Har du varit över 200 km/h?

Har du varit över 200km/h?

• Antal röstningar
    0
sandstream skrev:
2169675 Fyllestyrning skulle jag bara försvara om det var i ett nödläge där ingen annan transport fanns att tillgå, tex om någon måste till sjukhus.

Jo, men det finns grader i helvetet. Att köra bil på fyllan utanför Edsbyn eller köra inspirerat mellan bilarna i 200+ på E4 norrut.
Jag vet vad jag klassar som en säkerhetsrisk större än den andra men jag tror inte att många här har resonemanget klart för sig.
Nu tog jag mig tid att läsa tråden förresten, det stod ju inget vettigt alls i den, vad bråkar ni för?

Jag har kört i 201, på bakhjulet :tummenupp
Mätaren har bara visat 290, jag som ville åka magiska 300.. :gråta

Är jag idiot? :va

Jepp :squid

Syss skrev:
2167743 och jag vidhåller, det är inget att skryta med att man har varit uppe i över 200 km/h på väg.

Nej!! Det finns ju folk som vart uppe över 300km/h så 200Km/h är inget att skryta med, jag håller med dig !! :hihi

Savage skrev:
2167332 Nytt försök!

Efterdom diskussioner pågår i bmwjohans tråd så tar vi det nu! :)

Ha ha, fan vad kul. Bevisar ju precis vad jag påstod. 90% av oss här borde gå med fotboja. Hoppas det här är slutet på dubbelmoralen.

Victor skrev:
2169830 Jo, men det finns grader i helvetet. Att köra bil på fyllan utanför Edsbyn eller köra inspirerat mellan bilarna i 200+ på E4 norrut.
Jag vet vad jag klassar som en säkerhetsrisk större än den andra men jag tror inte att många här har resonemanget klart för sig.
Nu beskriver du inte dina exempel något vidare så du får gärna utveckla hur det ena kan vara en större säkerhetsrisk än det andra.
I båda fallen kan förarna dö i singelolyckor men de kan lika gärna ta med sig ett par till.
avfartsgatan skrev:
2169868 Ha ha, fan vad kul. Bevisar ju precis vad jag påstod. 90% av oss här borde gå med fotboja. Hoppas det här är slutet på dubbelmoralen.
Vet du egentligen vad dubbelmoral innebär?
Att köra 200 och att köra 200 är inte alltid samma sak och det verkar en del ha sanslöst svårt att förstå.

sandstream skrev:
2169881 Nu beskriver du inte dina exempel något vidare så du får gärna utveckla hur det ena kan vara en större säkerhetsrisk än det andra.
I båda fallen kan förarna dö i singelolyckor men de kan lika gärna ta med sig ett par till.
Vet du egentligen vad dubbelmoral innebär?
Att köra 200 och att köra 200 är inte alltid samma sak och det verkar en del ha sanslöst svårt att förstå.

Så om du tas i 200 så skall du bli frikänd, men om BMWJOHAN gör det så skall det bli fängelse.
Vi kanske skall lägga en lagproposition till regeringen där vi utryckligen skriver att Sandstream som är så otroligt duktig och ansvarsful i trafiken skall ha dispans gällande hastighetregelerna.

avfartsgatan skrev:
2169897 Så om du tas i 200 så skall du bli frikänd, men om BMWJOHAN gör det så skall det bli fängelse.
Vi kanske skall lägga en lagproposition till regeringen där vi utryckligen skriver att Sandstream som är så otroligt duktig och ansvarsful i trafiken skall ha dispans gällande hastighetregelerna.
Läs domslutet. Det var kryssningen mellan bilarna som gav BMX-Bojan "fängelse"*, inte hastigheten.

* Kan inte jag oxå få en månads semester i hemmet, det vore rätt skönt.

Victor skrev:
2169188 Ser man på, det förväntade jag mig inte att du skulle skriva. Det är lite av min devis och med den kan man försvara det mesta. Typ fyllestyrning och massa annat.

Edit: Nej, jag tänker inte läsa resten av tråden då det säkert är en massa elaka kommetarer och många versaler.

Jag är fortfarande impad av Victor-oxnacke, när vi sida vid sida bränner hem efter ett snabbt besök hos Ohlsson. Mätarna står på 280 km/h men det är inte det som är intresant utan det beundransvärda är att Victor har sin feta tankväska o sitter med andra ord med huvudet rakt upp i vinden.

Respekt! power to the people!

RedBaron skrev:
2169915 Läs domslutet. Det var kryssningen mellan bilarna som gav BMX-Bojan "fängelse"*, inte hastigheten.

* Kan inte jag oxå få en månads semester i hemmet, det vore rätt skönt.

Nyligen var det ju en snubbe från Norge som det stod om i Aftonbladet som hade blivit tagen i 200 blås i Sverige. Enligt ett citat där skulle ha fått ett flera månader långt fängelsestraff.

Jag var faktiskt nära på köra i 200 en gång, hade säkert runt 180 på mätaren och en grym raka,maskinen hade ju pulver så det räckte, ny R1 med massa hästkrafter,men jag vågar bara inte köra över 200,det är en magisk gräns som jag ska spräcka nån dag,jag tror mycket beror på att jag har en gammal grex hjäm som visiret gärna vill lossna på när jag åker 150 typ, men men när jag får lön ska jag minsann köpa en nolan :tummenupp ! återkommer när den magiska 200 gränsen är nådd :banana

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick