Har du tappat något i farten?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
kjellf skrev:
Efter att ha läst igenom tråden har jag lärt mig två saker:

Köp ALDRIG en japansk hoj. En absolut majoritet av de som har tappat prylar från hojen har kört japps (eller KTM).

Köp aldrig en ryggsäck med dragkedja.

KjellF
Kan ju bero på att det är 90% japanare på våra vägar.....
Har du packväskor?...... Eller menar du att en ryggsäck på dig som kör BMW, inte går upp?...... Kanske beror på att BMW inte går så fort :arsele
 
Last edited:

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
tappat

Jag tappade plånboken med körkörtet..men den kom tillrätta (utan pengar).Polisen ringde och sa att den var bara att hämta..Det här var länge sen och mitt körkort var indradet men ej inlämnat..Så jag tog hoj till snuten och hämtade mitt indragna körkort..asg
 

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
Min stegräknare försvann all världens väg. med den tappade jag dock också det dåliga samvetet för att det aldrig blev de där tiotusen stegen om dagen. så det var rätt okej. :)
 

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag tappade luftrenaren på en HD en gång, Jag har tappat bort en och annan kompis som inte hann ifatt när jag åkt andra hojar också...
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Åkte från Arboga till Göteborg en gång. När jag åkte hade jag packat två st spännband (modell stora feta) i ryggsäcken, när jag kom fram hade jag bara ett kvar :va . Märkte ingenting!!
Måste sett intressant ut när det gled ur säcken :hihi
Numer försöker jag undvika att packa i ryggsäck när jag är ute och kör..
/B)
 

Classe

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
---
Tappade en oöppnad coca-cola burk ur jackfickan i ca 200km/t när jag var och hämtade min matlåda från ett lunchhak... Kände inte att det var någon ide att vända och leta efter den... :hihi
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Mu ha ha. Eftersom jag alltid bjuder på mina misstag så skall väl detta serveras upp i samma anda.

Skulle in till stan häromdagen för att hälsa på min polare som har MCverkstad. Jag skall ju flytta och har en hel del gamla kläder (läs pjamasar och fula trasor) som jag skulle slänga men som han vill ha o använda till att putsa med.

Sagt o gjort. Pulade ner kläderna i en plastkasse och surrade fast baktill (trodde jag) tillsammans med mina nya vita fina DYRA gympa dojor. Det spöregnade skall tilläggas. Körde lugnt pga regnet men jag kollade hela tiden i speglarna om påsen var kvar för den var så stor o otymplig.

Körde på, glömde kolla till påsen och rätt som det var så satt den inte bakpå längre. :huvet BOLLOCKS!!

Körde tillbaka 100 meter...inget där..lite till..ingen påse. Körde tillbaka ca 1 km och får till min fasa se ett par stora vita silkes pyjamas brallor (myspyjamas MÅSTE vara 3 storlekar större än normalt) ligga draperade över vägen med däckspår på :hihi medan bilarna rullar på. Gympadojorna rullar runt i vinden o blåsten och blir geggiga och ett rosa nattlinne fladdrar bort. Jag satt på hojen och tänkte ett tag: "Jag KAN köra vidare och låtsas om inget, hittills vet ingen att det är mina saker"..men mina vita gympaskor grät: "plocka upp oss vi är HELT nya och kostade skjortaaaaan..lämna oss inte".

Parkerade hojen ut med vägen som var FULL med bilar som körde långsamt (suck). Såg till att håret var instoppat och visiret nerfällt. Dök som en örn ner och slet åt mig sakerna mellan bilarna. Pulade in dem på alla möjliga olämpliga ställen på hojen och körde därifrån fort som faaan. Another day in the life of Nursey... :rolleyes:
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Tappade min gamla låskätting, stor tung och säkert 60cm lång eller så. Vägde väl in på ett par kilo. Var ute o drog lite med min gamla African på grusvägar och det lilla sidofacket hade tydligen gått upp i nederkant... surt o upptäcka det efter några mil grusväg...
 

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
-
Jag skjutsade min polare på en R6:a, min polare hade en rygga med ca.8öl. När jag kommer ut på 110väg och drar på, så klappar han mig i sidan då har alla utom en öl flugit ur.....
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
En hjälm i dryga 200 som skulle sitta fast på hjälmhållaren....jaja hade bråttom till däckverkstan.

Bromsstaget på en chopper i 180 och framlampan ramlade ner ioch hängde i ledningarna...skulle kolla vad den gick för....

Plus diverse kläder från ryggan, bla en badhanduk på Gotland..

Så visst händer det att man blir av med grejer :gnissla
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
polaren (som låg framför mig ) tappade en deo-glasflaskarollonmojäng, axe eller vad det var från sin rygga i 200 märlor. Den studsade på backen och sen på mitt knä :näsblod , Jag trodde det var något från hans bromsar som flugit av så Jag jagade efter honom, men det visade sig inte vara det som sagt. ont gjorde det i alla fall. Jag hadde bara ett par fallskärmsbrallor på mig (bomullstyg).
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Jag var nära att tappa en passagerare.

Det var förra året när jag körde en Triumph Speedmaster och en kollega/polare satt bakpå. Jag drog på så att han skulle få känna vilket skönt vrid den hade, jag kom inte längre än till ~4000 rpm när jag kände hur hans händer gled isär :brinnerup (han höll mig runt magen). Han gled av sadeln och var på väg av innan jag han slå av på accelerationen.

Han kommer nog att hålla fast sig lite bättre nästa gång (om han nu ens kommer att sätta sig på en hoj igen).
 

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Ekerö
Hoj
R1100 GS
Tappade nummerskylten idag på nynäsvägen. Såna här sk. nummerskyltshållare funkar inge vidare när man ligger runt varvbrytet på väg hem skitnödig och jävlig :D
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
När jag precis hade köpt hojen jag har nu så packade jag ner kläder, skor, mobiltelefon, cuts, kvitto på hojen osv i en väska och surrade fast på passagerarsadeln. Det var kolsvart ute när jag körde hem och på motorvägen utanför Västerås så kände jag hur hojen studsade till i baken. "Vad var det?" tänkte jag. Sen slog det mig... "Väskan!"

Jag kände bakom mig och mycket riktigt, det var tomt där. Eftersom det kanske gick lite *host* för fort så hann jag kanske en kilometer innan jag hunnit fatta vad som hänt och hittat ett ställe att stanna på. Sen var det bara att börja knalla i diket och spana efter den svarta väskan i kolmörkret! :mad:

Efter att ha knallat en stund såg jag något som skulle kunna vara en väska och mycket riktigt, det var den. Men vad var det för något som låg utspritt bredvid vägen? Papper! Var det mina? Jag granskade papprena och det tog inte många sekunder innan jag insåg att väskan gått upp och spridit ut instruktionsbok, servicebok och kvittot på hojen... :huvet

Eftersom min dåvarande sambo väntade på mig hemma så tänkte jag att det var bäst att ringa och tala om att det hade hänt ett litet missöde och att det skulle ta lite längre tid hem än jag sagt tidigare. Plockar upp mobilen som fortfarande låg kvar i väskan men då upptäcker jag att en Nokia tydligen inte klarar att ramla av en motorcykel i 170 km/h. :gnissla
Nåja, lika bra att åka till en bensinstation och skaffa lite ordentliga remmar att spänna fast väskan med och då kan jag ju passa på att ringa därifrån. Det är bara ett par km kvar till Västerås så jag åker dit och svänger in på första bästa mack... en OK/Q8. Jag går in och letar rätt på spännremmar och sen förklarar jag vad som hänt och frågar om jag kan få låna telefonen så att hon därhemma inte ska behöva vara orolig. Får till svar att deras policy är att INTE låna ut telefon och att jag får leta rätt på en telefonkiosk. :mad:

Vafan, tänker jag. Är dom helt dumma i huvet? Åker vidare till nästa mack istället och det är en Statoilmack. Där får jag iaf låna en telefon så jag kan ringa hem.
"Det du behöver, när du behöver det!" :tummenupp

Nästa gång spänner jag fast väskan med silvertejp!

Nursey skrev:
2182708 (off topic)Är det bara jag som tycker att nya påven ser ut som the Prince of Darkness ? :skrämd (ovan avatar)
:rofl

Han vill man fan inte möta i en mörk gränd. Snacka om att man skulle bli tvungen att byta brallor sen :gnissla
 

snake_415

frün sukke ti yamma
Gick med
2 Jun 2005
Ort
övermark finland
Hoj
yamaha R1 -08
tjeena tappade en flaska kedjevax ur fickan i 100 hittade den bucklig å tilltyglad,men gick att använda iaf...tappat nån läsk oxå men stannade inte för det... :)
 

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
Nummerskylten har lossnat en gång.
Twinnare, köldskadad väg och lite brottom var mer än hållaren klarade av.
Lyckades hitta den senare när jag tog en runda med bilen. Nu sitter den med genomgående M6 skruv så nu är det bara att skaka på :yoparty

Sedan skulle loctite följa med när man köper twin :rolleyes:
 

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
cuts locket flög av på motorvägen o drog med sig påsen med plånbok solbrillor nycklar o allt annat som man behöver på en dagstripp, märkte det EF 10 minuter när jag va hemma, bara skit kvar när jag åkte tillbaka o kolla.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top