Har du tappat något i farten?

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
lejfan skrev:
2182722 JA!!! Min nylackade cuts flög av i farten!!!
Fan vad arg jag blev. :fatta!
Min cuts flög oxå av i farten nånstans mellan Visby och Lärbro i höstas. Aldrig återfunnen trots ett par vändor fram och tillbaka. Anar vi ett mönster - gixxrar och cutsar som flyger av?:mad:

Har oxå tappat min mp3-spelare på E20 i 150 km/h och ösregn. Gick fram och tillbaka ca 400 m 4 ggr innan jag hittade den. Den funkar. :)
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Min cuts lossnade och fastnade, av baksuget, på min rygg. Jag sträkte bak handen och greppade den. Stannade och satte fast den ordentligt :)

Lite tur....
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
P@trik skrev:
1769423 Dom kanske delar server med HD klubben ?

Pratade med en kille som hade köpt en helt ny sportster och skulle åka ner till bikemeet, blinkersena ramla av..
Kallas i folkmun för "l´exemplar lundi" :D
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Hmm.. Tappat i farten.. Få se nu. :va
Stödet, ljuddämparen, en nit i bromsskivan fram, en mobiltelefon, ciggpaket, tändare, en handske (skulle fiska upp mobilen ur fickan för jag tyckte att det ringde) och sist men inte minst, förståndet. :3freak
Sen har jag säkert tappat fler grejjer, men inget jag märkt, ännu. :tungan
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kan man väl säga....

...bulten till främre drevet sa tack å ajö för några veckor sedan. Det var en kompis som låg bakom som påpekade att det slog gnistor om bakhjulet...."å jag kan svära på att du tappade något oxå..." Vid en noggrann koll visade det sig att kedjan var lite xtra "putsad" på sina ställen och att drevet levde sitt eget liv på axeln... :rolleyes:
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Cykeldator (som jag använde som klocka) + smc hojkarta flög ur kartfickand i hastigheter närmare 200. Kändes inte som att det var lönt att vända och leta....
 

Micke.deco

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2005
Ort
oj..i en håla....
Hoj
ett lik?
pidda skrev:
1769397 Har något ramlat av från din hoj i farten någon gång?
Vad har det i så fall varit?
Anledningen att jag frågar är att jag upptäckt att stödet på min hoj har en tendens att vibrera loss. Jag upptäcker det alltid innan det lossnar helt för vinkeln på hojen blir onormal när jag skall använda stödet.

Det kan vara bra att höra vad ni andra har för erfarenheter av detta så man kan hålla ett extra öga på vissa specifika skruvar.
Tappat...
1st "tank-kudde" eller vad man kallar det för....samt 2skruvar till kåpan...inte mycket att grina för.....märkte det inte förrän "snubben" som servade den berättade det.....hinner att tappa mera innan sommaren är över :banana
mk
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Jag tappade vettet i farten ett par gånger förra året! :gnissla
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Knäpuckarna...

pidda skrev:
1769397 Har något ramlat av från din hoj i farten någon gång?
Vad har det i så fall varit?
Anledningen att jag frågar är att jag upptäckt att stödet på min hoj har en tendens att vibrera loss. Jag upptäcker det alltid innan det lossnar helt för vinkeln på hojen blir onormal när jag skall använda stödet.

Det kan vara bra att höra vad ni andra har för erfarenheter av detta så man kan hålla ett extra öga på vissa specifika skruvar.

Inget maskinellt, däremot knäpuckarna...
Körde hem från Sthlm ifjol då jag märkte att det var något som fladdrade till på knäna, nånstans på E-20 innan Arboga blåste de av :lol
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Hade träningsväska på ryggen som "blåste" upp och ut på vägen flög mina muggiga träningsbyxor...

på vägen hem efter ett byte till bil igen så såg jag mina byxor på vägen =)
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Satte på mig fel ryggsäck(har 2 likadana) Den med trasig dragkesja. Så när jag gasade på öppnades den och jag kände hur min kedja slog till mig på benet och såg i backspegeln hur kläderna i väskan flög sin kos.
Hade tur att kedjan inte slog sig in i bakdäcket :död

Sen har jag gasat bort regskylten en gång oxå :tungan
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Massa skruvar, ett stöd, cutsen på sporthojen å sen tappa ja hakan en gång, sen har ja tappat fästet, tappat koncentrationen, tappat omdömmet, tappat placering men ja har aldrig tappat suget!
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Har tappat en sidokåpa, bruden sa inget men hon sa att hon kännde något stryka benet för 3 mil sedan :näsblod
Åkte tillbaka 3 mil och kollade, ingen kåpa, 1600kr fattigare..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top