Har du tappat något i farten?

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
ZX-10 R 04
Min regskylt tappade jag flera gånger på väg upp till sthlm en gång.

Antar att egenvikt dubbelhäftande isoleringstejp (silvertejp) inte funkade så bra...

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Tappat min plånbok, två gånger! och båda gångerna har det spridit ut allt innehåll på ett hyggligt stort område på trafikerad väg :tomten

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Alla ni som tappar handukar, simfötter och plånböcker, kör ni med öppna fickor och väskor?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jo!

pidda skrev:
Alla ni som tappar handukar, simfötter och plånböcker, kör ni med öppna fickor och väskor?
Tappade plånboken förra sommaren..
En upplevelse att springa ute på vägen och leta sedlar, plastkort, kodkort mm bland galna bilister. (Hittade allt!)
Varför? Är man korkad nog att ha plånboken i en ytterficka och inte drar upp blixtlåset så får man skylla sig själv...
Plånboken härbärgeras hädanfter i en innerficka ! No exceptions..

Edit: Fast ibland blir man glad över alla slarviga. Har ett litet förråd med tappade regskyltar att använda vid lämpliga tillfällen.

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Plånkan en gång. (öppen ficka)
Växelpetarn en gång. (KTM)
En Pizza som jag knep mellan benen flög upp i bröstet på mig en gång när jag nådde 50 km/h, men den lyckades jag rädda det mesta av.

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
pidda skrev:

Mina simfötter är ganska stora så dom stack ut ur ryggsäcken.
Jag var uppe 160 knyck :yoparty när jag märkte att dom trillade ur :mad: ,
då fick man böja simfötterna så att jag fick runt dragkedjan,sen var det inga problem :banana

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Kjedjan har jag tappat, inte på min egen hoj då men... Annars har jag klarat mig ganska bra. Tappat mig själv har jag väl iofs gjort några gånger också :näsblod

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Det är härligt att höra era historier och det dyker upp en del roliga bilder i huvet på en när man läser denna tråden :lol

Bifogat

• tappa.jpg
    tappa.jpg
    62.8 KB · Visningar: 280

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jag har tappat en blinkers en gång.. med RD350n. Den hängde kvar i sladden och dinglade, men slog upp ett jack i bakdäcket.. :-/

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Nja... Nått viktigare har man väll inte tappat... :rolleyes:
attachment.php

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
EasyRider skrev:
Höll ca 235 med R1:an när dragkedjan på ryggsäcken gick upp. Ut flög Pappas spanskaband, min tygplånbok och godis :va . :lol

Som tur var så blev mobilen och del annat kvar. Efter det så säkrar jag alltid dragkedjorna med ett gem så att de inte kan gå upp.

Fy fan för att tappa godis, det måste ha varit en mörk dag det där.

Fire02

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Superduke R -07
man har hunnit förbruka en styränds vikt och en st krashpuck plus lite kläder som låg i ryggsäcken då den blåste upp!

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Har tappat regplåten en gång. Men mina snälla kamrater vände och plockade upp den. Och så har man ju tappat balansen en gång också :3freak

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Har tappat mina solglasögon, vände med hojen och hitta dom vid vägkanten.
Sen började det gå snett.
Ner ifrån hojen och inställd på att rädda mina solglasögon innan nån plattar till dom.
Tyvär hade jag glömd att fälla ner sidostödet
Nu har jag en hjälm med inbyggda solglasögon.......

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
pidda skrev:

Mja. Ryggsäckar blåser upp, även om de är stängda, vid högre hastigheter. Det vet jag nu :D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tappade kedjeskyddet på en gammal sukka 750 GSX, rätt läskigt när den åkte in i bakhjulet (metallskydd), fick ett par sköna kast....

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag tappa ett stormkök när jag va på mc semester i sommras. Det rassla till så jag trode nåt va väldtigt fel på hojen. Det va tvärnit och se så att hojen va hel och det va den. Men mitt kök var borta :3freak Det vart den kall frukost följande morgon.

njelger

Guest
Tappat jobbkläderna (kavaj, vit skjorta, slips ,skor, byxor) ur en ryggsäck där dragkedjan blåste upp. Det ösregnade på väg 40 mellan landvetter o Gbg. Massa bilar tutade men jag tyckte dom kunde sluta reta sig på att jag körde 150+ :D

Allt låg sen på en sträcka av 400 meter och skjortan var inte vit längre... Ena dojjan hittade jag aldrig.

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Har tappat ljuddämparen på crossen och varit nära att tappa framhjulet på farsans hojj. Framhjulet vek sig så fint när man bromsade :näsblod

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept