl klantat mig ett par ggr...Körde på motorväg med rygga på och kände plötsligt hur vinden slet tag i mig, sätter mig mer upprätt och kollar i backspegeln...ett byxben som fladdrar som fan ur väskan :huvet
Kör av motorvägen vid närmsta avfart och stannar och kollar om det har flygit ut nåt. Jorå, en tröja och en t-shirt...visst inte så farliga saker bara det att jag hade lindat in mobilen i tröjan p.g.a jag hade massa sand och skit i ryggsäcken och ville inte få in det i den... :mad:
Stack tillbaka och letade, hittade kläderna och delar av mobilen...kul!
Vet fortfarande inte ifall jag glömde stänga ryggan eller om den blåste upp :va

Andra gången tappade jag en mobil ur en öppen ficka :huvet hittades aldrig...

Tredje gången kommer jag inte ihåg om jag tappade nåt mer men mobilen lyckades flyga ur väskan iallafall som tur var... :4skrika

Har sedan dess alltid varit skitnojig när jag har kört med ryggsäck :gnissla

Det som gör allting ännu roligare är att jag har 3's mobilabonnemang och dom är inte helt smarta när det gäller att skicka ut nya SIM-kort, först vill dom ha 200:- för ett nytt kort, sen när man väl har fått ett nytt och ny kod så måste man ringa in och aktivera vilket resulterar i minst en halvtimmes telefonkö...skall enligt telefonisten ta ungefär en timma innan telefonen funkar igen.
Detta har dock ALDRIG inträffat, har väntat i en halv dag utan resultat.
Bara att sätta sig i telefonkö igen och göra om proceduren, visar sig då att det har inträffat något fel...väldigt konstigt om detta bara verkar hända mig och dom aldrig "fixar" vad som är fel med tanke på att det hänt mig 3ggr av 3 möjliga :va

jaja, ska ni tappa mobiler så ha inte ett 3-abonnemang :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top