Ägnade nästan hela fredagen åt att försöka spåra information. Pratade med Stadsarkivet om jag inte skulle kunna få fram mer uppgifter nu när jag har personnumret på den ursprunglige ägaren. Det var tveksamt enligt kvinnan jag talade med... Man svarar dock inte på telefon om sådana saker, så jag la in en sökning via deras hemsida. Får avvakta och se vad som händer där.
Jag har ju även försökt få tag i den bortgångne hojägarens dåvarande flickvän, men ingen med det något ovanliga efternamnet fanns att finna i Sverige. Kvinnan på Stadsarkivet var dock vänlig och sökte på henne längre bak i tiden och plötsligt fanns hon under 80-talet, men var därefter troligen utflyttad ur landet. Men efter en massa sökningar så lyckades jag spåra henne, trots att hon bytt namn vid ett giftermål och även bytt ort! Letade fram telefonnummer till henne och ringde upp. Hon berättade att de hann vara tillsammans i två år innan den tragiska händelsen inträffade. Hon hade dock inga minnen av att han hade haft en motorcykel... Konstigt. Och några fotografier på någon sådan hade hon av förklarliga skäl inte heller. Enligt andra källor skall han dock ha haft den ståendes på familjens sommarställe ute i Orminge. Hon berättade att en av hans bästa vänner hette Anders Wester och skulle vara i ungefär samma ålder (runt 66 år idag). Samtalet avslutades med en fråga om jag inte var intresserad av att köpa en annan motorcykel! Det visade sig att hon på äldre dar skaffat sig en HD! Ännu en hojåkare man stöter på i denna jakt
. Tyvärr inte min drömhoj dock... Har självklart försökt hitta denne Anders Wester och ringt ett flertal utav dem jag hittat, men utan resultat. Hittade en i rätt ålder på en minnessida efter hans bortgång, fotograferad på en motorcykel, men det var inte han jag sökte visade det sig. Någon som känner en Anders Wester som bott i Stockholm i mitten/slutet av 70-talet och som känt Rune Blomdell? Och som helst har något sparat fotografi på den aktuella motorcykeln taget bakifrån så att nummerplåten syns?
Kan tillägga att jag även talat med Björn Casserborg (tidigare anställd på Hallman Eneqvist) men han kunde dessvärre inte bidra med något.
Avvaktar nu svar från Stadsarkivet och hoppas på det bästa.