Har du tappat något i farten?

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Polarn körde på en större bult en gång när vi var ute å körde. Missade hjälmen precis, nästan pistolskotts hastighet på den.
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Tro det eller ej, men min kompis tappade plånboken och jag råkade
se allt i backspegeln, Han tackade mig mer en en gång.
Sen har man väl tappat farten många gånger :rolleyes:
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Jag har lyckats tappa en hjälm en gång (som låg i ryggsäcken) Dragkedjan slets upp pga lite för bråttom hastighet....
Den studsade rätt friskt och såg ut som skit sen, synd att man inte tog några bilder innan man kasserade den :huvet
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
En skruv till bakbromsens huvudcylinder, resulterade i att cylindern vek iväg sig när man bromsade och det inte blev någon hejd.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Växelpinnen till en KTM, märkte det inte förns det va dax att växla efter ca 1 km :hihi

Baklyset till bladen, nästan iaf, det hängde i sladdarna :tummenupp
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
pidda skrev:
Har något ramlat av från din hoj i farten någon gång?
Vad har det i så fall varit?
Anledningen att jag frågar är att jag upptäckt att stödet på min hoj har en tendens att vibrera loss. Jag upptäcker det alltid innan det lossnar helt för vinkeln på hojen blir onormal när jag skall använda stödet.

Det kan vara bra att höra vad ni andra har för erfarenheter av detta så man kan hålla ett extra öga på vissa specifika skruvar.

Ibland brukar jag tappa bakhjulet, brukar märka att det är borta när jag ska olja in kedjan!
 

Chilly.h

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
R6,ny renoverad KX250
Bakre inre bromsbelägget på crossen har försvunnit en gång. låsbulten hade vibrerad ur :mad: men man märker ganska fort att det saknas nått.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nummerplåten flög åt fanders en gång på min gamla kawa ZX-6R. Det var dock mitt eget fel då jag moddat lite konstigt.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
När 2fast4some hämtade hem sin hoj ifrån en butik i ulricehamn så åkte viktiga papper ut ur ryggsäcken. Papper som behövdes vid en besiktning då hojen är importerad. Berättade det när han kom hem och efter lite efterforskande så kunde det, "om man har tur" gå att besiktiga endå. (jag var inte med i ulricehamn så jag vet inte exakta detaljer) annars skulle vi få vänta i fem!! månader och med således körförbud :(

Följde aldrig med till besiktiningen när detta blev aktuellt nga dagar senare och när han sedan kom hem så fick jag beskedet att "nääää tuvärr det gick inte, de var tvugna att ha papperna"



Sedan visade det sig att han bara lurades för att se hur jag skulle regera, det hade gått endå : :banana vad glad man blev då. Vi slängde på oss "kläderna" och åkte iväg direkt. En provtur man inte glömmer i första taget. :yoparty

Edit. Naturligtvis åkte han tillbaka och letade i diket där han trodde att papperna hade försvunnit men utan resultat. Ingen verkar ha funnit dem och skickat in dem heller.
 
Last edited:

IronMike

Guest
"tappat" kedjan,. eller rättare sagt, den gick av i 200+ slangenkörning :död
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Tappade kutsen på rettan förra året och en krasch-puck på gixxern, denna sesong

Blanco skrev:
Tappade kutsen på rettan förra året och en krasch-puck på gixxern, denna sesong
Föresten..... Roller har väl rekordet,
vad det gäller "Tappat något från hojen".... Han tappade en kvinna.....
Om jag inte missminner mig...
 

IronMike

Guest
Blanco skrev:
Föresten..... Roller har väl rekordet,
vad det gäller "Tappat något från hojen".... Han tappade en kvinna.....
Om jag inte missminner mig...
Haha sant..fifan, illa. Fast det måste ha varit en "lättnad" :rofl
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Bara en liten kåpa som sånär slank in mellan ekrarna i bakfälgen på väg till reggningen. En liten varning om att jag inte skulle åka olagligt de där hundra metrarna? Bah.
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
I somras när jag skulle åka ut till kusten, tappade jag simfötter och badhanduk ur ryggsäcken, som tur var märkte jag det och fick vända och plocka upp sakerna.
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Om jag nu verkar ha något förstånd :kocko så känns det åtminstone mindre ibland särskilt i samband när jag kör :banana hoj.
 

XJR_Jönsson

xjr 1300 cr 250
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Modifijerad Xjr
Jag tappade min mobil en gång , jag körde i ca 200km/h. :va å jag å min bror fick gå på skatt jakt, på trampcyklen å bara ringa hela tiden , vi hittade den 10m ut i åkern, lite skavad men fullt fungerande !!! ibland har man tur :Bugar
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Jag har tappat en hyr-dvd, satte fast den i remmen på skjutsdynan på min 929. Skulle vara åka 200 meter men glömde den, tappade den på Nynäsvägen, hämtade den och lämnade den, lite naggad i kanten.

Polaren tappade hela sitt ombyte när ryggan öppnade sig på väg mot södertälje, fick jobba en dag i skinnställsbrallor.

/fredde

XJR_Jönsson skrev:
Jag tappade min mobil en gång , jag körde i ca 200km/h. :va å jag å min bror fick gå på skatt jakt, på trampcyklen å bara ringa hela tiden , vi hittade den 10m ut i åkern, lite skavad men fullt fungerande !!! ibland har man tur :Bugar

Då är man rätt glad om man inte satt den på ljudlös va? :)
/fredde
 

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Ort
I en liten fiskeby
Hoj
En stor och en liten
Höll ca 235 med R1:an när dragkedjan på ryggsäcken gick upp. Ut flög Pappas spanskaband, min tygplånbok och godis :va . :lol

Som tur var så blev mobilen och del annat kvar. Efter det så säkrar jag alltid dragkedjorna med ett gem så att de inte kan gå upp.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top