Har man inte rätt till åsikter längre?

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Jaha så vart Mavve kickad igen...... visst ibland har han fel men inte fasiken ska man behöva åka ut för det. Hur roligt är ett forum om alla är slätstrukna och stöpta i samma form????? :kocko
Så länge inga kommer med rasistiska påhopp eller annat som kan framstå som mycket kränkande bör ingen bli kickad ifrån sporthoj.
Är i varje fall min mening.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Marals76 skrev:
Jaha så vart Mavve kickad igen...... visst ibland har han fel men inte fasiken ska man behöva åka ut för det. Hur roligt är ett forum om alla är slätstrukna och stöpta i samma form????? :kocko
Så länge inga kommer med rasistiska påhopp eller annat som kan framstå som mycket kränkande bör ingen bli kickad ifrån sporthoj.
Är i varje fall min mening.
Men han kom faktiskt med rasistiska påhopp. Har du inte läst inläägen om kinestjejen? Ingen blir bannad för sina åsikter, bara för mängden åsikter.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Är bara nyttigt för ett forum om det rörs till lite i grytan ibland. Utan den sortens folk kan det aldrig bli ett levande forum.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
blom skrev:
låt höra vad är det som hänt .. kines? är mavve ihop med en kines?
Nån tjej förföljde honom, och han startade några trådar om detta där han refererade till henne som "kineshoran" och liknande namn.

Big_Mike

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
929a
Jag tycker det e bra som fan att Swedie tar tag i sånt i ett tidigt stadie. Annars kan det gå fort att förvandla detta underbara forum till nån moppe variant av Lunarstorm.. Fy fan vilken hemsk tanke..

Bra Admin :Bugar

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Många av mavves inlägg ligger under
Övriga (OT) Diskussioner.
Diskutera ämnen som inte direkt har med mc att göra här. För datorrelaterade diskussioner gå till Datorcentralen.

Där diskuterar man andra saker än hoj, vilket mavve gjorde.
Visst har han kanske haft något konstigt inlägg, men så jävla farligt har det inte varit.
Personer som mavve med flera behövs precis som Marals76 skriver.
Personligen skiter jag fullständigt i om här ligger en topic som heter bla eller blaaaa. Vill jag inte läsa den så läser jag heller inte den.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Big_Mike skrev:
Jag tycker det e bra som fan att Swedie tar tag i sånt i ett tidigt stadie. Annars kan det gå fort att förvandla detta underbara forum till nån moppe variant av Lunarstorm.. Fy fan vilken hemsk tanke..

har du kollat runt har på sporthoj? ibland så är det redan den statusen.. vad har du för katt, vilken pizza är godast mm mm mm

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Big_Mike skrev:

Tidigt stadie? Yeah, right. :hihi

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Jag hoppar över att skriva om jag tycker det är rätt eller fel.
Men jag tycker det är dåligt att det snackas en massa skit om en kille som
inte kan svara för sig själv. :gnissla
Hade varit bättre att ta diskutionen om honom när han var tillåten att svara !

// TOK :fyllisar

Big_Mike

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
929a
Därför tycker jag det e bra att han kämpar emot.. Sen begär jag inte att han ska lyckas hålla undan allt.
Sen tycker väl jag att man ska få skriva om sin katt mm om man vill det, det är ju upp till var och en att läsa det. Förutsatt att det nu ligger på rätt ställe givetvis.

Sen lite bråk ska det väl vara, det är ju hela meningen med forum. Själva diskussionen, men sen från diskussion till "kinesluder" är det ganska långt i mina ögon..

/M

blom skrev:
har du kollat runt har på sporthoj? ibland så är det redan den statusen.. vad har du för katt, vilken pizza är godast mm mm mm

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Huruvida det var rätt eller fel har vi inte ett skit med att göra, det är mellan Swedie och Mavve. Det är Swedies site och Mavve kan välja mellan att följa de regler Swedie bestämmer eller bli bannad. Samma sak gäller oss alla.

Vad jag inte tycker är okej är att lägga upp en poll där det frågas om det var rätt gjort. Det är att hänga ut någon och det kan inte vara kul att se hur många som säger sig vilja bli av med en.
Om Swedie känt sig osäker på sitt beslut hade säkert Mattias kunnat ge bättre råd än en poll.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker att OT kategorin ska tas bort och att det ska vara hårdare moderering i de andra forumen, kräver iofs mycket av moderatorerna som gör detta på frivillig basis. För lite Mc och för mycket annat snack.

Och ja. Jag skriver enbart intressanta och bra inlägg. :fakta

KIRE

Guest
OT forumet ska inte bort!!
Det som ska bort är små dumma kommentarer i seriösa trådar.
Kommentarer som för bort fokus från ämnet och retar upp andra.
Förstör tråden helt enkelt.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jag FATTAR inte varför vissa tycker att OT-forumet ska bort. Om det inte intresserar så är det väll bara att skita i att läsa eller?! Jag tex. är inte så intresserad av att läsa på 125-forumet, men jag vill inte att det ska TAS BORT för det. OT-delen är faktiskt den delen som har fått många av oss att lära känna varandra på ett personligt plan.

Att hänga ut Mavve i nämda poll är bara äckligt! Det räcker alldeles utmärkt med att han blir bannad.
Kan moderatorerna bli bannade?! Isf. skulle jag vilja banna Svensken, för kränkande uttalanden och uppförande!!

/Fröken Flemming

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Varför OT ska bort?
Sidan handlade från början om motorcyklar och inte om motorcyklar, pizzasmak, kattnamn, roliga historier och annat lall.

Att en tråd förgrenar sig, utvecklas, degenereras, återknyter till ämnet för att sedan spåra ur helt är nog i sakens ordning.
Tycker det ska vara mer mc-snack och mindre jagvarbakfullsomfanochtjejenshardumpatmig-snack.

Men det är bara perfekta jag det, som bara startar roliga trådar. ;)

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Pizza är gott.
katter har fyra ben.
Goodstuff, KIRE osv vad är det för fel på er?
Watson är nog världens bästa.

OT-forumet är som sagt till för OT ...eller?
Sen om man verkligen vill veta något ska man väll inte banga på att fråga?
OM jag ville veta vilken sko ni knyter först måste jag väll för faan ha rätt att fråga?

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Goodstuff skrev:
Varför OT ska bort?
Sidan handlade från början om motorcyklar och inte om motorcyklar, pizzasmak, kattnamn, roliga historier och annat lall.

Att en tråd förgrenar sig, utvecklas, degenereras, återknyter till ämnet för att sedan spåra ur helt är nog i sakens ordning.
Tycker det ska vara mer mc-snack och mindre jagvarbakfullsomfanochtjejenshardumpatmig-snack.

Men det är bara perfekta jag det, som bara startar roliga trådar. ;)

Sporthoj.com är från början ett hojforum, JA, men är det inte det fortfarande?! Kan du inte diskutera motorcyklar, teknik, racing osv, allt som har med hojar att göra, här?! Stör det så mycket att vi har ANNAT att diskutera än motorcyklar?

Ett forum utvecklas också och genom att vi har lärt känna många av profilerna här i sommar gör att diskussionerna ligger på ett helt annat plan och att intresset för att prata om annat än motorcyklar OCKSÅ finns.

@Noice: Tack... :rodnar

/Fröken Flemming

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...