Har man här att göra eller inte?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
När man börjar leta upp en person på andra ställen för att kunna ifrågasätta dennes motiv och vad hon är ute efter i livet har det i min mening gått alldeles för långt. Det är en sak att diskutera i generella termer eller att säga sin åsikt till en person, men det här börjar ju likna ren mobbing och förföljelse. Man kan föra fram sin åsikt utan att bete sig som en grupp idioter.

Och en sak till, är det något som är drygt på riktigt så är det tjejer som anser sig vara bättre än andra bara för att de själva har motorcykel.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Klart man har här att göra.
Det är väl upp till var och en vad dem vill spendera tid på.
Det är ju ett öppet forum och inte en "stängd" mc klubb.
Sen att det finns bittra människor som bara måste ge pikar är ju ganska sorgligt faktiskt..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det är egentligen väldigt enkelt. Jag är bara här för att ragga. Blåst bimbo som jag är har jag inte fattat att detta inte är en dejtingsajt. :död

Förstår faktiskt inte vilka växlar det är du vill dra på men ärligt talat så hade du nog som person "tjänat" mer på att inte ha startat den här tråden. Forumet är öppet för alla att regga sig på, du kan kommentera och prata med folk hur mycket du vill, ingen har egentligen med att göra om du har hoj eller kort heller för den delen, det kan du behålla för dig själv.
Men när du frågar om du får vara här så visar du på ett bekräftelsebehov utan dess like.

Hade varit så mycket bättre om du aldrig skapat tråden.

Men men, jag är inte den som dömer hur som helst så för mig får vi gärna låsa och glömma den här tråden och du kan fortsätta snacka på hur du vill.
Bästa du kan göra är väl att komma på fester och dylikt och kanske hitta lite vänner, man måste inte vara ihop med killen för att få åka med. :tummenupp

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Säkert någon som skrivit det innan. Men om man som tjej utan kort och hoj vill bli tagen seriöst på forumet kanske det är en bra idé att inte ha massa "utmanande text" och bilder i sin profil. ( nu har jag faktiskt inte tittat i din profil utan menar överlag. ) Men som sagt, en tjej utan vare sig hoj eller mc kort med massa bilder på sig själv och text som hör hemma på nån dejting site tas inte seriöst..

Å andra sidan är det en ytterst liten del av denna digra skara fågelholkar som kan tas på allvar. Det här kollektivet är en synnerligen udda (ofta utstött) del av samhället. Det är inte en fråga, utan ett konstaterande, att många kör hoj av bekräftelsebehov oavsett kön.
Av med vaktmästarkläderna och på med skinnstället för att få känna sig lite badboy, för att få känna sig lite outlaw. Och för den ultimata tillfredsställelsen krävs det damer som kan agera kuttersmycke, pokal och kvällsnöje. Så nog fyller de sin funktion alltid.

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Förstår faktiskt inte vilka växlar det är du vill dra på men ärligt talat så hade du nog som person "tjänat" mer på att inte ha startat den här tråden. Forumet är öppet för alla att regga sig på, du kan kommentera och prata med folk hur mycket du vill, ingen har egentligen med att göra om du har hoj eller kort heller för den delen, det kan du behålla för dig själv.
Men när du frågar om du får vara här så visar du på ett bekräftelsebehov utan dess like.

Hade varit så mycket bättre om du aldrig skapat tråden.

Men men, jag är inte den som dömer hur som helst så för mig får vi gärna låsa och glömma den här tråden och du kan fortsätta snacka på hur du vill.
Bästa du kan göra är väl att komma på fester och dylikt och kanske hitta lite vänner, man måste inte vara ihop med killen för att få åka med. :tummenupp

Jag ställde en allmän fråga för att få reda på vad den allmänna inställningen var. Jag måste tydligen upprepa att jag inte frågade om just Jag Får vara här. Och nu har det spårat ur totalt. Är det verkligen så j-vla konstigt att man börjar undra när man fått både personliga gliringar samt sett rent allmänna gliringar?
Och att jag skulle vara här för att ragga eller skaffa en pojkvän bara för att kunna åka med bakpå. Det är horribla antaganden helt tagna från luften.
Jag Har varit på ca 5 SH fester, jag har en blandad umgängs/bekantskapskrets. Några ur denna råkar ha hoj och det var genom dessa som jag själv hamnade på SH, samt festerna. Men jag antar att man inte kan gå ut och festa med hojpolare heller om man inte själv har hoj. Då är man förmodligen bara en tragisk tjej som vill ligga sig fram till bönpallen. För det kan ju aldrig vara så att man faktiskt har andra mål i livet.

Och hur den här tråden har ändrat riktning gör enligt mig snarare frågan mer befogad än tvärtom.

Last edited:

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Jag ställde en allmän fråga för att få reda på vad den allmänna inställningen var. Jag måste tydligen upprepa att jag inte frågade om just Jag Får vara här. Och nu har det spårat ur totalt. Och att jag skulle vara här för att ragga eller skaffa en pojkvän bara för att kunna åka med bakpå. Det är horribla antaganden helt tagna från luften.
Jag Har varit på ca 5 SH fester, jag har en blandad umgängs/bekantskapskrets. Några ur denna råkar ha hoj och det var genom dessa som jag själv hamnade på SH, samt festerna. Men jag antar att man inte kan gå ut och festa med hojpolare heller om man inte själv har hoj. Då är man förmodligen bara en tragisk tjej som vill ligga sig fram till bönpallen. För det kan ju aldrig vara så att man faktiskt har andra mål i livet.

Vacker och vältalig, får jag chans på dig ?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag ställde en allmän fråga för att få reda på vad den allmänna inställningen var. Jag måste tydligen upprepa att jag inte frågade om just Jag Får vara här. Och nu har det spårat ur totalt. Är det verkligen så j-vla konstigt att man börjar undra när man fått både personliga gliringar samt sett rent allmänna gliringar?
Och att jag skulle vara här för att ragga eller skaffa en pojkvän bara för att kunna åka med bakpå. Det är horribla antaganden helt tagna från luften.

Och hur den här tråden har ändrat riktning gör enligt mig snarare frågan mer befogad än tvärtom.

Men herregud vad man kan ha taggarna utåt.
Du ställer frågan om hojlösa-icke-mckörkortsinnehavare har på forumet att göra och du råkar bara vara en sådan, är det så att du för talan för andra eller inte? För när du ställer frågan får du såklart svar på tal.

Men seriöst talat nu, ta inte åt dig så mycket av vad folk skriver varken till dig eller om dig, tangentbordsriddare finns det tonvis av.
Själv hade jag hoj till för några veckor sedan och snart igen (i helgen), jag har A och B körkort och även jag får gliringar och påhopp... tricket är bara att lära sig att inte ta åt sig av skiten folk skriver.

Fast har man motorcykel så är man bättre än de som inte har motorcykel oavsett kön. Iaf så känns det bättre.

Som fan och det skall även rubbas i ansiktet på de som inte har körkort o hoj... det ingår väl i körkortsprovet. :yoparty

Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Men herregud vad man kan ha taggarna utåt.
Du ställer frågan om hojlösa-icke-mckörkortsinnehavare har på forumet att göra och du råkar bara vara en sådan, är det så att du för talan för andra eller inte? För när du ställer frågan får du såklart svar på tal.

Men seriöst talat nu, ta inte åt dig så mycket av vad folk skriver varken till dig eller om dig, tangentbordsriddare finns det tonvis av.
Själv hade jag hoj till för några veckor sedan och snart igen (i helgen), jag har A och B körkort och även jag får gliringar och påhopp... tricket är bara att lära sig att inte ta åt sig av skiten folk skriver.

Som fan och det skall även rubbas i ansiktet på de som inte har körkort o hoj... det ingår väl i körkortsprovet. :yoparty

Jag anser inte att det är svar på tal när frågan var hur folk ser på hojlösa medlemmar och sedan får svar där man går på mig personligen och tar varenda beståndsdel och halmstrå man kan komma över och förvränger och förvrider informationen. Och svar på tal? I vilket av mina inlägg var det befogat? Svar på frågan var det väl som var trådens syfte, och det fick jag inledningsvis. Men Inte att bli uthängd och utmålad som någon bekräftelsesökande bimbo som är här för att ragga, utan att våga erkänna det.
Jag har aldrig tagit åt mig av dessa gliringar, men jag började fundera på saken och bästa sättet att få svar är väl att fråga?
Däremot tycker jag inte det är okej att leta upp info om mig på andra sidor och göra sig lustig över det i denna grad. Jag betvivlar inte att du fått gliringar, kan hända en del skämtsamma och en del inte. Men i den här tråden har det gått alldeles för långt. Ingen skall väl för f-n bli uthängd och påhoppad på det här sättet. Jag tycker det är ruskigt lågt. Oavsett vad det är för forum.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Men i den här tråden har det gått alldeles för långt. Ingen skall väl för f-n bli uthängd och påhoppad på det här sättet. Jag tycker det är ruskigt lågt. Oavsett vad det är för forum.

Frågan är ju vad de som gjort det har att göra på ett hojforum. :va
Hur som helst, lägg in dem som lägger dåliga kommentarer på ignorelistan så är det löst.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Å andra sidan är det en ytterst liten del av denna digra skara fågelholkar som kan tas på allvar. Det här kollektivet är en synnerligen udda (ofta utstött) del av samhället. Det är inte en fråga, utan ett konstaterande, att många kör hoj av bekräftelsebehov oavsett kön.
Av med vaktmästarkläderna och på med skinnstället för att få känna sig lite badboy, för att få känna sig lite outlaw. Och för den ultimata tillfredsställelsen krävs det damer som kan agera kuttersmycke, pokal och kvällsnöje. Så nog fyller de sin funktion alltid.

Självklart fyller även dem en funktion :) Jag konstatera bara att man inte både kan ha massa kontaktannons bilder och lättklädda bilder i sin profil, sakna hoj och kort, och sen förväntas att bli tagen seriöst i just ett hojforum..

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Självklart fyller även dem en funktion :) Jag konstatera bara att man inte både kan ha massa kontaktannons bilder och lättklädda bilder i sin profil, sakna hoj och kort, och sen förväntas att bli tagen seriöst i just ett hojforum..

Undrar hur det skulle uppfattas om en kille/herre/snubbe/lirare skulle hänga upp lite lättklädda bilder på sin profil i ett scrapbooking/annat övervägande kvinnligt forum ....

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Men nu har hon ju inte det, eller vart hittar du dessa lättklädda bilder i hennes profil? Dessutom vad spelar det för roll egentligen? Finns massor med tjejer & killar som både har och inte har motorcykel som lagt upp lättklädda bilder på sig själva. Vad är det för skillnad egentligen? Är inte detta upp till var och en? :rolleyes:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
När jag började läsa på sporthoj för en massa år sedan så var det t.om så kinkigt, att jag minns jag skulle regga mig och när man skulle fylla i " Hoj:" så stod det en finstilt text, " endast för dig som har sporthoj. kör du cross, moppe, eller custom var vänlig vänd dig till ett annat forum"

Nått i den stilen, är de bara jag som minns den texten ?
Döm själv men jag tycker vi har blivit jävla slappa på reglerna, hänger allt möjligt folk på denna sajt idag :p

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Men nu har hon ju inte det, eller vart hittar du dessa lättklädda bilder i hennes profil? Dessutom vad spelar det för roll egentligen? Finns massor med tjejer & killar som både har och inte har motorcykel som lagt upp lättklädda bilder på sig själva. Vad är det för skillnad egentligen? Är inte detta upp till var och en? :rolleyes:

Jag har aldrig sagt att det gäller henne, jag sa i mitt första inlägg att jag mena generellt.

Visst är det upp till var och en! men som sagt vill man bli tagen seriöst så är det väl kanske inte rätt väg att gå.

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
När jag började läsa på sporthoj för en massa år sedan så var det t.om så kinkigt, att jag minns jag skulle regga mig och när man skulle fylla i " Hoj:" så stod det en finstilt text, " endast för dig som har sporthoj. kör du cross, moppe, eller custom var vänlig vänd dig till ett annat forum"

Nått i den stilen, är de bara jag som minns den texten ?
Döm själv men jag tycker vi har blivit jävla slappa på reglerna, hänger allt möjligt folk på denna sajt idag :p

Nya hårdare regler behövs!

Vid registrering på sporthoj så ska bevittnad kopia utav registreringsbevis på en sporthoj kunna bifogas jämte detta ska det anordnas månadsvis automatiskt registerutdrag från fordonsregistret.

Detta måste stävjas nu.

Låt oss enas i denna kamp, enade må vi stå med våra sporthojar.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

Åhjo, de är ju ett essentiellt element! :hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...