När jag precis hade köpt hojen jag har nu så packade jag ner kläder, skor, mobiltelefon, cuts, kvitto på hojen osv i en väska och surrade fast på passagerarsadeln. Det var kolsvart ute när jag körde hem och på motorvägen utanför Västerås så kände jag hur hojen studsade till i baken. "Vad var det?" tänkte jag. Sen slog det mig... "Väskan!"
Jag kände bakom mig och mycket riktigt, det var tomt där. Eftersom det kanske gick lite *host* för fort så hann jag kanske en kilometer innan jag hunnit fatta vad som hänt och hittat ett ställe att stanna på. Sen var det bara att börja knalla i diket och spana efter den svarta väskan i kolmörkret!
Efter att ha knallat en stund såg jag något som skulle kunna vara en väska och mycket riktigt, det var den. Men vad var det för något som låg utspritt bredvid vägen? Papper! Var det mina? Jag granskade papprena och det tog inte många sekunder innan jag insåg att väskan gått upp och spridit ut instruktionsbok, servicebok och kvittot på hojen...
Eftersom min dåvarande sambo väntade på mig hemma så tänkte jag att det var bäst att ringa och tala om att det hade hänt ett litet missöde och att det skulle ta lite längre tid hem än jag sagt tidigare. Plockar upp mobilen som fortfarande låg kvar i väskan men då upptäcker jag att en Nokia tydligen inte klarar att ramla av en motorcykel i 170 km/h.
Nåja, lika bra att åka till en bensinstation och skaffa lite ordentliga remmar att spänna fast väskan med och då kan jag ju passa på att ringa därifrån. Det är bara ett par km kvar till Västerås så jag åker dit och svänger in på första bästa mack... en OK/Q8. Jag går in och letar rätt på spännremmar och sen förklarar jag vad som hänt och frågar om jag kan få låna telefonen så att hon därhemma inte ska behöva vara orolig. Får till svar att deras policy är att INTE låna ut telefon och att jag får leta rätt på en telefonkiosk.
Vafan, tänker jag. Är dom helt dumma i huvet? Åker vidare till nästa mack istället och det är en Statoilmack. Där får jag iaf låna en telefon så jag kan ringa hem.
"Det du behöver, när du behöver det!"
Nästa gång spänner jag fast väskan med
silvertejp!
Nursey skrev:
2182708 (off topic)Är det bara jag som tycker att nya påven ser ut som the Prince of Darkness ?
(ovan avatar)
Han vill man fan inte möta i en mörk gränd. Snacka om att man skulle bli tvungen att byta brallor sen